Bukefalos 28 år!

Mörk blödning två dagar efter samlag

Bibbi85

Trådstartare
Hej!

För bara några dagar sedan så slutade jag med mina minipiller Mini-P. Tanken med detta är att en graviditet är välkommen om det skulle bli. Jag har haft samma sambo i 8 år. Jag har under tiden jag ätit mini -p. Haft hyfsat regelbundna menstruationer 1 gång i månaden. Visst ibland har de hoppat över några veckor upp till en månad. Men har senaste åren haft regelbunden mens.

Två dagar efter samlag så får jag en mörkare mensblödning. Jag ska inte ha min mens förrän om en vecka. Kan detta bero på att mensen besluta sig för att komma nu i och med att ja slutade med Minipiller? Eller är det mer troligt att denna blödning har något med samlaget att göra?


Jag tar regelbundna cellprov och allt har vart normalt där. Jag har Hypotyreosdiagnos sedan 2007 men mina värden är enligt läkaren bra.
 
Ja absolut, när jag åt p piller som yngre gjorde jag uppehåll då och då och det kom alltid mens någon några dagar efter , det är ju så mensen kommer när man äter p piller, den veckan som år pillerfri kommer mensen.
Och man kan ju välja lite Själv vilken vecka i och med att man kan skjuta upp mensen med p piller.
 
Hej!

För bara några dagar sedan så slutade jag med mina minipiller Mini-P. Tanken med detta är att en graviditet är välkommen om det skulle bli. Jag har haft samma sambo i 8 år. Jag har under tiden jag ätit mini -p. Haft hyfsat regelbundna menstruationer 1 gång i månaden. Visst ibland har de hoppat över några veckor upp till en månad. Men har senaste åren haft regelbunden mens.

Två dagar efter samlag så får jag en mörkare mensblödning. Jag ska inte ha min mens förrän om en vecka. Kan detta bero på att mensen besluta sig för att komma nu i och med att ja slutade med Minipiller? Eller är det mer troligt att denna blödning har något med samlaget att göra?


Jag tar regelbundna cellprov och allt har vart normalt där. Jag har Hypotyreosdiagnos sedan 2007 men mina värden är enligt läkaren bra.
Puttar upp
 
Jag vet inte vad orsaken till din blödning är, men jag fick också mensliknande blödningar om jag inte tog mina tabletter (också Mini-Pe) på en fast tid. Var jag några timmar sen reagerade kroppen direkt. Kommer inte ihåg hur det var när jag slutade med dem, men jag blödde säkert då med.
Därefter tog det några månader att bli gravid.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag håller på att bli tokig! Nu har jag haft mens sen den 29 augusti. Dvs i mer än två veckor. Och det är inga små mängder heller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 133
Senast: em-pirre
·
Kropp & Själ Jag har diskuterat med barnmorska och kommit fram till att det egentligen finns tre alternativ för mig. P-stav, hormonspiral, eller...
2
Svar
23
· Visningar
4 236
Senast: sidensvans
·
Kropp & Själ Jag brukar inte vara så mesig och när jag inte vet vart jag ska vända mig brukar jag bara ringa och fråga nånstans där jag tror det är...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 997
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp