Sv: Herregud!

Nej egentligen borde det vara det minst konstiga. Det är ju homo- och heterosexuella som är konstiga som hänger upp sitt begär på kön sådär. :D

Men det handlar väl om att homo och hetero som kategorier definieras genom uteslutning: att vara homosexuell är att inte känna begär efter "det andra könet" och att vara heterosexuell är att inte känna begär efter samma kön. Det gör att de blir varandras motsatser.

Bisexualitet blir då en skitkonstig halvmesyr. Ett både och/varken eller som inte passar in i sättet att förstå sexualitet som motsatser (homo-hetero).
 
Sv: Herregud!

*fnissar lite* Pa sitt vis sa vande den har labeln lite upp och ner pa mina tankegangar. Eller inte, labeln som sadan, men vad du skriver - och vad andra i traden skrivit. Sa nu kommer jag fundera pa det har en del.

Att det ar lattare att forsta "svart och vitt", ar ju ratt sjalvklart egentligen. Antingen, eller.
Men, och det ar ju ett jattemen, egentligen - nu funderar jag pa hur folk egentligen ser folk. Lite knas nar sant man tagit forgivet hela livet inte ar sadar "forgivet" och man far det lite svart pa vitt... lol. Humor!
Tack for den Buke ;)

Manniskan ar ju SA mycket mer an sitt kon.

Ah.
"vi pa biskalan" ar helt enkelt lite mer utvecklade som kan tilltalas mindre last. Maste vara sa det ar. ;)

mje, eller fanken, nu ska jag dricka mer kaffe, och fundera lite.
 
Sv: Herregud!

Eller så är vi bara kåtare och mindre kräsna. :rofl:

Nejvars. Jag tänker lite att man kan betrakta homo och hetero som fetischer => "föremålet" för ens begär måste vara av ett specifikt kön (må det vara genus, könsorganet eller vad som nu är viktigt) för att man över huvud taget ska gå igång. Vi som är bi är då lite skönt köns-fetischist-befriade. :D (Inte för att det är något fel på fetischer som sådant. Men just köns-fetischer är uppenbarligen oerhört viktigt och betraktas som det normala att ha...)
 
Sv: Herregud!

Eller så är vi bara kåtare och mindre kräsna. :rofl:

Nejvars. Jag tänker lite att man kan betrakta homo och hetero som fetischer => "föremålet" för ens begär måste vara av ett specifikt kön (må det vara genus, könsorganet eller vad som nu är viktigt) för att man över huvud taget ska gå igång. Vi som är bi är då lite skönt köns-fetischist-befriade. :D (Inte för att det är något fel på fetischer som sådant. Men just köns-fetischer är uppenbarligen oerhört viktigt och betraktas som det normala att ha...)

Det var en intressant teori:D.
Jag är för straight för mitt eget tycke. Det vore helt klart mer praktiskt att vara bi. Det skulle utöka urvalet och det skulle då inte falla på en fysisk faktor jag egentligen tycker är rätt fånigt.
 
Sv: Herregud!

Jag har själv aldrig varit i den situationen
Men var det inte exakt det som hände Anja Pärson? OM jag tolkar hennes berättelse rätt så var som en blixt från klar himmel när hon insåg att hon var kär i Filippa.
 
Sv: Herregud!

Det var en intressant teori:D.
Jag är för straight för mitt eget tycke. Det vore helt klart mer praktiskt att vara bi. Det skulle utöka urvalet och det skulle då inte falla på en fysisk faktor jag egentligen tycker är rätt fånigt.

Det är helt klart mer praktiskt tycker jag. Desto mer för oss att välja på ;)
Det jag tycker är svårt är bara att veta vem mer som är lik en själv. Det är lättare att hitta en hetrokille än en bitjej.

Förutom när en hittade mig en gång. Jag blev så in i h*lvete flörtad med av en kassörska en gång så det var liksom uppenbart :p
 
Sv: Herregud!

Kom faktiskt på nu när jag fick fjärilar för en tjej sist nu. Det var när vi två var på tip the velvet :p
 
Sv: Herregud!

Jag kan känna mig hejdlöst glad i vissa av mina kompisar. Det var faktiskt efter en tråd här på Buke som jag insåg vad "kompiskär" är för något. Jag insåg också att man kan vara kär i många och älska flera samtidigt . Precis som man kan älska flera barn! Helt logiskt!

Jag tycker det är jätteroligt att träffa en ny person och bli kompiskär i. Det kan vara både killar och tjejer och det har inget med mitt förhållande att göra. Det är ju en ny rolig och trevlig bekantskap som gör mig bubblig.

Så umgås och njut och ladda positiv energi! Man kan vara kär i flera utan att det förtar känslan för de andra.
 
Sv: Herregud!

Nästan alla tjejer jag blir nära vän med är bi. Sambon har samma erfarenhet så antagligen är fler bi än man generellt tror. Jag känner dock betydligt färre bisexuella män, det är nog inte så socialt accepterat.
 
Sv: Herregud!

Jag känner faktiskt bara en tjej som är lesbisk i min närhet.
Dom tjejer jag har varit med har bara varit på "testa på" stadiet och har aldrig varit med någon tjej efter mig. Det var heller aldrig så att vi hade något på G, det var bara sex det handlade om i dom fallen.

Jag hade mycket väl kunnat bli tillsammans med en tjej, men har liksom aldrig råkat på några som är bi så chansen har aldrig riktigt funnits där.
 
Sv: Herregud!

Hursom så vill jag uppmuntra alla som känner sig vara något annat än 0 eller 6 på skalan att kalla sig bisexuella. Av politiska orsaker. Ju fler och synligare vi bisexuella blir desto lättare kommer det bli för oss att vara det!

Hejhej, jag är också bi och öppen med det!
 
Sv: Herregud!

KL

Oj jag har haft en "kändis girl crush" ;) Den kom åxå som en blixt ;)
MEN jag har alltid vetat att jag lätt skulle kunna ha flickvän även om det kanske inte skulle va såååå enkelt att förklara det för mina föräldrar (men de skullel acceptera) men det är ju mest för att jag inte "visat" de tendenserna (gentemot tjejer) hemma utan bara haft killar ;)

Kändis girl crushen va riktigt kul, att upptäcka "for real" att japp jag tänder tydligen på tjejer med ;)

Sen har jag "blivit kär" i en kompis. Hon är uttalat lesbisk. Hon är INTE min typ ;)
Men nåt var det =) Jag gick så långt att jag skrev ett mail till henne (bor ca 25 mil bort eller nåt) där jag faktiskt förklarade hur jag kände det, så hon inte skulle undra om jag betedde mej "konstigt" när vi sågs... Vi sågs väl typ en gång varannan månad eller nåt då. Jag skrev även att jag inte meddelade henne för att jag trodde de skulle bli nåt utan mer bara av "FYI" typ ;)
Hon svarade att jag inte va hennes typ men att hon tog det som en komplimang ;) Vi har träffats åtskilliga gånger efter det utan att det känts "konstigt" =) Och nu när det gått en sådär 20 år ;) så har hon säkert tom glömt det ;)

Även om jag bara haft hetrosex är jag nog en väldigt öppen person och just i frågan "sex" så har jag inte många fördommar även om jag själv är "vanilj" så kan jag förstå att alla inte är det ;)
 
Sv: Herregud!

Har den blivit film? eller är film? :love:
(ursäkta OT)
 
Sv: Herregud!

Gissar att Lithonit avser TippING the Velvet som är en historisk roman av Sarah Waters utspelar sig i lesbiska miljöer.

Ja, Tipping the Velvet gjordes till en mini-serie av BBC typ 2002. Finns i sin helhet på YouTube (och på DVD).
 
Sv: Herregud!

Då hänger jag med :)

Tip the velvet jag var på med escodobe är ett uteställe. Vi var och såg burleskshow där.
 
Sv: Herregud!

Nästan alla tjejer jag blir nära vän med är bi. Sambon har samma erfarenhet så antagligen är fler bi än man generellt tror. Jag känner dock betydligt färre bisexuella män, det är nog inte så socialt accepterat.
Jag tror att nästan de flesta av de jag umgås nära med är bi i någon utsträckning. Både kvinnorna och männen. Jag vet inte om det är så att vi dras till varandra eller om bisexualitet har normaliserats i min umgängeskrets så att vi liksom har lättare att överväga möjligheten.

Jag hade mycket väl kunnat bli tillsammans med en tjej, men har liksom aldrig råkat på några som är bi så chansen har aldrig riktigt funnits där.
De måste väl inte vara bi heller? Det "räcker" ju att de inte är hetero.


Hejhej, jag är också bi och öppen med det!
:up:
 
Sv: Herregud!

Jovisst räcker det med att dom inte är hetro. Tråkigt att anmärka ordval. Tror det kom fram vad jag menade ändå.
 
Sv: Herregud!

Jag får också ofta "kändis crusher " och det kan lika gärna vara på en kille eller tjej. Just nu är det faktiskt agent Lisbon i The Mentalist som får mig att uppskatta programmet lite extra. :d
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 879
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
15 285
Senast: hastflicka
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 849
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp