Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Hissar det här med att unna sig. Visst, vi hade kunnat boka billigare boende på Gekås, men en natt på hotell med frukost är banne mig värt det om man har råd! Vardag för vissa, semesterlyx för mig! :love:
Håller med helt. Lite lyx i vardagen är så mycket värt.
Jag hissar också att vara frisk nu eftersom jag är sjuk men blir bättre för varje dag. Vilken lycka att kunna gå upp själv idag. Opererades i tisdags.

IMG_20260801_084025.webp
Superdissar Keso ananas passion. Köpte den för att vaniljen var slut. Aldrig igen. Smaken är bara konstig och inget jag provade att lägga på gjorde den godare.

I avsaknaden av Treatville Sweet & Fruity så är mitt nya favoritgodis Gott & Blandat Fruity Bites. Den har saknar några smaker (som banan och äpple) och jordgubb och framförallt päron är lite tråkigare. Men de har andra smaker som är fett goda, som melon, persika och grape.

9/10
1785574722547.webp

1000005990.webp

Den här får en diss! Alltså, den är faktiskt inte äcklig och smaken av (syntetisk) jordgubb är absolut tydlig. Men Pepsi/cola med jordgubb blir mest konstigt för mig, och en burk kostade över tjugolappen vilket den inte känns värd. Kul att testa, men jag föredrar vanlig framför denna.

Den med mango (som kostade lika mycket) var mycket godare!

Jag trodde att det kanske skulle vara en cream soda men det var det inte. Om du är typen som gillar floats gjorda på cola och jordgubbsglass, så kan jag tänka mig att denna kanske kan funka till det. Säger jag helt spontant, utan att egentligen veta eftersom jag inte dricker floats! :p

Visa bifogad fil 188981

Den här får en diss! Alltså, den är faktiskt inte äcklig och smaken av (syntetisk) jordgubb är absolut tydlig. Men Pepsi/cola med jordgubb blir mest konstigt för mig, och en burk kostade över tjugolappen vilket den inte känns värd. Kul att testa, men jag föredrar vanlig framför denna.

Den med mango (som kostade lika mycket) var mycket godare!

Jag trodde att det kanske skulle vara en cream soda men det var det inte. Om du är typen som gillar floats gjorda på cola och jordgubbsglass, så kan jag tänka mig att denna kanske kan funka till det. Säger jag helt spontant, utan att egentligen veta eftersom jag inte dricker floats! :p
Jag trodde också det skulle vara som cream soda vilket brukar vara jättegott men denna var odrickbar för mig 😕

Jag trodde också det skulle vara som cream soda vilket brukar vara jättegott men denna var odrickbar för mig 😕

Jag köpte en burk till och kan konstatera (efter att ha druckit upp) att den kommer jag att ge bort till särbon så får han testa. Kul att testa men nä - känner inget behov av att dricka den igen. Smaken blev lite väl märklig efter första halvan av burken. :down:

1000005992.webp

Diss! :wtf:

Nu råkar jag ju veta att det finns ett gäng här inne som gillar syntetisk körsbärssmak, vilket jag verkligen inte gör :angel: . Den här smakar surt körsbärsgodis (dvs söt men samtidigt syrlig syntetisk körsbärssmak) . Den smakar mycket, så jag kan absolut tänka mig att många kan gilla den! Fin färg, verkligen röd. Luktar som den smakar.

Köpt på/från Matsmart. Jag har inte sett dessa tidigare så ingen aning om var de brukar finnas.

Visa bifogad fil 188982

Diss! :wtf:

Nu råkar jag ju veta att det finns ett gäng här inne som gillar syntetisk körsbärssmak, vilket jag verkligen inte gör :angel: . Den här smakar surt körsbärsgodis (dvs söt men samtidigt syrlig syntetisk körsbärssmak) . Den smakar mycket, så jag kan absolut tänka mig att många kan gilla den! Fin färg, verkligen röd. Luktar som den smakar.

Köpt på/från Matsmart. Jag har inte sett dessa tidigare så ingen aning om var de brukar finnas.
Haha, hiss på den från mig! :D Vi har en godisbutik som sålde dem innan och kanske fortfarande gör, längesen jag var där..

Visa bifogad fil 188892
Diss. Smakar typ nada o.O Noll eftersmak.
Vaga hintar av den vita zeron, känsla av aahh i munnen, men borta direkt 😅 fick en känsla av sockervadd, sådär att smaken la sig över tungan å sen försvann dirr 🙈
Tog en burk i farten då jag såg att det var extrapris men hade bråttom av denna Ruby red fantasy då jag tänkte att den skulle vara lik den vanliga rosa och jisses... Den är inte äcklig men verkligen noll eftersmak?! Inte mycket smak i den sekund det känns heller utan mest vatten.

Garants färdiga pizzasallad.
Hiss från mig!
Ganska mild och trevlig utan för mycket vinäger.
Jag vet att det är lätt att göra själv men för en lat och pipig person som mig som knappt äter grönsaker alls så är det perfekt att det finns färdiga alternativ som är goda 😄
20260809_182031.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka