Hjälp! Jag blöder fast jag inte har mens

Vet ni vad? Jag gjorde det! Hela jävla undersökningen gjorde jag och hon lyckades tom ta ett cellprov!!! Fy fan vad jag är stolt över mig själv nu. Kan visserligen inte sluta gråta (pga efterchock antar jag), men jag gjorde det!!!!

Gynekologen var heeeelt fantastisk och började med att säga att hon kunde boka en tid för undersökning i narkos om hon trodde att det skulle behövas, sen pratade vi och när hon tyckte att jag behövde undersökas kändes det okej. Hon var så lugn och pedagogisk. Låste dörren att ingen skulle kunna komma in. Jag grät och skakade som ett asplöv och hon bemötte det helt rätt, hon viftade inte bort det men hon ömkade mig inte heller. Jag kände mig helt trygg. Fick ta den tid jag behövde för att sätta mig i stolen osv.

Jag har ett framfall och jag har tunna livmoderväggar tydligen (vet inte vad det betyder). Å så var det något med äggstocken men jag har redan glömt vad hon sa. Livmodertappen var tydligen okej. Hon kunde inte förklara varför jag blödde, det fanns ingen uppenbar anledning, men trodde att det skulle ge med sig snart och gör det inte det skulle jag höra av mig så skulle hon boka in mig till sig själv. Jag ska börja behandlas med östrogen lokalt, men minns inte varför. Får nog ringa imorgon och fråga.

TACK till er alla, ni är fantastiska! Jag hade aldrig gjort det här om det inte vore för er.
Och återigen tack till @niphredil som ringde och bokade tiden åt mig och till @*Gotlandsrusset* som fixade barnvakt för att kunna följa med mig (även om det nu inte blev så) :heart

Nu ska jag belöna mig själv med en bulle, det tycker jag verkligen att jag är värd. Måste bara sluta gråta först.
Så himla bra gjort, verkligen! Och vilken tur att du äntligen fick träffa en vettig människa som tog dig på allvar. Grymt jobbat av dig, är himla impad :bow: Du förtjänar mer än en bulle!
 
Är superimpad! Snacka om att stålsätta sig. Vad skönt att du fick en sådan bra gyn och att ni funkade så bra ihop. Det gjorde ni bra, båda två! :heart

Edit; alla tre ska det såklart stå! Får ju inte glömma Niffe! :banana:
 
Vet ni vad? Jag gjorde det! Hela jävla undersökningen gjorde jag och hon lyckades tom ta ett cellprov!!! Fy fan vad jag är stolt över mig själv nu. Kan visserligen inte sluta gråta (pga efterchock antar jag), men jag gjorde det!!!!

Gynekologen var heeeelt fantastisk och började med att säga att hon kunde boka en tid för undersökning i narkos om hon trodde att det skulle behövas, sen pratade vi och när hon tyckte att jag behövde undersökas kändes det okej. Hon var så lugn och pedagogisk. Låste dörren att ingen skulle kunna komma in. Jag grät och skakade som ett asplöv och hon bemötte det helt rätt, hon viftade inte bort det men hon ömkade mig inte heller. Jag kände mig helt trygg. Fick ta den tid jag behövde för att sätta mig i stolen osv.

Jag har ett framfall och jag har tunna livmoderväggar tydligen (vet inte vad det betyder). Å så var det något med äggstocken men jag har redan glömt vad hon sa. Livmodertappen var tydligen okej. Hon kunde inte förklara varför jag blödde, det fanns ingen uppenbar anledning, men trodde att det skulle ge med sig snart och gör det inte det skulle jag höra av mig så skulle hon boka in mig till sig själv. Jag ska börja behandlas med östrogen lokalt, men minns inte varför. Får nog ringa imorgon och fråga.

TACK till er alla, ni är fantastiska! Jag hade aldrig gjort det här om det inte vore för er.
Och återigen tack till @niphredil som ringde och bokade tiden åt mig och till @*Gotlandsrusset* som fixade barnvakt för att kunna följa med mig (även om det nu inte blev så) :heart

Nu ska jag belöna mig själv med en bulle, det tycker jag verkligen att jag är värd. Måste bara sluta gråta först.

Underbart gumman! Stor kram! och du... ta en hel bullpåse om du vill, eller en semla om du tycker om det. För det är du värd.
 
Jag har följt tråden men inte känt att jag haft något att tillföra, nu när jag kikade in här så måste jag bara säga FAN VAD BRA DU ÄR!! :bow::bump::banana:
Så otroligt modigt och starkt att du vågade ta tiden du fick, att du vågade gå dit, att du vågade berätta och så slutligen att du vågade låta dig undersökas! Så himla, himla bra och starkt och supermodigt!

Du inspirerar mig till att ta tag i min rädsla också. Jag har inga problem där nere men för att förebygga är det ju viktigt att gå på cellprovstagningarna, och det har jag inte vågat på några år. Men om du är så här modig så ska väl jag kunna vara lite modig också?!

Och buke är verkligen helt underbart ibland :love: Eller ganska ofta, när någon behöver hjälp.
 
Så härligt att höra att duktig dig dit och att upplevelsen blev bra. :banana:

Nu hoppas jag att blödningarna försvinner illa kvickt och att cellproverna visar på bra resultat. Skönt att det inte verkar vara några större fel i alla fall. :heart
 
Det här är nog det modigaste och starkaste jag läst om på väldigt, väldigt länge! :bow:
Så otroligt jäkla grymt fantastiskt starkt och modigt av dig!! :bow::bow::love:

Du är värd alla bullar i världen! :bump:

Och så det där fantastiska med bukefalister när man är i kris!! :love:
Jag tror bannemig det är världsunikt! Vad fina ni är, Niphredil och *gotlandsrusset*!

:heartheart
(jag blir väldigt ofta lite lätt överambitiös med smileys i såna här trådar där känslorna liksom tar över! :D)
 
Har inte skrivit men följt tråden. Heja dig!!! Så starkt gjort att fixa detta! Vill tipsa om att du även kan läsa dina journaler på Mina vårdkontakter (bank id krävs) i de flesta landsting, kan vara bra om man inte riktigt minns eller uppfattar vad som sades på besöket. Håller tummarna för att det löser sig nu!
 
Vet ni vad? Jag gjorde det! Hela jävla undersökningen gjorde jag och hon lyckades tom ta ett cellprov!!! Fy fan vad jag är stolt över mig själv nu. Kan visserligen inte sluta gråta (pga efterchock antar jag), men jag gjorde det!!!!

Gynekologen var heeeelt fantastisk och började med att säga att hon kunde boka en tid för undersökning i narkos om hon trodde att det skulle behövas, sen pratade vi och när hon tyckte att jag behövde undersökas kändes det okej. Hon var så lugn och pedagogisk. Låste dörren att ingen skulle kunna komma in. Jag grät och skakade som ett asplöv och hon bemötte det helt rätt, hon viftade inte bort det men hon ömkade mig inte heller. Jag kände mig helt trygg. Fick ta den tid jag behövde för att sätta mig i stolen osv.

Jag har ett framfall och jag har tunna livmoderväggar tydligen (vet inte vad det betyder). Å så var det något med äggstocken men jag har redan glömt vad hon sa. Livmodertappen var tydligen okej. Hon kunde inte förklara varför jag blödde, det fanns ingen uppenbar anledning, men trodde att det skulle ge med sig snart och gör det inte det skulle jag höra av mig så skulle hon boka in mig till sig själv. Jag ska börja behandlas med östrogen lokalt, men minns inte varför. Får nog ringa imorgon och fråga.

TACK till er alla, ni är fantastiska! Jag hade aldrig gjort det här om det inte vore för er.
Och återigen tack till @niphredil som ringde och bokade tiden åt mig och till @*Gotlandsrusset* som fixade barnvakt för att kunna följa med mig (även om det nu inte blev så) :heart

Nu ska jag belöna mig själv med en bulle, det tycker jag verkligen att jag är värd. Måste bara sluta gråta först.

Fy fan vad bra du är! Följt tråden i tysthet men helt ärligt fick jag tårar i ögonen, av glädje, när jag nu läste detta inlägg! Du ska va jäkligt stolt över dig själv :heart
 
Har inte skrivit men följt tråden. Heja dig!!! Så starkt gjort att fixa detta! Vill tipsa om att du även kan läsa dina journaler på Mina vårdkontakter (bank id krävs) i de flesta landsting, kan vara bra om man inte riktigt minns eller uppfattar vad som sades på besöket. Håller tummarna för att det löser sig nu!
Ja det är riktigt rolig läsning ibland. Jag hittade ett par ställen där läkaren totalt missuppfattat eller sekreteraren missuppfattat läkaren.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 077
Senast: emma-vsm
·
Övr. Barn Min dotter kom till mig och var lite orolig gällande hennes mens. Hon är 15 år. hon har aldrig haft regelbunden mens men hon har haft...
2
Svar
21
· Visningar
3 156
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag brukar inte vara så mesig och när jag inte vet vart jag ska vända mig brukar jag bara ringa och fråga nånstans där jag tror det är...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej! För bara några dagar sedan så slutade jag med mina minipiller Mini-P. Tanken med detta är att en graviditet är välkommen om det...
Svar
5
· Visningar
2 668
Senast: Bibbi85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp