Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte förbi Lidl och tänkte well… jag kan lika gärna testa det där ”lemon snack” som jag sett gå viralt på tiktok, små minicitroner som man kan äta med skalet. Jag älskar sura saker, men att äta med skalet… njaeee, tyckte det var för beskt. 3/5, kommer nog äta upp ändå, eller skiva upp och ha i vatten eller något. Overrated, det är ju bara som en ”vanlig” citron i mindre format :D

Visa bifogad fil 113907
Jag tycker att de är jättegoda! Mycket sötare än vanliga citroner.
 
Åkte förbi Lidl och tänkte well… jag kan lika gärna testa det där ”lemon snack” som jag sett gå viralt på tiktok, små minicitroner som man kan äta med skalet. Jag älskar sura saker, men att äta med skalet… njaeee, tyckte det var för beskt. 3/5, kommer nog äta upp ändå, eller skiva upp och ha i vatten eller något. Overrated, det är ju bara som en ”vanlig” citron i mindre format :D

Visa bifogad fil 113907

Har helt missat det virala i det, men att äta icke-ekologiska citroner med skalet på låter ju inte superhärligt :nailbiting:
 
Har helt missat det virala i det, men att äta icke-ekologiska citroner med skalet på låter ju inte superhärligt :nailbiting:

Jag chansade bara för att prova, min kropp är ju redan farligt avfall iom mina meiciner :D Men även om de nu hade varit goda hade jag inte ätit fler just pga ovanstående. Jag fattar faktiskt inte hur de kan få säljas med den marknadsföringen, att en ska äta dem hela.
 
Jag tycker att de är jättegoda! Mycket sötare än vanliga citroner.
Har för mig att jag redan recenserat de här tidigare i tråden, men jag tycker de smakar som vanliga citroner, det är bara om man äter dem med skalet som det blir lite sötare pga skalet. Jag behandlade dem som övrig citrus där jag vill använda skalet, gnuggade dem med svamp och diskmedel under kranen.
 
Ny HISS av gammal produkt: Wasas kanelknäcke! Jag har inte ätit det på år och dar men fick något slags infall senast jag var i Sverige, så jag köpte med mig ett paket. Sååå gott! En skiva sådant med lite smör på är ett perfekt alternativ när jag är ute efter något som är lite mer näringsrikt och mindre sockerstint än en bulle/kaka :d

1678738378515.png
 
Ny HISS av gammal produkt: Wasas kanelknäcke! Jag har inte ätit det på år och dar men fick något slags infall senast jag var i Sverige, så jag köpte med mig ett paket. Sååå gott! En skiva sådant med lite smör på är ett perfekt alternativ när jag är ute efter något som är lite mer näringsrikt och mindre sockerstint än en bulle/kaka :d

Visa bifogad fil 114400
Jag har två (nåja, ett och ett halvt) paket i skafferiet. Strålande med antingen smör eller en klick ädelost. :love:
 
Växtfärs. Fick någon sort, tror att det var Färsodlarnas variant med åkerböna, gråärt och sötlupin, i Smakbox och gjorde en hederlig färssås. Huu, har fått tvinga i mig maten :yuck:
Dessutom fastnar färsen i tänderna :mad:

Stor diss!
Finns ju många olika sorter av många olika märken. Den där låter inget vidare. Men kanske inte måste innebära en diss av växtbaserad färs i allmänhet.
 
Finns ju många olika sorter av många olika märken. Den där låter inget vidare. Men kanske inte måste innebära en diss av växtbaserad färs i allmänhet.
Precis! Jag brukar köpa en jag gillar när den finns på extrapris (kort datum), den går hem hos både mig och hundarna och jag köper den jättegärna - den är dock dyrare än köttfärs.
 
Jag har provat även en annan sort men den kommer jag inte ihåg namnet på. Därav dissen.
Kommer inte köpa växtfärs fler gånger men när det kommer i Smakbox så får jag ju vackert äta. Vägrar slänga mat :)
Kan passa på att varna för Peas of Heavens ärtburgare som jag testade när de låg i kort datum-korgen.
Snudd på oätliga och det var flera dagar kvar tills de gick ut. :yuck:
Jag gillar verkligen ärtor, men vill ha dem "i sin fulla form" hädanefter!
Såg att de släppt något som skulle imitera fiskbitar - lillkissen hade flyttat hemifrån om jag bjudit på dem! :rofl:
 
Växtfärs. Fick någon sort, tror att det var Färsodlarnas variant med åkerböna, gråärt och sötlupin, i Smakbox och gjorde en hederlig färssås. Huu, har fått tvinga i mig maten :yuck:
Dessutom fastnar färsen i tänderna :mad:

Stor diss!
Växtfärs kräver lite annan behandling för att gå att äta. Den blir inte bra i konsistensen när man byter rakt av från köttfärs i recepten.
 
Jag har provat även en annan sort men den kommer jag inte ihåg namnet på. Därav dissen.
Kommer inte köpa växtfärs fler gånger men när det kommer i Smakbox så får jag ju vackert äta. Vägrar slänga mat :)
Jag brukar skänka bort de vegetariska alternativen från smakbox. Trist att det alltid är med nästan samma i många boxar på rad. Fick tex stekost/haloumi i flera boxar på rad och det är faktiskt oätligt, jag är ledsen att säga det. Vegoköttbullar är torra även i en gryta som de kokt med länge, men de är nu uppätna som tur är. Men till slut slutade jag smaka och gav bort allt sånt istället.
 
Jag brukar skänka bort de vegetariska alternativen från smakbox. Trist att det alltid är med nästan samma i många boxar på rad. Fick tex stekost/haloumi i flera boxar på rad och det är faktiskt oätligt, jag är ledsen att säga det. Vegoköttbullar är torra även i en gryta som de kokt med länge, men de är nu uppätna som tur är. Men till slut slutade jag smaka och gav bort allt sånt istället.
Haloumi är ju något av det bästa som finns! :d Stekt med lite honung ringlad på... :d:d:d
 
Jag brukar skänka bort de vegetariska alternativen från smakbox. Trist att det alltid är med nästan samma i många boxar på rad. Fick tex stekost/haloumi i flera boxar på rad och det är faktiskt oätligt, jag är ledsen att säga det. Vegoköttbullar är torra även i en gryta som de kokt med länge, men de är nu uppätna som tur är. Men till slut slutade jag smaka och gav bort allt sånt istället.

Det jag inte kan äta (min mage begränsar litegrann vad som fungerar) från Smakbox ger jag till RIA-stugan, en lokal hjälporganisation. Helt perfekt lösning i mina ögon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
30 015
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
206 570
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp