Hjälp! Jag blöder fast jag inte har mens

Ja det är riktigt rolig läsning ibland. Jag hittade ett par ställen där läkaren totalt missuppfattat eller sekreteraren missuppfattat läkaren.

Det är nog läkaren som missuppfattat eller uttryckt sig fel, sekreterare får inte ändra på någonting utan skriver det läkaren har dikterat. Man får ändra ordföljd om meningen är helt inkorrekt men inget ord eller annat av betydelse. Så vi får nog skylla på läkaren ;) Å andra sidan så har de väldigt mkt patienter på en dag och kommunikation är knepigt. Men det är väldigt kul att läsa, och en bra tjänst tycker jag då man kan kolla själv i efter hand, är man uppriven eller stressad vid besöket är det lätt att man missar saker.
 
Har inte skrivit men följt tråden. Heja dig!!! Så starkt gjort att fixa detta! Vill tipsa om att du även kan läsa dina journaler på Mina vårdkontakter (bank id krävs) i de flesta landsting, kan vara bra om man inte riktigt minns eller uppfattar vad som sades på besöket. Håller tummarna för att det löser sig nu!
Är ju bara enstaka vårdgivare som har e-journaler. Här i Stockholms läns landsting tror jag det är max fem stycken. Jag kan inte läsa mina journaler iallafall.
 
Jag hittade tråden ikväll och läst hela. Har suttit och upplevt ett helt känsloregister på bara 20 minuter. Allt från ilska över bemötande till oro för ts, blivit rörd av allas stöd, lättad av lugnande besked och till sist helt jävla imponerad över vilket mod ts visat.

Heja :banana:
 
Är ju bara enstaka vårdgivare som har e-journaler. Här i Stockholms läns landsting tror jag det är max fem stycken. Jag kan inte läsa mina journaler iallafall.

Jag bor i Skåne och här kan man läsa det mesta. Vissa privata vårdgivare är inte med men de flesta. Men jag vet att vissa inte är anslutna och att det inte alltid fungerar.
 
Jag bor i Skåne och här kan man läsa det mesta. Vissa privata vårdgivare är inte med men de flesta. Men jag vet att vissa inte är anslutna och att det inte alltid fungerar.
Jag hade fel, det är bara en vårdgivare i Sthlms län som har e-journal. :down:
Tror faktiskt att de flesta vårdgivare i landet inte har e-journal, jag kollade det för några månader sen, då var det bara Uppsala och några i Skåne som hade det.
 
Sträckläst tråden och är så imponerad av TS!
Du fixade det, du är så fantastiskt bra.
Jag minns känslan när jag fixade mitt första blodprov (ja, jag har varit väldigt frisk av mig och inte behövt ta förrän i 30-årsåldern förutom när jag var liten då kanske).
Hoppas allt är bra med cellprovet och så också. Jag ogillar cellproven tycker det gör ont ;)
 
Det är nog läkaren som missuppfattat eller uttryckt sig fel, sekreterare får inte ändra på någonting utan skriver det läkaren har dikterat. Man får ändra ordföljd om meningen är helt inkorrekt men inget ord eller annat av betydelse. Så vi får nog skylla på läkaren ;) Å andra sidan så har de väldigt mkt patienter på en dag och kommunikation är knepigt. Men det är väldigt kul att läsa, och en bra tjänst tycker jag då man kan kolla själv i efter hand, är man uppriven eller stressad vid besöket är det lätt att man missar saker.
Ehrm... Det må vara så att sekreteraren ska skriva vad vi säger. Men så är inte verkligheten alla gånger. De skriver vad de TROR att de hör att vi säger, vilket ibland blir totalkonstigt. De bra och erfarna sekreterarna klarar tex av att vi sluddrar sådär lite tjusigt efter en nattjour, men de inte fullt lika bra ger meningar en helt annan innebörd. Och missar viktiga ord som ej, inte och vänder på hypo och hyper. Icke att förglömma den sekreterare på kliniken som envisas med särskrivning. Finns några anledningar till att jag skriver det mesta själv...

Till TS: starkt jobbat, jag är mycket imponerad av dig och din kamp med rädslan!
 
Är ju bara enstaka vårdgivare som har e-journaler. Här i Stockholms läns landsting tror jag det är max fem stycken. Jag kan inte läsa mina journaler iallafall.
Det behöver inte stå under e-journaler. Du kan hitta det under vårdhändelser, där ser jag mina iaf. Jag bor i en liten stad i södra dalarna. :-)
 
Det behöver inte stå under e-journaler. Du kan hitta det under vårdhändelser, där ser jag mina iaf. Jag bor i en liten stad i södra dalarna. :-)
Jag har kollat under vårdhändelser. Som sagt är det bara en vårdgivare i mitt län som har e-journaler.
 
Det behöver inte stå under e-journaler. Du kan hitta det under vårdhändelser, där ser jag mina iaf. Jag bor i en liten stad i södra dalarna. :-)

Det är stockholm läns landsting, region örebro län och landstinget dalarna som visar information i vårdhändelser just nu,. Står klart och tydligt om man loggar in så tillhör man någon av dessa så kan man se, annars inte.

Vårdhändelser
För dig som har journal dokumenterad hos vårdgivare i nedanstående landsting/regioner:

Örebro (Vaccinationer från barnhälsovården)
Stockholms läns landsting (Journalanteckningar och Vårdkontakter från Capio S:t Görans Sjukhus)
Dalarna (Journalanteckningar, Vårdkontakter, Remisstatus)
Norrbotten (Vaccinationer)


Journalen
För närvarande visas information enbart för de invånare som har journal dokumenterad hos nedanstående vårdgivare:

Landstinget i Uppsala län
Region Östergötland
Landstinget i Kalmar län
Region Skåne
Västmanlands läns landsting
Region Jönköpings län
Region Halland
Västerbottens läns landsting
Region Kronoberg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 077
Senast: emma-vsm
·
Övr. Barn Min dotter kom till mig och var lite orolig gällande hennes mens. Hon är 15 år. hon har aldrig haft regelbunden mens men hon har haft...
2
Svar
21
· Visningar
3 156
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag brukar inte vara så mesig och när jag inte vet vart jag ska vända mig brukar jag bara ringa och fråga nånstans där jag tror det är...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej! För bara några dagar sedan så slutade jag med mina minipiller Mini-P. Tanken med detta är att en graviditet är välkommen om det...
Svar
5
· Visningar
2 668
Senast: Bibbi85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp