Hingstfunderingar 2021

Någon som kan eller har erfarenhet av Furstenball blodet? Hittade hingsten Furst Dior och föll pladask för hingsten . Har dock inget passande sto men skulle gärna vilja veta mer om hans blod. Styrkor och svagheter...
Jag ska villigt erkänna att jag inte sett så många men flera har haft långa, lite veka kotor bak. Så det krävs att stoet har bra benställ.
 
Vänliga, lite känsliga och ganska trevlig modell men kan vara lite långa och sävliga med möjligen tendens till svag rygg. Inte så mkt knän i rörelserna men god takt typ. Om jag generaliserar...
Denna har Sir Donnerhall som morfar. Tycker han verkar ha stark överlinje, reslig utan den avknäppta nacken. Resligt framparti utan att tappa aktionen bak 😊
 
Så roligt! Jag har ju inga avelsston att fundera på hingstval till, men har nyligen köpt en liten hingst efter Ferguson, född 2020 (Ferguson - Fürst Romancier - Jazz). Det var kärlek vid första ögonkastet så nu följer jag ju hans släktingar lite extra. Dvs håller en tumme för att valet faller på Ferguson!
Cool!! Han är verkligen superfin å en av mina absoluta favoriter rakt av 🤩
 
Funderar lite på att betäcka min fyraåring efter Van Vivaldi och med fullblodsmamma efter Be My Cheif. Jag söker en hingst som ger mjuka och tama avkommor då hon kan vara lite hård och väldigt självständig. Hon är väldigt ädel, rör sig trevligt i alla gångarter och något veka kotor. Hennes syskon på mammans sida är lite överkänsliga men hon är lite bättre, men vill inte ha något för känsligt. Några tips? Har egentligen bara en eller ett par idéer själv.
 
Funderar lite på att betäcka min fyraåring efter Van Vivaldi och med fullblodsmamma efter Be My Cheif. Jag söker en hingst som ger mjuka och tama avkommor då hon kan vara lite hård och väldigt självständig. Hon är väldigt ädel, rör sig trevligt i alla gångarter och något veka kotor. Hennes syskon på mammans sida är lite överkänsliga men hon är lite bättre, men vill inte ha något för känsligt. Några tips? Har egentligen bara en eller ett par idéer själv.
Jag tycker Kane verkar trevlig
 
Lätt hänt! Den hingst jag funderat mest på nu är Zaffareno, trots färgen, och Sir Oldenburg men den senare försökte jag få dräktigt med på hennes syster i somras uta resultat så känns inte lika aktuellt.
Jag satt innan och kollade hur det gått för Zafferanos första visade treåringar. Inte så många visade. Överlag mkt 7:or och 8:or. En med 8-9 i hoppning och nån med under 5 i hoppning.
Men som sagt väldigt få visade avk.
Tycker Zafferano är en trevlig hingst . Hade gärna Betäckt med honom nångång. Men han är för grov för stoet jag har nu tror jag.
 
En annan sak som slagit mig ang Zafferano är att man ser inte många till salu och de kanske kan bero på att många är väldigt nöjda med avkommorna och vill behålla
 
Jag satt innan och kollade hur det gått för Zafferanos första visade treåringar. Inte så många visade. Överlag mkt 7:or och 8:or. En med 8-9 i hoppning och nån med under 5 i hoppning.
Men som sagt väldigt få visade avk.
Tycker Zafferano är en trevlig hingst . Hade gärna Betäckt med honom nångång. Men han är för grov för stoet jag har nu tror jag.
Jag är egentligen inte så förtjust i Zaffarano, kanske mest för att jag inte gillar färgen, men avkommorna verkar väldigt trevliga och fina, tror att han kan passa. Mitt sto är nästan för ädel och smäcker även för mig som gillar det, så det är inget problem på henne.
 
En annan sak som slagit mig ang Zafferano är att man ser inte många till salu och de kanske kan bero på att många är väldigt nöjda med avkommorna och vill behålla
Jag skulle tippa på att det kommer att komma ut många av de efter honom som saknar gulanlag till salu inom en hyfsat snar framtid när de blivit inridna. Det verkar vara en jättefin hingst om man vill avla en trevlig hobbyhäst men han skulle definitivt inte få hälften så mycket ston om det inte var för färgen eftersom han annars är rätt oflashig och får man då inte en gul avkomma så blir nog många lite ”besvikna”.
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Ketrawzc
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 102
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 690
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 890
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp