Hitta häststam

Bukefalos 30 år!

saannaniilsson

Trådstartare
Vet ej om det är rätt tråd för just detta.. men är det någon som vet hur man kan hitta en hästs stamtavla? Försökt söka i flera år men är helt omöjligt att hitta, så om någon vet det finns några bra sidor där det finns chans att man kan hitta sånt så tar jag emot alla tips🙏
(p.s har ej tillgång till pass eller så)

Vad har du för information om hästen? Vad är den för ras? Häststam har en del, men man måste registrera hästarna manuellt så dem finns antagligen inte där sedan innan. Annars är det blå basen och diverse rasföreningar.

Vet ej om det är rätt tråd för just detta.. men är det någon som vet hur man kan hitta en hästs stamtavla? Försökt söka i flera år men är helt omöjligt att hitta, så om någon vet det finns några bra sidor där det finns chans att man kan hitta sånt så tar jag emot alla tips🙏
(p.s har ej tillgång till pass eller så)
Vilket förbund är hästen reggad i? Vilken ras?

Vad har du för information om hästen? Vad är den för ras? Häststam har en del, men man måste registrera hästarna manuellt så dem finns antagligen inte där sedan innan. Annars är det blå basen och diverse rasföreningar.
Kwpn, sto f.2005 och imp från Nederländerna vad jag vet

Kollade i TDB och hittade en A Secret, f 05, brun, okänd ras okänd stam, född i NL, som ägare står en ridskoleanställd (googlade namnet).
Det kan hända att passet tappats bort och så har hon fått ett nytt utan stam, kanske?

Kollade i TDB och hittade en A Secret, f 05, brun, okänd ras okänd stam, född i NL, som ägare står en ridskoleanställd (googlade namnet).
Det kan hända att passet tappats bort och så har hon fått ett nytt utan stam, kanske?
Kan du skicka länk?
Hittade sidan, ja det är gammal ägare som står där från hennes förra ridskola, tror det är det mesta jag hittat om henne men inte kommit nå längre:/

KWPN i Nederländerna har så vitt jag vet tillstånd att utfärda pass till hästar med okänd härstamning. Så bara för att passet är utfärdat av KWPN är det inte säkert att hästen är införd i stamboken med känd härstamning.
Kan det vara denna häst som är tilläggsregistrerad i Blå Basen? Länk

KWPN i Nederländerna har så vitt jag vet tillstånd att utfärda pass till hästar med okänd härstamning. Så bara för att passet är utfärdat av KWPN är det inte säkert att hästen är införd i stamboken med känd härstamning.
Kan det vara denna häst som är tilläggsregistrerad i Blå Basen? Länk
Ja det är nog hon, ansikts- o benmarkeringarna stämmer in helt :)
Hade varit kul o veta vem mamman o pappan är, hon är verkligen den finaste o trevligaste hästen nånsin:crazy: Finns ingen som hon.
Men är det okänd stam så är det väl det o går väl isf inte att hitta nå supermycke mer:(

Stod ju I & R på uppfödare, någon som vet vad det kan betyda? Går det möjligtvis att hitta uppfödaren?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka