Hingst till fullblodssto som blir lättsåld...

Sv: Hingst till fullblodssto som blir lättsåld...

cagancho!

har sett många mkt fina cagancho-fbl, rider en 4-åring (ue:royal conductor xx) som är kanonfin, massor av folk frågar efter stam och pris på honom hela tiden och han är nog definitivt inte svårsåld när det blir aktuellt.

cagancho har var jag sett lämnat lite storlek oxå, utan att ge tyngden, utan fullblodets lätthet behålls, och det är ju poppis och sportigt sas. Cagancho själv gör ju mer och mer resultat så det borde ju göra att han fortfarande är aktuell om några år.
 
Sv: Hingst till fullblodssto som blir lättsåld...

Ja, tycker verkligen modellen o galoppen på mitt sto är fantastiskt bra!! Hon är E. Cagancho-Steves Friend xx 5 år o kommer nu kvalas till Falsterbo. Bättre galopp o snyggare häst får man leta efter.

Finns bild på henne i katalogen från Penarpsgården på Caganchos sida.
 
Sv: Hingst till fullblodssto som blir lättsåld...

Jag skulle betäcka med Don Primero, lämnar mycket fina avkommor tillsammans med fullblod! =)
 
Sv: Hingst till fullblodssto som blir lättsåld...

Min 4-åring efter Hip Hop är i dagsläget ca 165 cm hög... lagom i kroppen också. funderar på att ta honom igen i år, eller så blir det kanske Fetcher N, jag går på stamtavlan och priset...för man kan aldrig veta vad avkommorna får för gener....
Dock var min häst svårsåld när jag annonserad eut henne som 3-åring.... men om det nu är så lättsålt så borde det fungera att sälha henne till hösten som det är tänkt.... ngn som är intresserad?
 
Sv: Hingst till fullblodssto som blir lättsåld...

Nu är jag inte världsbäst på hoppavel men Robin Z är ju en enligt mig fantastisk hingst med säker förvärvning och passar fullblod. Hade jag fortfarande ridit hoppning hade jag definitivt velat ha en häst med honom i stammen :)

Luwigs Champion är ju en riktigt godbit annars även om han är oprövad. Dock snygg, kan hoppa och rör sig även trevligt.

Lycka till i alla fall!
 
Senast ändrad:
Sv: Hingst till fullblodssto som blir lättsåld...

Biggles är bra på fullblodston... Dressyr men ger hopp också;)
Han var pappa till den som vann 4-års championatet med Piia Pantsu i Fälttävlan förra året:love: Och där var mamman fullblod.
Briar har ju gett många fina hopphästar. Dressyr själv med hopp härstamning:).
Gillar hingsten Careful men kan förlite om avkommorna..
Bara för man vill ha fram en hopphäst betyder det inte att man inte ska titta på dressyr hingstarna.Det spelar ingen roll om du har en hopp hingst, kan inte avkomman hoppa så kan du ändå inte sälja den som hopp häst... Då är det kanske inte fel att ha lite gång också? Titta på vad hingstens avkommor presterat och välj efter det. Alltså ta en äldre hingst och inte någon av de nya.
Lycka till
 
Sv: Hingst till fullblodssto som blir lättsåld...

Highlight...bra exteriör o förnämt hoppblod. Bra gång. Lämnat både ock.
 
Sv: Hingst till fullblodssto som blir lättsåld...

Eftersom Cortez- fbl sägs vara en "golden cross" så hade jag nog valt någon av hans söner då om du inte kan få på honom själv.

Men jag hade valt Aerline Före Chess när det gäller försäljning, han har fler avkommer och är mer snack hingst än vad Chess är.

Dock har ju Chess och Feliciano samma mamma så Chess kanske också lämnar det trevliga tempramentet?
 
Sv: Hingst till fullblodssto som blir lättsåld...

Här i krokarna finns en hel del avkommor till Chess eftersom han stod här under två betäckningssäsonger.
Alla verkar ha ett mycket trevligt temperament. På träningar hör jag ofta om "min" 4-åring "Jaha, det är Chess som är pappa, då förstår jag att han är så himla bra i huvudet" eller liknande kommentarer. Här på ön är det utbrett att han ger mycket bra temperament.
Min 3-åring är dock åt det livligare hållet men fortfarande klok.
De flesta är mycket snygga i typen också ska jag tillägga.

Men som sagt, jag tror att rent försäljningsmässigt kanske Aerline H klingar bättre av någon anledning? Chess möderne kan man ju knappast klaga på och egna prestationer har han ju...
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 102
Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 437
Senast: Maja_Kandi
·
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 510
Senast: Karoliten
·
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: Fannybadh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp