Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Philadelfia med smak av Västerbottensost får tyvärr en DISS!

Den smakar philadeflia och västerbottensost (såklart) vilket bara blev fel, mina smaklökar samt hjärna fattade inte vad som hände.
Det skar sig fullständigt.

(Va några år sen jag va aktiv här så kände att det va rimligt att slänga mig in i denna trevliga och munchiga tråd. Förlåt om nån redan recenserat produkten, läste några sidor men inte alla.)

Den smakar philadeflia och västerbottensost (såklart) vilket bara blev fel, mina smaklökar samt hjärna fattade inte vad som hände.

(Va några år sen jag va aktiv här så kände att det va rimligt att slänga mig in i denna trevliga och munchiga tråd. Förlåt om nån redan recenserat produkten, läste några sidor men inte alla.)

Jag tyckte inte den smakade mycket Västerbotten alls, det var mer som översalt Philadelphia. Stor DISS från mig också.

Och jag älskar den!

Använt som chipsdip, grönsaksdipp, och på salta kex. Mums!

Men jag älskar både färskost och Västerbottensost, och har gjort en sån dip förut av naturell färskost + riven västerbottensost.

Och jag älskar den!

Använt som chipsdip, grönsaksdipp, och på salta kex. Mums!

Men jag älskar både färskost och Västerbottensost, och har gjort en sån dip förut av naturell färskost + riven västerbottensost.
Jag kan tänka mig att det är supergott att riva västerbottensost i färskost eller i nån typ av fraiche, brukar själv göra kall sås med parmesan i :d
VB ost och Philadelphia är två storfavoriter så trodde jag skulle älska den.
Men tyckte Philadelphian smakade kemiskt och salt.

Jag kan tänka mig att det är supergott att riva västerbottensost i färskost eller i nån typ av fraiche, brukar själv göra kall sås med parmesan i :d
VB ost och Philadelphia är två storfavoriter så trodde jag skulle älska den.
Men tyckte Philadelphian smakade kemiskt och salt.

Samma här, jag tyckte det lät som en toppenprodukt men nej. Jag kan tänka mig att det blir godare att riva västerbottenost själv och blanda med Philadelphian...

Finns färdigriven, superbra!
Brukar använda den och göra svensk carbonara 😍
Riven VB är verkligen superbra att ha i frysen för att piffa till pastarätter med mera! Ja, man kan riva själv men jag kommer aldrig ihåg och ost dör snabbt i min kyl :confused: Brukar köpa när det är extrapris. Mmm. Haft en Ica riven präst-förpackning för samma syfte som jag just gjorde slut på :D

Woops Coconut var supergod:d En större bit än normalt i lösviktshyllan. Tänker att den kan vara ett snabbt alternativ som mindre chokladbit när man handlar men också förgås av energibrist och behöver något att proppa i sig efter kassan:D
35-616128.webp

Känner att jag vill dissa den här tråden lite nu. Jag hade inte tänkt börja smaka på proteinbars och det har liksom gått bra tills nu :mad: så nu har jag hunnit med 6st varav 4 är riktigt goda en är ätbar och en är enbart trist. Och jag köper dom lite då och då. Det är helt och hållet den här trådens fel :rage: Jag borde sluta titta och engagera mej i den :D

propud_bar_appelpaj_55g.jpg

Hiss! Den här är söt. Jag gillar den! Gillar du Propud milkshake med äppelpaj så kommer du troligen att gilla den här. En aning "mjölig" i konsistensen (fast mjuk och den håller ihop bra), som Propuds bars är generellt. Kunde smakat mer äpple men den levde upp till förväntningarna. Gott att det är lite kladdig fyllning i, det lyfter den absolut. Säkert god till en latte som en liten fika (jag älskar fika! :laugh: ).

Senast ändrad:
propud_bar_center_55g.jpg

Hiss! Den här med en latte eller en kopp varm choklad till! Som en godisbar, om Center var typ som en Mars-bit. Kunde varit ännu mer caramellfyllning men det här funkar helt klart. God smak av caramel med chokladöverdrag. Också lite "mjölig" konsistens (men samma här, den håller ihop bra osv osv), i likhet med Propuds bars i allmänhet, men kolan hjälper.

1787289832717.webp

Typ hiss på dessa iaf. Ordentligt rökig smak (vilket påminner mig att jag har röksalt att prova leka med, smörsalt är redan standard) men inte så mycket eftersmak som man kanske önskat. Dom med tryffel är fortsatt favvo, följt av sourcream.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka