Bukefalos 28 år!

Hjälp! Halloweenlekar för barn!!

Lena Furberg

Trådstartare
Min lilla dotter, 7 år, ska ha sitt första Halloweenparty på fredag, jag tycker det ska bli superroligt och har planerat massor! Men - nu ser det ut som om det ska bli uselt väder med ösregn på fredag och då kommer spökvandringen i trädgården att måsta slopas. Vi får ha nåt liknande inomhus men det blir inte samma sak. Så nu behöver jag ideer på roliga, enkla lekar inomhus, gärna med lite spökkänsla! Det kommer 10 flickor, mellan 6 och 8 år, vårt hus är inte jättestort så det får inte vara en lek som kräver extremt med utrymme!
Har nån av er nåt roligt tips??? Jag vore jättetacksam!!!
 
Sv: Hjälp! Halloweenlekar för barn!!

Lägg kladdiga saker i lådor och täck över. Sen får ungarna köra ner händerna i och bara känna - inte se. :)

T ex kokt kall spaghetti i en låda, lingonsylt i en och allt möjligt äckligt kläggigt du kan komma på.

Rita vårtan på häxans näsa, typ svansen på grisen/åsnan

Tipspromenad

Kommer inte på nåt mer just nu....
 
Sv: Hjälp! Halloweenlekar för barn!!

Jaa, vilken bra tråd :) Min son fyller sju på fredag och ska också ha Halloweenparty!
 
Sv: Hjälp! Halloweenlekar för barn!!

Efter en ryslig spökhistoria som naturligtvis skall berättas i skenet av ett stearinljus, så är det lämpligt med skattjakt! Och det ska då vara i mörker och alla deltagare skall vara försedda med ficklampa.
Gör en snitslad bana med gåtor som leder till nästa ställe. Eller rita en skattkarta med vissa 'stationer' utplacerade med tex de läskiga lådorna som gillaj föreslår ovan och gör det till en tipspromenad mitt i skattletandet - låt deltagarna gissa vad det var i läskiga lådan genom kryssfrågor. Skatten kan bestå av chokladpengar som lämpligt nog säljs just nu i halloweentider.

Annan lek, är "no hands"...ett mynt eller varför inte en liten plastspindel ska hittas i en stor skål fylld med kalla makaroner med bara munnen. Sist min dotter hade halloweenparty hade vi grönt potatismos - och det var i kladdigaste laget dårå....

Ett annat kul tips är att fylla en plast/latexhandske med kraftigt röd saft som man fryser in, och sen lägger man den röda handen i ett bål..
 
Sv: Hjälp! Halloweenlekar för barn!!

HJÄLP jag ska ha ett halloween party om några dagar vad ska jag ha för lekar:confused: snälla hjälp:laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla hundproffs! Vi står redo att skaffa vår första hund och har total beslutsångest kring vilken ras vi ska välja. Om oss: Vi...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 862
Senast: Rugge
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 501
Senast: Kilauea
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 655
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp