"hitta hästen"

M

M_Q

På ASVHs BLUP sida kan man ju söka hästar, och om man vet mammans namn är det ju lätt men om du bara vet far-morfar går det då? Vet att några här brukar vara bra dektektiver :)
Hästen i fråga har antagligen ingen tävl. licens men är reg.
 
Sv: "hitta hästen"

en sak till, ska man inte kunna "ladda in" mamma o ev. tilltänkt hingst och få ut vad avkomman skulle få för blup?
 
Sv: "hitta hästen"

Nej, det kan man inte.

Ang detektivarbete - om du PM:ar de fakta du har så kan jag leta lite.
 
Sv: "hitta hästen"

Hade varit himla kul om ASVH kunde starta en "hästparningssida" Där man kan välja hingst (de som finns i hingstkatalogen), skriva in stoets regnr ,stamboksnummer el. far- morfar för att sen kunna kolla t ex 5 led bakåt i tiden. Då kan man se om flera hingstar dyker upp lite väl ofta;) Finns en sådan sida där Man kan kombinera Nordsvenska Brukshästar = jättekul!:bump:

ASVH borde ju också kunna lägga in parametern BLUP så att man kan göra jämförelser mellan sto och hingst - och vilken BLUP avkomman skulle få.

/Kristin
 
Sv: "hitta hästen"

i princip kan du göra så på all breed.
min far har tagit ut några "förslag" till stoet vi ska betäcka för att se hur det kommer se ut! och där har du fler hingstar än dom i boken att välja på :)
 
Sv: "hitta hästen"

i princip kan du göra så på all breed.
min far har tagit ut några "förslag" till stoet vi ska betäcka för att se hur det kommer se ut! och där har du fler hingstar än dom i boken att välja på :)


Du kan även göra så på en holländsk sida (nu är visserligen jag reggad där men det kan vem som helst bli jättelätt) då kan man skriva in sin märr och hingst och få stammen på den "tilltänkta".
Nu är ju min märr holländsk så jag har dessutom lagt in henne där (mamman fanns redan :)) så det är jättekul :)

http://www.paardenfokken.nl/virtualpedigree.php
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Happimess
·
Fritid Jag försöker besvara en fråga om skörden år 1823. Enligt frågeställningen kan snittvärdet ligga på mellan 1 och 5, och år 1823 blev...
Svar
8
· Visningar
495
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 336
Senast: Fiorano
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp