Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Åt Yoggi med körsbärssmak idag då jag hört om den här och tyckte att det lät spännande. Smakade som körsbärsgodis och var jättegod!

Men någon timme senare så började min mage bubbla och krampa :crazy: Jag är lite laktosintolerant så jag var glad över att denna var laktosfri men nu är jag tveksam :cautious:

Det knepiga är att jag har två gånger häromveckan ätit Valios yoghurt med Passionsmak (hiss!) utan problem O_o

Jämförde innehållet på de två men kunde inte se någon skillnad på innehålleg, juice i Valios medan det var arom i Yoggis som även innehöll mera socker.

Funderar på om jag ska testa igen om några dagar bara för att se 😅 Har ju kvar av dem.

Åt Yoggi med körsbärssmak idag då jag hört om den här och tyckte att det lät spännande. Smakade som körsbärsgodis och var jättegod!

Men någon timme senare så började min mage bubbla och krampa :crazy: Jag är lite laktosintolerant så jag var glad över att denna var laktosfri men nu är jag tveksam :cautious:

Det knepiga är att jag har två gånger häromveckan ätit Valios yoghurt med Passionsmak (hiss!) utan problem O_o

Jämförde innehållet på de två men kunde inte se någon skillnad på innehålleg, juice i Valios medan det var arom i Yoggis som även innehöll mera socker.

Funderar på om jag ska testa igen om några dagar bara för att se 😅 Har ju kvar av dem.
Är den laktosfri verkligen?
Finns det två varianter isf?

Jag kan ta ett foto imorgon för att vara säker på att jag inte ser i syne 🤪:rofl:
Det här är den laktosfria.

1777993120418.webp

Magnum Crunch Salted Caramel Cone får en stor DISS!

Kändes bitvis som att glassen var tappad i saltkaret och levde inte upp till föregångaren som visserligen hade glaserade mandlar också men den var faktiskt god :cry: Så. Stora. Förhoppning!
Jag tyckte inte ens den var salt utan bara fadd i smaken. Och då satt jag ändå på akuten sen x timmar och då brukar jag inte vara kinkig men nä, den köper jag inte igen.

Jag är väldigt säker på att du kommer tycka att skumbaban är supersliskig om du inte gillar de andra.
Det är liksom supersöt godis med syntetisk banansmak 😁

Kan du inte ge bort de flaskor du inte gillar?
Trist att hälla ut.
Det är tyvärr ingen jag känner som gillar dem heller, de tycker också att de är för söta.

Och ja jag strök denna från min handlingslista efter jag provat mangon. Jag älskar skumbanan men nej, jag kommer nog inte gilla den.

Får hålla mig till Vasas julmust special när det är säsong :D

Även nötcreme apelsin får en hiss!
Jag gillar ju både Marabou apelsinkrokant och romerska bågar 👵
Det här blev som en kletig variant. Kanske inget jag vill frossa i pga sliskvarning.

not-cremeapelsin.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka