Bukefalos 28 år!

HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

F

Fragile_

Idag när jag skulle låsa min ytterdörr gick det inte :eek:

Det går att vrida åt det hållet man ska vrida åt när man ska låsa upp dörren. Men när man ska vrida åt hållet man låser går det inte :confused: Det tar bara stopp. Har provat med båda mina nycklar jag har. Men icke sa nicke. Tvärstopp iallafall.

Det går att låsa inifrån men inte utifrån :confused:
Igår kväll funkade det att låsa, så nått måste ju ha hänt under natten.

Det hela skulle ju underlättat om jag hade såndär automatisklås ( om nån fattar ) Men det har jag ju självklart inte :grin::mad:
 
Sv: HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

Ring tillverkaren!

Är inte superhaj på lås men det kanske har blivit fel på "taggarna" i låset?
Eller har du kanske ett sånt lås som man måste använda nyckel på båda sidorna (som man kan se rakt igenom)?

Tillsvidare kanske du har en bakdörr som du kan använda?
 
Sv: HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

Det hände mig, det var fel på själva låskolven. Mycket vanligt på den versionen av ASSA-lås som vi fått insatt i de nya säkerhetsdörrarna. Ringde företaget som satt in låsen som kom o bytte kolven.
 
Sv: HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

Du kan också prova att smörja låset lite med låsolja som en akuthjälp. Dock kan det vara bra att kolla upp låset även om det skulle hjälpa.

Mvh

Tora
 
Sv: HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

Ring tillverkaren!

Är inte superhaj på lås men det kanske har blivit fel på "taggarna" i låset?
Eller har du kanske ett sånt lås som man måste använda nyckel på båda sidorna (som man kan se rakt igenom)?

Tillsvidare kanske du har en bakdörr som du kan använda?


Jag har faktiskt ingen aning, nått sånt måste det ju vara för att det går ju låsa från insidan.
nej, jag bor i lägenhet så det finns ingen bakdörr. På köpet är det ju givetvis en bostadsrätt och att ta dit vaktmästaren kostar 300 :crazy:
 
Sv: HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

Ohh, jag har ju med ASSA. Dock vet jag inte vilket företag som va och satte in låsen.

Tora: Har försökt med det, inget resultat. Har också lyst med ficklampa för att kolla om någon tryckt in något i låset, men inget är i som jag ser.
 
Sv: HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

Låter som du behöver en ny låscylinder, brukar kosta några hundralappar...
 
Sv: HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

Vilken skitsituation du har hamnat i!

Det skulle inte kunna finnas kvar någon garanti på låset?
 
Sv: HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

Nej, jag tror faktiskt inte det gör det :(
Får gå ner till låssmeden imon :/
 
Sv: HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

Nej, jag tror faktiskt inte det gör det :(
Får gå ner till låssmeden imon :/

Vi betalade inte ett skit för vårt byte. Det var fabrikationsfel. Ett lås ska inte bara sluta fungera sådär, det finns garantier på lås oxå. Det är ju inte du som gjort nåt med låset.
 
Sv: HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

Nej, därför känns det surt att få betala själv.
Men det där med försäkringen. Jag tror inte jag har någon :confused: Eller ingår den i hemförsäkringen?
Jag är helt borta på försäkringar :p
 
Sv: HJÄLP! Går inte låsa ytterdörren.

I vårt fall så går det på garantin för insättningen av låsen, o den står bostadsrättsföreningen för. Annars ska det gå på deras försäkring, för de ansvarar för de yttre delarna av din lägenhet. Det gäller fönster o dörrar, ytterväggar etc. Annars ska det stå som undantag i ditt kontrakt med föreningen. Och i såna fall ska det gå på hemförsäkringen.
 

Liknande trådar

Relationer För någon månad sedan ringde min granne när jag var på jobbet och berättade att någon hade rivit ut och öppnat all min post ur mitt...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 914
Senast: Paddington
·
Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
23 850
Senast: Asko
·
Relationer Använder mitt anonyma nick, inte för att det kanske spelar så stor roll men. Jag har en vän som jag känt sen gymnasietiden (nu närmar vi...
2
Svar
24
· Visningar
6 502
Senast: FreeLou
·
Övr. Hund Jag har ju diskuterat detta många ggr, vetat hur jag ska träna men inte kunnat genomföra det. Så köpte vi en trådlös ringklocka med...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Kerba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp