Hjälp! Är jag för lång??

Sv: Hjälp! Är jag för lång??

men var inte ålder 16 på c och d-ponny, å 13 på a och b-ponny?
Jag kanske har helt fel.
Kanske det blir så att vi säljer henne ngn gång, men inte än.
Då kanske till ngn som gillar att tävla då hon har fint steg och hoppar bra, dock kan hon bli het och okonsentrerad men med en mestämd ryttare så går det fint.
Än ska jag inte sälja henne då jag drar med henne på ridläger, och ska också tävla gallopp till sommaren (blandgallop där alla raser får tävla, dvs. shettis mot fullblod om det blir så :D)
Den gården jag rider på är en 4h-gård.
Jag tycker det skulle vara elakt att låta Stella stanna kvar som "ponnyridningshäst" då hon kan mycket mer än så.
Det finns bara små barn där nästan, och ingen som kan tillräckligt mycket för att kunna rida henne.
De har fått provat men då tar dom i för mycket och hon sätter sig på rumpan å dom rammlar av...
Så barnverksamheten är inte nåt för henne...
Min mamma däremot som är kortare än mig, ska när stella blivit mindre "valpig" rida henne.
Mamma kan rida jättebra, men Stella måste sluta bocka för det var några år sedan mamma hade egen häst och red varenda dag så hon är väl inte direkt i "ridningstrim".
Stella får helt enkelt slute busa runt, även om jag tycker det är väldigt roligt. ;)
 
Sv: Hjälp! Är jag för lång??

Kan du inte ha medryttare som rider hästen för det mesta och själv satsa på en större häst? Jag hade en ponny som var för liten för mig redan när jag köpte den, men kunde inte låta bli pga nostalgiska skäl (fd sköt/tävlingshäst från ridskolan).
Jag red hästen 2ggr per vecka, hade 2 medryttare och longerade el dylikt annars..
Var städigt avundsjuk på dem som kunde rida sina hästar varje dag, dock, så jag rekommenderar inte nån att göra som jag :/, men det va värt det då hästen var det gulligaste man kunde hitta : ))
 
Sv: Hjälp! Är jag för lång??

som jag sa i ett tidigare inlägg (tror jag) har vi inte plats med en häst till...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 278
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 622
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 027
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp