Hingstfunderingar 2021

Bocaccio Arden?

Vet inte varför det blev som svar på två inlägg🙈

Jo han kan vara ett alternativ, har bara aldrig riktigt fastnat för honom. Plus att det blir skimmel+skimmel. Är sugen på Brännornas Rigoletto om han är i avel i år igen. Såg att Jarno skulle vara tillgänglig i år också och han är också intressant. :)
 
Jo han kan vara ett alternativ, har bara aldrig riktigt fastnat för honom. Plus att det blir skimmel+skimmel. Är sugen på Brännornas Rigoletto om han är i avel i år igen. Såg att Jarno skulle vara tillgänglig i år också och han är också intressant. :)

Aha, jag själv vill aldrig köra skimmel på skimmel så förstår dig helt 😅
 
Och jag funderar på om jag ska hitta nån ponnyhingst igen eller om det kanske ska bli ett halvblod. Men jag tror på ponny igen. Får se resultatet på årets men är ganska sugen på en till. :D Annars hade jag gärna kollat vad som kommer fram på bruksprovet för ridponnyerna. Tur man har tid på sig att stöta å blöta å fundera flera gånger om. :p

Sist fick jag ju tips här, kanske nån kan komma med tips igen? C- eller D-ponny med bra typ, framför allt bra front. Bra ridbarhet med självbärighet. Får gärna kunna hoppa också. Måste finnas på semin för jag åker inte från Jämtland till Skåne för en betäckning. :cool:

Min är welsh/swb e. Risegårds Leo (e. Paddock Camargue, u. Dahlåkras Tiara ELIT) ue. Labrador - Bordeaux (mormor ELIT) :) 141 cm, hennes allra största styrka är temperamentet men hon rör sig även väldigt trevligt och hoppar bra. Kunde önska lite mer aktion i galoppen och mer självbärighet. Hon är aningens överbyggd så därav att jag söker en BRA front. :)
Ragnarps Rolex?
 
Bestäm dig för en hingst/flera hingstar och välj vilka ston utifrån dem? :p
Är ju ett alternativ! 👍 Just nu känns 4-åringen efter Van Vivaldi mest aktuell men jag får se hur hon utvecklas under våren. Jag vill egentligen betäcka alla stona, men några av dom skulle jag vilja tävla lite först. Och jag har nog bara råd att betäcka en i år.
 
Är ju ett alternativ! 👍 Just nu känns 4-åringen efter Van Vivaldi mest aktuell men jag får se hur hon utvecklas under våren. Jag vill egentligen betäcka alla stona, men några av dom skulle jag vilja tävla lite först. Och jag har nog bara råd att betäcka en i år.
Det låter ju roligt att betäcka en VV-avkomma :D
 
Har du tänkt på några specifika hingstar att matcha henne med?
Jag har funderat lite, men inget seriösare. Zaffareno (trots färgen) men tycker egentligen inte att han rör sig tillräckligt bra, Sibelius (en favorithingst överlag) eller någon For Romance I-avkomma. Men längre än så har jag inte kommit. Stoet har fullblod på mammas sida, är väldigt ädel, rörlig med bra galopp, men med lite humör och mycket integritet.
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Ketrawzc
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 095
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 683
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 881
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp