Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Helt sanslöst dyrt. Jag vägrar köpa styckglass som kostar över 20kr. Knappt jag gör det.
När jag köper styckglass är det i så fall en kartong med glassbåtar (och per definition är det väl kanske inte styckglass då, även om de är individuellt paketerade i lådan ;) ). Man får 6 stycken för lite drygt 40 kr. Det är ju i alla fall inte helgalet!

800017568.WebP

HISS
Aldrig varit ett stort fan av Japp men denna är riktigt god. Som snickers typ 😜

Jag hissar också!
Gillar både Japp och Snickers 😍

När jag köper styckglass är det i så fall en kartong med glassbåtar (och per definition är det väl kanske inte styckglass då, även om de är individuellt paketerade i lådan ;) ). Man får 6 stycken för lite drygt 40 kr. Det är ju i alla fall inte helgalet!
Det är ju stor skillnad. Galet att det ska vara så dyrt för en fjuttig glass när man kan få flera för betydligt mindre peng

Bara för att du visar en styckglass så måste jag skriva om min undran. Stod på jem & fix idag och funderade på att köpa glass. Men med tanke på priset avstod jag. NÄR blev styckglassar lika dyra som ett helt paket glass :confused: ? Har det alltid varit så? Jag kan liksom inte förmå mig till att betala 30-40 kr för EN glass, när jag kan få en hel burk för samma pris... 🤪
Jag har ingen aning vad den här glassen kostade, och spontant vet jag inte om jag vågar titta efter :laugh:

FAZ907696.webp

Alltså jag missuppfattade dessa helt/kollade för dåligt på förpackningen. Jag tänkte att de skulle vara lite mer twix-stil och att det åtminstone skulle finnas NÅGON karamellsås i dessa, men det gör det inte. Det är torra wafers med rätt tråkig dumlesmak. Det blir en DISS från mig.

Visa bifogad fil 185286

Svag diss
Det är ingen diss i sig. Gifflarna är goda, men smaksättningen håller inte vad den lovar. De smakar precis likadant som vaniljgifflarna. Jag har köpt två påsar hittills och ingen har smakat blåbär.

Såg dock någon som doppade dessa i vaniljsås, kanske ska testa. Och köpa lite extra blåbär på det med.
Håller med dig, var är blåbärssmaken? Blev så besviken på dem..

Visa bifogad fil 185321
Alltså jag missuppfattade dessa helt/kollade för dåligt på förpackningen. Jag tänkte att de skulle vara lite mer twix-stil och att det åtminstone skulle finnas NÅGON karamellsås i dessa, men det gör det inte. Det är torra wafers med rätt tråkig dumlesmak. Det blir en DISS från mig.

Jag åt precis en sån och tänkte hissa den :cautious: Tyckte att den smakade riktigt gott och kommer definitivt köpa fler gånger. Hiss från mig!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka