Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
95d477c1-5.png


Cornetto Dragon får en svag hiss!

PRecis som jag tror någon annan skrev här också? Så trodde även jag att det var lakrits i denna och har alltså helt övergivit tanken på att prova, men när det nu visade sig att det inte var så så gav jag det ett försök. :)

Väldigt fruktig, glassen smakar MYCKET och är nästan lite sorbetaktig i konsistensen, rånet smakar inte direkt choklad men är gott. Kulorna var lite menlösa.

Överlag en god glass men inte lika god som originalet som inte ens verkar finnas längre? Finns iaf varken på ICA eller coop här.. Fattar inte varför de måste prova nya smaker egentligen när de redan hade den godaste glassen i glassdisken..
 
1853030_4_articleinline_bn-1006999_89e8e638aba041c48d24dad9cda2db6f.jpg


För andra som insett att Cornetto jorgubb är livets glass kan jag rekommendera dessa från Lidl.

Smakar nästan exakt likadant till en bråkdel av priset, supergoda.

Jag har sagt det förut men överlag så är Gelatelli ett riktigt kvalitetsmärke när det kommer till glass. Både "lådorna" och styckeglassarna är både billiga och mycket godare än det man köper på ICA eller från glassbilen.
 
Visa bifogad fil 72260

För andra som insett att Cornetto jorgubb är livets glass kan jag rekommendera dessa från Lidl.

Smakar nästan exakt likadant till en bråkdel av priset, supergoda.

Jag har sagt det förut men överlag så är Gelatelli ett riktigt kvalitetsmärke när det kommer till glass. Både "lådorna" och styckeglassarna är både billiga och mycket godare än det man köper på ICA eller från glassbilen.
Jag tycker ofta Lidl har bra glass!
 
Visa bifogad fil 72260

För andra som insett att Cornetto jorgubb är livets glass kan jag rekommendera dessa från Lidl.

Smakar nästan exakt likadant till en bråkdel av priset, supergoda.

Jag har sagt det förut men överlag så är Gelatelli ett riktigt kvalitetsmärke när det kommer till glass. Både "lådorna" och styckeglassarna är både billiga och mycket godare än det man köper på ICA eller från glassbilen.

Jag tycker ofta Lidl har bra glass!
Håller med. Jag har börjat köpa Lidl-glass nyligen och ÄLSKAR verkligen den :up: !
 
Jag gillar Valios vanliga kvarg i den smaken men fluffet var rätt trist. Haha :D

och då tycker jag vanlig kvarg ofta är för sträv
 
Jag har sagt det förut men överlag så är Gelatelli ett riktigt kvalitetsmärke när det kommer till glass. Både "lådorna" och styckeglassarna är både billiga och mycket godare än det man köper på ICA eller från glassbilen.
Den riktigt mörka chokladglassen är jättegod!
 
Fortsätter med glassarna, men nu de i frysen hemma. Dessa är svingoda! Godare än Magnum original. De är veganska så min laktosintolerante sambo ville testa dem och nu byter vi inte.
Sea salt caramel och almond är de vi testat, precis lika goda. Chokladen är något mörkare än i originalglassarna. Inget tunt lager choklad utan det är ett rejält skal. Har inte kollat upp vad själva glassen inuti är gjord på men det kvittar för det är jättegott :D
HISS, HISS! Enda minuset är att det är små förpackningar, hade lätt velat ha 12-pack..



Produktbild-Magnum-Mandel-Mjolkfri-Vegansk.png


tb_sub.jpg
 
Fortsätter med glassarna, men nu de i frysen hemma. Dessa är svingoda! Godare än Magnum original. De är veganska så min laktosintolerante sambo ville testa dem och nu byter vi inte.
Sea salt caramel och almond är de vi testat, precis lika goda. Chokladen är något mörkare än i originalglassarna. Inget tunt lager choklad utan det är ett rejält skal. Har inte kollat upp vad själva glassen inuti är gjord på men det kvittar för det är jättegott :D
HISS, HISS! Enda minuset är att det är små förpackningar, hade lätt velat ha 12-pack..



Produktbild-Magnum-Mandel-Mjolkfri-Vegansk.png


tb_sub.jpg
I vilken butik har du lyckats hitta denna? Låter lovande och god så vore kul att få testa.
 
7310240214079.jpg

DISS! Förmodligen större diss än allt jag någonsin dissat, jääävlar vilken äcklig ost.
Ja, den smälter. Det mesta av den iaf. Men det som smälter är mest bara som gelé med någon slags konstig smak som knappt liknar ost. Aldrig igen säger jag bara, aldrig igen.
 
7310240214079.jpg

DISS! Förmodligen större diss än allt jag någonsin dissat, jääävlar vilken äcklig ost.
Ja, den smälter. Det mesta av den iaf. Men det som smälter är mest bara som gelé med någon slags konstig smak som knappt liknar ost. Aldrig igen säger jag bara, aldrig igen.
Om någon i Borlänge vill testa så var jag dum och köpte ett par påsar extra när det var billigt, utan att ha testat innan. Testas på egen risk :cautious:
 
4002971283808_Ehrmann_High_Protein_Mousse_Schokolade_DE_200g_Validoo.png

HISS!
Konsistens som luftig hemmavispad chokladpudding och smakar riktigt chokladig. Lite bitter, inget för folk som inte gillar mörk choklad. Jag tyckte att den var liiite för bitter först men vande mig snabbt. Minus på priset bara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
26 27 28
Svar
550
· Visningar
38 818
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
207 306
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp