Hemmakur för slitet hår?

Ninnurur

Trådstartare
Jag har tunt, flygigt hår dom oftast är uppsatt, dag som natt. Gillar inte att ha det utsläppt och gillar definitivt inte att göra frisyrer, därav långt hår i tofs ;) försöker iaf borsta det varannan dag :angel: men nu har det blivit lite väl mkt slarv och bad ch håret är som svinto. Tvingade en tangle teezer genom det igår men bille inte utsätta det för något mer så idag blev det en fläta som fått sitta hela dagen. Jag måste alltså ge lite första hjälpen till mitt stackars hår imorgon, och helst något så naturligt som möjligt. vad har bukeoraklet för tips att komma med? :confused: :angel: :D
 
Kokosolja, eller olivolja.
Gör en inpackning av oljan, minst en timme men gärna typ över natten.

När du tvättar håret efteråt behöver du antagligen schamponera två gånger.

Fortsätt sedan med fläta, det tar ju bara någon minut. Och klipp det! :)
 
Kokosolja, eller olivolja.
Gör en inpackning av oljan, minst en timme men gärna typ över natten.

När du tvättar håret efteråt behöver du antagligen schamponera två gånger.

Fortsätt sedan med fläta, det tar ju bara någon minut. Och klipp det! :)
Ja klippa borde jag verkligen! :o

Ska ta och sno lite kokosolja hos mamma imorrn :D :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 499
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Som rubriken säger, mitt hår går av. Har alltid haft långt hår och har aldrigt haft några direkta problem, förns nu. Klippte av allt...
Svar
16
· Visningar
22 747
Kropp & Själ Kanske lite knasig rubrik men mitt problem är att mitt hår är väldigt fint (jag säger tunt och frisören säger fint) alltså det är inte...
Svar
7
· Visningar
2 131
Senast: Idas
·
Kropp & Själ Jag behöver hjälp med dotterns hår och vet att det är flera här som har lockigt hår och vet hur man sköter det på bästa sätt. Googlade...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 277
Senast: Leoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp