Visa bifogad fil 167566
Hiss!
279 kr för 750g känns egentligen som det är i dyraste laget men det här proteinpulvret är verkligen MYCKET godare än andra billigare varianter jag provat.
Kasein är ju lite tjockare än vassle så jag tycker inte den blir något vidare att dricka som shake, den får liksom en ganska tjock konsistens och det tycker jag är obehagligt. Däremot är den perfekt som pudding!
Man kan blanda antingen med vatten eller mjölk (jag har bara provat mellanmjölk). Smakmässigt tycker jag den är likvärdig oavsett vilken man väljer, den känns lite "rikare" och krämigare i smaken med mjölk men den är inte äcklig med vatten vilket ju vissa sorter kan vara.
Konsistensmässigt tycker jag den blir lite för lös som pudding med bara vatten, med bara mjölk blir den väldigt tjock. Det ska vara 1,5 dl vätska mot 1 dl pulver och jag tycker 1 mjölk + 0,5 vatten blir perfekt. Eftersmaken är lite kemisk men den kommer inte direkt "så länge man äter" så att säga så det är lugnt. En portion är ganska mycket volymmässigt så det är ett perfekt mellanmål på kvällen tycker jag som både ät gott, proteinrikt och relativt kalorisnålt.
Rekommenderas