Bukefalos 28 år!

Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har testat några av deras och ingen var god så de kommer inte över min tröskel igen... äter jag glass ska den vara god, sedan skiter jag i kalorierna.
Jag har ätit deras isglass en gång (dvs det var förra gången jag gav dem chansen) och URK :yuck::wtf::wtf::wtf: därför tog det så lång tid innan jag gav dem en chans till med den här glassen, men de har misslyckats en gång till :meh: Hur kan man misslyckas med glass liksom? :confused: Så jag håller med dig!
 
Vad har den för smak?
Om jag minns rätt (var ett tag sen jag fick fatt i den, helt omöjlig att hitta här :cry:) så är det en kombo av brownie och kakbitar, chokladglass och vaniljglass.
Det slår mig att jag borde prova deras cookie dough således, jag gillar vanligtvis inte sånt men deras kanske är godare! Jag är en chocolate fudge brownie-människa annars men deras variant gillar jag inte :p

Tillåt mig tvivla :angel: jag måste nog smaka på den andra burken lohilo glass bara för att jag har redan köpt den, men annars så ger jag nog dem aldrig chansen igen :wtf:
Haha jag tänker inte ens prova den med enhörningen, den lät skittråkig. Jag brukar köpa swedish fika, den är god :D Skulle vilja prova några till men utbudet av smaker som finns i butikerna här är uruselt :down:
 
Om jag minns rätt (var ett tag sen jag fick fatt i den, helt omöjlig att hitta här :cry:) så är det en kombo av brownie och kakbitar, chokladglass och vaniljglass.
Det slår mig att jag borde prova deras cookie dough således, jag gillar vanligtvis inte sånt men deras kanske är godare! Jag är en chocolate fudge brownie-människa annars men deras variant gillar jag inte :p


Haha jag tänker inte ens prova den med enhörningen, den lät skittråkig. Jag brukar köpa swedish fika, den är god :D Skulle vilja prova några till men utbudet av smaker som finns i butikerna här är uruselt :down:
Cookie dough är den andra burken jag köpte! Får smaka och rapportera här om den också :D
 
Alltså. Det är nog något fel på mig :angel::rofl:

Jag smakade på lohilos cookie dough, och alltså ... glassen hade nog kunnat vara lite mera acceptabel utan kakbitarna O_o Men det var knappt det.

Smakade sedan på 3 vänners hallon och vit choklad bara för att kolla om det var något fel på mig :rofl:
Hallon(sorbet) och bitarna av vit choklad var mums! Men i övrigt är det någon slags vit glass som är mera mäh. Hade varit godare om de hade gjort bara hallonsorbet med bitar av vit choklad.

Jag gillar sliskigt sött alldeles för mycket för att kunna uppskatta glass på rätt sätt nästan. Men jag gillar dock mjukglass 🤔
 
På tal om glass:

1592453046455.jpeg

HISS! Smakar verkligen blåbärscheescake och är krämig och god.
 
@clusia var nyfiken så skriver jag här om en glass jag just provade.
7391881834567_1583315728360_master_axfood_400

Glöm storleken på bilden!
Första intrycket var bra då den var lite roligt rosa och blå med små jordgubbsstrimmor plus att den luktade gott.
Men när jag smakade så krossades drömmen - diss! :down: Den smakade mycket mera som (lite konstig troligen pga färgkemikalerna) vanlig vaniljglass med snålt tilltagna jordgubbsstrimmor.
Men jag är inte jätteöverraskad - lohilo har gjort mig besviken alla gånger hittills jag smakat på deras glass :meh:
Fick du jordgubbsstrimmor i din? Inget jag noterat i min faktiskt :p

Måste också säga DISS. Konstig smak, inte alls som jag tänkt att enhörningsdrömmar ska smaka :D Kändes ”ofräsch”.
 
Fick du jordgubbsstrimmor i din? Inget jag noterat i min faktiskt :p

Måste också säga DISS. Konstig smak, inte alls som jag tänkt att enhörningsdrömmar ska smaka :D Kändes ”ofräsch”.
Väldigt snålt tilltaget med det dock. Men tydligen ska jag uppskatta att jag fick något alls :cautious:O_o

Men jag håller med dig, enhörningsdrömmar borde vara långt mer magiska!
 
@clusia var nyfiken så skriver jag här om en glass jag just provade.
7391881834567_1583315728360_master_axfood_400

Glöm storleken på bilden!
Första intrycket var bra då den var lite roligt rosa och blå med små jordgubbsstrimmor plus att den luktade gott.
Men när jag smakade så krossades drömmen - diss! :down: Den smakade mycket mera som (lite konstig troligen pga färgkemikalerna) vanlig vaniljglass med snålt tilltagna jordgubbsstrimmor.
Men jag är inte jätteöverraskad - lohilo har gjort mig besviken alla gånger hittills jag smakat på deras glass :meh:
Haha min kompis tyckte att jag skulle testa energidrickan med samma motiv på, som denna glass.. Bara för att kunna förstå hur vidrig den är.. Sagt och gjort.. Men, den var ju löjligt god:d:rofl:
Alla ni som dissar denna, har ni smakat energidrickan också?
Tänk om det är samma med glassen, att det bara är jag som gillar den.. Kommer ju behöva köpa på mig en frysbox så att jag kan bunkra när de rear ut den:rofl:
 
Haha min kompis tyckte att jag skulle testa energidrickan med samma motiv på, som denna glass.. Bara för att kunna förstå hur vidrig den är.. Sagt och gjort.. Men, den var ju löjligt god:d:rofl:
Alla ni som dissar denna, har ni smakat energidrickan också?
Tänk om det är samma med glassen, att det bara är jag som gillar den.. Kommer ju behöva köpa på mig en frysbox så att jag kan bunkra när de rear ut den:rofl:
Det har jag inte, och känner mig tveksam till att ge dem mera av mina pengar :cautious: är energidrycken söt?
 
Haha min kompis tyckte att jag skulle testa energidrickan med samma motiv på, som denna glass.. Bara för att kunna förstå hur vidrig den är.. Sagt och gjort.. Men, den var ju löjligt god:d:rofl:
Alla ni som dissar denna, har ni smakat energidrickan också?
Tänk om det är samma med glassen, att det bara är jag som gillar den.. Kommer ju behöva köpa på mig en frysbox så att jag kan bunkra när de rear ut den:rofl:
Jag har velat testa den, men inte hittat den ute någonstans. Är den kolsyrad eller utan?
Hittade half n'half idag! Choklad- och vaniljglass med kaksmul är det! :D
Var hittade du den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
30 31 32
Svar
620
· Visningar
45 725
Senast: pepp
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 451
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
205 303
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp