Hingstval, svenskstammat!

Sv: Hingstval, svenskstammat!

Tckar alla för era förslag!
Tack och lov har jag en del tid kvar på mig att fundera :D
 
Sv: Hingstval, svenskstammat!

Twilight, det är en hingst som jag absolut tror skulle kunna passa ditt sto. Du får alldeles säkert en stor avkomma efter honom. Han är nämligen känd för att lämna stort!

/Isabel
 
Sv: Hingstval, svenskstammat!

Han är ju inte ett dugg svensk och det var ju det som var viktigt för TS om du läste trådnamnet.
 
Sv: Hingstval, svenskstammat!

Ravell verkar inressant, han läggs till listan! :D
Hur är hans temperament/avkommornas temperament?
Kanske bara jag som fått för mig men kan inte Bernstein ge lite knepiga hästar? :angel:

Jag har ett sto e: Ravell. (ue:Hertigen)
Himla trevlig tjej på ca 165cm. Super temprament och stirrar inte upp sig i onödan. rör sig trevligt och hoppar bra (är dock inte speciellt utbildad ännu pga föl)

Hon fick som 3 åring omdömmet : av äldre lättare modell, och jag tycker det stämmer bra på henne.

som 3 åring så gick hon semifinalen i flyinge som hopptalang och fick god kritik där (trots sin dressyrstam).
Hon har även fått bra kritik av dressyr ryttare för hennes kropp och taktfasta gångarter och de anser dem utvecklingsbara.
 
Sv: Hingstval, svenskstammat!

Twilight, det är en hingst som jag absolut tror skulle kunna passa ditt sto. Du får alldeles säkert en stor avkomma efter honom. Han är nämligen känd för att lämna stort!

/Isabel

för det första är han ju inte svensk, och sen har inte jag fått uppfattningen av att han lämnar speciellt stort..... har själv en avkomma efter honom och den kommer inte hamna över 165 sträcket (undan mitt sto på 165 och han själv är 165), men jag kan ha fel:p
 
Sv: Hingstval, svenskstammat!

Jag har tidigare föreslaget Okeanos som jag verkligen tror skulle passa. Men tycker även att Biggles var ett intressant förslag:). Briar är en ganska säker nedärvare av både gång och hoppning, men han lämnar ett tufft humör-ingen tvekan om det.

Bild på en kompis häst e Briar-Orust
6732_142043105357_572260357_3705259_5743069_n.jpg
 
Sv: Hingstval, svenskstammat!

för det första är han ju inte svensk, och sen har inte jag fått uppfattningen av att han lämnar speciellt stort..... har själv en avkomma efter honom och den kommer inte hamna över 165 sträcket (undan mitt sto på 165 och han själv är 165), men jag kan ha fel:p

När jag startade en tråd för längesedan om hingstar som lämnade smått så sa dom att Twiligt absolut lämnade STORT och att jag inte skulle ta honom om jag ville ha en häst under 170 cm. ;)

Ditt sto kanske lämnar litet, därav liten avkomma.

/Isabel
 

Liknande trådar

Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 679
Senast: Nafayette
·
Avel Jag hängde en del här på buke för några år sedan och när jag skulle betäcka mitt sto 2005 lärde jag mig massor här. Stoet dog tyvärr...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 690
Senast: dobbis
·
M
Avel Jag har ett connemarasto (stam finns här: http://www.allbreedpedigree.com/misty+star) som ska betäckas till våren/sommaren. Problemet är...
Svar
0
· Visningar
1 032
Senast: Misty Star
·
Avel Hej, Är totalt ny på det här med avel och är ju väldigt sent ute dessutom, men skulle gärna få lite åsikter angående mina tankar...
Svar
3
· Visningar
1 090
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp