Hingstfunderingar 2021

Ska betäcka mitt Empire - Cagliostro sto för första gången i år. Har gått 130 hoppning med placering.

Just nu lutar det åt att jag betäcker med Baloé HP. Gillar det mesta med den hingsten och han har de styrkor som jag väger upp de få svagheter jag ser i mitt sto.
Men har blivit tipsad om Casall-blod också, så jag undersöker saken. Tips någon?

Vill ha lite mer storlek då stoet är relativt litet, ffa hade längre ben varit önskvärt. Bra galopp, inställning och ridbarhet är viktigt.
Mitt sto har mycket bra galopp, fin teknik, är försiktig men samtidigt modig så det vill jag gärna förstärka.

Jag skulle kolla på Eklundas nya Cannobio e. Casall med Cardentos mamma som mormorsmor. Jag såg en film på hans galopp och den är riktigt fin. Annars kanske nån av Cascadellobröderna? Jag har tagit 1.an till mitt lilla Corlandsto dräktig på första och vi väntar med spänning på vad som kommer i juni
 
Ska betäcka mitt Empire - Cagliostro sto för första gången i år. Har gått 130 hoppning med placering.

Just nu lutar det åt att jag betäcker med Baloé HP. Gillar det mesta med den hingsten och han har de styrkor som jag väger upp de få svagheter jag ser i mitt sto.
Men har blivit tipsad om Casall-blod också, så jag undersöker saken. Tips någon?

Vill ha lite mer storlek då stoet är relativt litet, ffa hade längre ben varit önskvärt. Bra galopp, inställning och ridbarhet är viktigt.
Mitt sto har mycket bra galopp, fin teknik, är försiktig men samtidigt modig så det vill jag gärna förstärka.
Jag är själv inte alls förtjust i Baloé.
Tycker dessutom det är oseriöst av AA att rekommendera honom till för att citera honom själv ”allt med ett hjärtslag”. Finns ingen hingst som passar till alla ston så är det bara. Komme Casall som @eventingmania föreslog tycker jag är superfin dock.
Vill du ha en svenskstationerad hingst kan kanske Contant Q passa?
 
Jag är själv inte alls förtjust i Baloé.
Tycker dessutom det är oseriöst av AA att rekommendera honom till för att citera honom själv ”allt med ett hjärtslag”. Finns ingen hingst som passar till alla ston så är det bara. Komme Casall som @eventingmania föreslog tycker jag är superfin dock.
Vill du ha en svenskstationerad hingst kan kanske Contant Q passa?
Tack för tipsen!

Jag ska kolla upp Komme Casall!
Contant Q har jag bra koll på och gillar verkligen honom, haft en efter honom på ett tidigare sto. Får fundera ett varv till på honom helt enkelt!
 
Jag är själv inte alls förtjust i Baloé.
Tycker dessutom det är oseriöst av AA att rekommendera honom till för att citera honom själv ”allt med ett hjärtslag”. Finns ingen hingst som passar till alla ston så är det bara. Komme Casall som @eventingmania föreslog tycker jag är superfin dock.
Vill du ha en svenskstationerad hingst kan kanske Contant Q passa?
Tyvärr är det ju rätt vanligt med hingstägare som rekommenderar sina hingstar till nästan precis vadsomhelst.
 
Tack för tipsen!

Jag ska kolla upp Komme Casall!
Contant Q har jag bra koll på och gillar verkligen honom, haft en efter honom på ett tidigare sto. Får fundera ett varv till på honom helt enkelt!
Eklunda har även Casall sonen Charisto vd Heffinck som beskrivs som ”ridbar och mjuk med fin energi och väldigt fina gångarter med extra plus för galoppen”.
Jag vet dock inte om det är officiellt omdöme eller det bara är som dom beskriver honom själv på hemsidan 🙂
 
Väldigt trist och jag tycker dom förlorar sin trovärdighet när personer knutna till hingstarna enbart rekommenderar sin egna till allt och alla. 😕
Håller med dig och jag undviker den typen av hingstägare rakt av. Jag har även samma icke förhållande med motpolen av småskaliga hingstägare/hållare som man känner och som vet att man har avelsto(n) i stallet men som visar noll intresse för vad det kan tänkas vara för ston. Känns inte heller helt direkt seriös eller genomtänkt som affärsidé
 
Väldigt trist och jag tycker dom förlorar sin trovärdighet när personer knutna till hingstarna enbart rekommenderar sin egna till allt och alla. 😕
Speciellt när de rekommenderar på forum utan att skriva ut att de har intressen i hingsten. Rekommenderar man sin egen hingst bör man skriva att man är ägare/ryttare/hingsthållare... så att den som blir rekommenderad vet att man är partisk
 
Håller med dig och jag undviker den typen av hingstägare rakt av. Jag har även samma icke förhållande med motpolen av småskaliga hingstägare/hållare som man känner och som vet att man har avelsto(n) i stallet men som visar noll intresse för vad det kan tänkas vara för ston. Känns inte heller helt direkt seriös eller genomtänkt som affärsidé
Detta beteende tycker jag har förstört många hingstvalsdiskussioner på andra forum, nu för tiden räknar jag antalet minuter som det tar för vissa hingsthållare att rekommendera sin egen hingst.
 
Jag är alldeles för långsint.... Men får ju problem om alla hingsthållare/intressenter blir sådär... hahahaha
Haha jo så det blir det ju. Jag väljer aktivt bort dom just nu men det är också för att det inte är hingstar som jag tycker passar mina ston jag har i nuläget. Tycker inte det är fel när dom tipsar på enskilda inlägg tex med en bra motivering men alla dessa som spammar alla inlägg...🙈
Det är trots allt inte hingsthållaren man betäcker med tack och lov 😂😆
 
Jag har bestämt mig nu, så nu vill jag att det ska bli maj snart. :angel: Mitt sto kommer åka till Temperament, det blir lastbil ned till Skåne. Typiskt att hon ska få vara där i flera månader och inte jag. ;)
Bra val. Denna hingsten känner jag faktiskt väl till samt hans son. Men det är också dom enda fjordhingstarna jag känner till.
(Har inga intressen i hingstarna själv för att förtydliga 😆)
Tycker Temperament är ett bra val för att jag har sett honom under många år, på träning och tävling under olika ryttare. Bland annat tävlade ett litet barn honom förra året 💕
Verkar vara ridbar, bra psyke.
Uppför sig alltid bra, fokuserad på sina ryttare och gör helt okej i från sig.
 
Bra val. Denna hingsten känner jag faktiskt väl till samt hans son. Men det är också dom enda fjordhingstarna jag känner till.
(Har inga intressen i hingstarna själv för att förtydliga 😆)
Tycker Temperament är ett bra val för att jag har sett honom under många år, på träning och tävling under olika ryttare. Bland annat tävlade ett litet barn honom förra året 💕
Verkar vara ridbar, bra psyke.
Uppför sig alltid bra, fokuserad på sina ryttare och gör helt okej i från sig.

Ja, jag såg en film från när de debuterade, tror hon var 8 år eller nåt. Verkligen en trevlig herre, även om jag själv bara träffat honom nån gång.

Hans son är fö reservvalet, smidigt att ha dem hos samma hingsthållare. :)

Kan det bli maj snart? :angel:
 
Någon som kan eller har erfarenhet av Furstenball blodet? Hittade hingsten Furst Dior och föll pladask för hingsten . Har dock inget passande sto men skulle gärna vilja veta mer om hans blod. Styrkor och svagheter...
 
För dressyr velar jag mellan Thiago GS (Totilas x Warkant) och Ferguson (Floriscount x Lauries Crusador XX) för annan verksamhet står det mellan Limbothello B (Limbus x Cassini II) och Air Jordan Alpha Z (Argentinus x Matador)

Så roligt! Jag har ju inga avelsston att fundera på hingstval till, men har nyligen köpt en liten hingst efter Ferguson, född 2020 (Ferguson - Fürst Romancier - Jazz). Det var kärlek vid första ögonkastet så nu följer jag ju hans släktingar lite extra. Dvs håller en tumme för att valet faller på Ferguson!
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Ketrawzc
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 102
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 688
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 888
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp