Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Kom på när jag var på Ica idag och såg den vilken den andra jag provade var.
Diss, alltså den var inte äcklig utan mer Meh.
Kommer i alla fall inte köpa igen.

1778691478844.webp

1778854529734.webp

Svag hiss
Helt okej smakmässigt. Jag gillade vaniljglassen och hinten av kola. Även crunchet i den mörka chokladen. Kulorna... tillförde inte så mycket för min del. Kolan var god. Chokladglassen i slutet lite "meh". Som helhet - fullständigt okej, men kommer inte köpa igen. Väldigt söt.

1778854873753.webp

Svag diss
Det är ingen diss i sig. Gifflarna är goda, men smaksättningen håller inte vad den lovar. De smakar precis likadant som vaniljgifflarna. Jag har köpt två påsar hittills och ingen har smakat blåbär.

Såg dock någon som doppade dessa i vaniljsås, kanske ska testa. Och köpa lite extra blåbär på det med.

Det blev lite mer kryddat när jag ätit en stund men långt ifrån starka. Och jag klarar inget som är starkt. Så det måste verkligen varit olika. Då kanske jag inte vågar köpa dom igen
Det är ju svårt att beskriva sånt här. Men jag tycker inte att de var vrålstarka men en bit över milda.

Visa bifogad fil 185285

Svag hiss
Helt okej smakmässigt. Jag gillade vaniljglassen och hinten av kola. Även crunchet i den mörka chokladen. Kulorna... tillförde inte så mycket för min del. Kolan var god. Chokladglassen i slutet lite "meh". Som helhet - fullständigt okej, men kommer inte köpa igen. Väldigt söt.
Bara för att du visar en styckglass så måste jag skriva om min undran. Stod på jem & fix idag och funderade på att köpa glass. Men med tanke på priset avstod jag. NÄR blev styckglassar lika dyra som ett helt paket glass :confused: ? Har det alltid varit så? Jag kan liksom inte förmå mig till att betala 30-40 kr för EN glass, när jag kan få en hel burk för samma pris... 🤪

Bara för att du visar en styckglass så måste jag skriva om min undran. Stod på jem & fix idag och funderade på att köpa glass. Men med tanke på priset avstod jag. NÄR blev styckglassar lika dyra som ett helt paket glass :confused: ? Har det alltid varit så? Jag kan liksom inte förmå mig till att betala 30-40 kr för EN glass, när jag kan få en hel burk för samma pris... 🤪
Helt sanslöst dyrt. Jag vägrar köpa styckglass som kostar över 20kr. Knappt jag gör det.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka