Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

IMG_0579.webp

Stor hiss!! Jättegott som det är men ännu godare rostat. Ny favorit till beans on toast.

Ungefär sjuhundra år efter att trenden lagt sig kan jag meddela att jag nu testat original-versionen av Dubaichoklad, alltså det märke som startade hela trenden, då en kompis nyligen kom hem från en resa dit och köpte med sig. Och alltså nja, det var nog inte riktigt min kopp te faktiskt. Det var inte äckligt, men det blev liksom lite för mycket av allt. Jag är en riktig gottegris men gillar inte söta grejer som är "extra allt" och det kan man verkligen säga att denna var. Den upplevdes dessutom som lite oljig, jag gissar att det är olja från pistagesmöret som kommer upp till ytan när man biter i chokladen. Krispigheten som knafeh:n bidrog med var dock supergott, men då äter jag hellre en billigare choklad utan allt det andra!

Den här däremot har blivit en ny favorit, på tal om choklad med lite krisp! Riktigt god och mycket sälta :d Dock stör de märkligt formade "rutorna" mig (även om jag vet varför de gör så), det blir svårt att bryta av jämna rader och slå in resten när det sticker ut på alla möjliga håll och kanter.

1782249130519.webp

Ungefär sjuhundra år efter att trenden lagt sig kan jag meddela att jag nu testat original-versionen av Dubaichoklad, alltså det märke som startade hela trenden, då en kompis nyligen kom hem från en resa dit och köpte med sig. Och alltså nja, det var nog inte riktigt min kopp te faktiskt. Det var inte äckligt, men det blev liksom lite för mycket av allt. Jag är en riktig gottegris men gillar inte söta grejer som är "extra allt" och det kan man verkligen säga att denna var. Den upplevdes dessutom som lite oljig, jag gissar att det är olja från pistagesmöret som kommer upp till ytan när man biter i chokladen. Krispigheten som knafeh:n bidrog med var dock supergott, men då äter jag hellre en billigare choklad utan allt det andra!
Jag tycker det är upplevelsen med samtliga (typ tre?) varianter jag provat. Mest oljigt, rikt, sött och nästan ingen pistagesmak. Lite som en smörig choklad.

Den här däremot har blivit en ny favorit, på tal om choklad med lite krisp! Riktigt god och mycket sälta :d Dock stör de märkligt formade "rutorna" mig (även om jag vet varför de gör så), det blir svårt att bryta av jämna rader och slå in resten när det sticker ut på alla möjliga håll och kanter.

Visa bifogad fil 187146
Haha å, jag stör mig också på "rutorna" där. Blir lite för kaosigt för mig. Men gott är det!

Skärmbild 2026-06-24 095002.webp

Diss på denna. Jag trodde inte att jag skulle gilla den då jag inte är så förtjust i sesamolja men till min förvåning smakar den inte ens i närheten av det utan den är mest.. sur och salt? jag vet faktiskt inte riktigt VAD den smakar men det var inte gott i alla fall.

Skärmbild 2026-06-24 094802.webp

Hiss! Väldigt trevlig body lotion som är lätt att smörja in och går in i huden snabbt. Den lämnar en väldigt trevlig liksom hal och silkig känsla i huden hela dagen utan att vara ett uns kladdig. Tycker man känner sig lite fräsch på något sätt? Doften är mild och trevlig "parfym" som försvinner lagom fort.

Den återfuktar helt okej för sommaren, tror den kan vara lite för lätt för vintern. Litet minus för priset som på nätet verkar ligga på runt 120 kr vilket är alldeles för mycket med tanke på hur snabbt den går åt. Jag köpte den dock på normal och jag minns inte vad den kostade där men den var betydligt billigare iaf.

Skärmbild 2026-06-24 144249.webp

Min mest motvilliga diss. Jag äter aldrig sån "salladskyckling" för jag alltid tycker man får äckliga bitar med senor och skit i, inte köpt sådant på år och dag. Men så såg jag denna på extrapris och blev nyfiken.

Kryddningen är verkligen supergod!! Liiite hetta (men jag är en mes så de flesta tycker nog att den inte är stark alls) mycket smak av umami och en otrolig fräsch limetouch som verkligen smakar limezest.

Problemet? Jag gjorde sallad på detta, när jag inte ens hunnit igenom min tallrik stötte jag på broskbit nummer två i storlek typ tand.. det är så jävla äckligt så jag kunde inte äta upp maten. Kommer aldrig köpa igen vilket är synd för smaken var verkligen fenomenal.

Så om ni inte är kräsmagade när det gäller sådant så kan jag rekommendera.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka