Hingstfunderingar 2021

Jag vill betäcka med en av 3åringarna som godkändes på bruksprovet men jag vet att det är korkat. Min hjärna och alla normala människor berättar att det är korkat och DET ÄR DET! Men magkänslan försvinner inte.
 
Och jag funderar på om jag ska hitta nån ponnyhingst igen eller om det kanske ska bli ett halvblod. Men jag tror på ponny igen. Får se resultatet på årets men är ganska sugen på en till. :D Annars hade jag gärna kollat vad som kommer fram på bruksprovet för ridponnyerna. Tur man har tid på sig att stöta å blöta å fundera flera gånger om. :p

Sist fick jag ju tips här, kanske nån kan komma med tips igen? C- eller D-ponny med bra typ, framför allt bra front. Bra ridbarhet med självbärighet. Får gärna kunna hoppa också. Måste finnas på semin för jag åker inte från Jämtland till Skåne för en betäckning. :cool:

Min är welsh/swb e. Risegårds Leo (e. Paddock Camargue, u. Dahlåkras Tiara ELIT) ue. Labrador - Bordeaux (mormor ELIT) :) 141 cm, hennes allra största styrka är temperamentet men hon rör sig även väldigt trevligt och hoppar bra. Kunde önska lite mer aktion i galoppen och mer självbärighet. Hon är aningens överbyggd så därav att jag söker en BRA front. :)
 
Senast ändrad:
Och jag funderar på om jag ska hitta nån ponnyhingst igen eller om det kanske ska bli ett halvblod. Men jag tror på ponny igen. Får se resultatet på årets men är ganska sugen på en till. :D Annars hade jag gärna kollat vad som kommer fram på bruksprovet för ridponnyerna. Tur man har tid på sig att stöta å blöta å fundera flera gånger om. :p

Sist fick jag ju tips här, kanske nån kan komma med tips igen? C- eller D-ponny med bra typ, framför allt bra front. Bra ridbarhet med självbärighet. Får gärna kunna hoppa också. Måste finnas på semin för jag åker inte från Jämtland till Skåne för en betäckning. :cool:

Min är welsh/swb e. Risegårds Leo (e. Paddock Camargue, u. Dahlåkras Tiara ELIT) ue. Labrador - Bordeaux (mormor ELIT) :) 141 cm, hennes allra största styrka är temperamentet men hon rör sig även väldigt trevligt och hoppar bra. Kunde önska lite mer aktion i galoppen och mer självbärighet. Hon är aningens överbyggd så därav att jag söker en BRA front. :)
Har du tittat på Gasque? Den funderade jag på ett tag då jag hade en vän som ville prova att göra en ponny med mitt fullblodssto.
 
Och jag funderar på om jag ska hitta nån ponnyhingst igen eller om det kanske ska bli ett halvblod. Men jag tror på ponny igen. Får se resultatet på årets men är ganska sugen på en till. :D Annars hade jag gärna kollat vad som kommer fram på bruksprovet för ridponnyerna. Tur man har tid på sig att stöta å blöta å fundera flera gånger om. :p
Sist fick jag ju tips här, kanske nån kan komma med tips igen? C- eller D-ponny med bra typ, framför allt bra front. Bra ridbarhet med självbärighet. Får gärna kunna hoppa också. Måste finnas på semin för jag åker inte från Jämtland till Skåne för en betäckning. :cool:

Min är welsh/swb e. Risegårds Leo (e. Paddock Camargue, u. Dahlåkras Tiara ELIT) ue. Labrador - Bordeaux (mormor ELIT) :) 141 cm, hennes allra största styrka är temperamentet men hon rör sig även väldigt trevligt och hoppar bra. Kunde önska lite mer aktion i galoppen och mer självbärighet. Hon är aningens överbyggd så därav att jag söker en BRA front. :)

Bocaccio Arden?

Vet inte varför det blev som svar på två inlägg🙈
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
580
Senast: Ketrawzc
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 028
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 585
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 828
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp