HJÄLP katten låter oss inte sova på natten!

madde_84

Trådstartare
Vi är fosterfamilj åt en katt som aldrig har bott i en lägenhet förrut. Han bodde i ett garage och sedan på en terrass hos en familj. Han är hos oss för att se om han kan bo i en lägenhet och senare bli bortadopterad. Vi har haft honom i bara en helg och problemet att han är hyperaktiv på natten. Han springer fram å tillbaka, hoppar frenetiskt på alla fönster (som e stängda), hoppar upp på alla möbler så saker å ting ramlar ner, han krafsar i sandlådan (fast han inte har kissat eller bajsat) tills all sand e utanför lådan... och stänger man dörren om sig till sovrummet för att höra mindre av allt oväsen så börjar han jama frenetiskt tills man öppnar. Jag har haft många katter förr både tama och katter från gatan, men aldrig stött på en katt som e så nervös som denna. Jag vill ge honom en chans, tjejen som tog hand om honom från början jobbade hårt för att få honom tam, men jag har inte sovit en blund på 2 dgr och behöver det för att orka plugga. Jag fattar inte, denna katt har inte sovit på 3 dgr och springer runt som en yr höna fortfarande. Han e kastrerad, 1 år och 8 mån, huskatt. Jag lekte med honom igår på kvällen för att trötta ut honom, men det blev ändå den värsta natten hittills. Jag orkar inte mer, fast jag inte vill ge upp honom så snabbt.

Har någon snälla tips på hur man lugnar en sån här katt!!
 
Sv: HJÄLP katten låter oss inte sova på natten!

Vilken mat och hur ofta får han mat? Har han ej fri tillgång på mat så testa de. Mina katter blir monster då de är hungriga:crazy:

Kissar han och skiter som han ska?

Testat feliway i uttagen?
 
Sv: HJÄLP katten låter oss inte sova på natten!

Verkar som att du inte haft katten så länge? Min katt (hittekatt) var också ganska nervös första nätterna men lugnade ner sig efter ett tag.

Se till att han har fri tillgång på mat och vatten och att dörren in till sovrummet är öppen så att han inte känner sig utestängd.
 
Sv: HJÄLP katten låter oss inte sova på natten!

Han har fri tillgång till det torrfoder han e van vid att äta. Men han varken dricker eller äter självmant. Jag har fått mata honom mjukmat med sked för att han ska äta, men äter väldigt lite iallafall. Eftersom han inte dricker har jag försökt spruta in vatten med en spruta i mungipan på han, men det e inte lätt för han attackerar mig då (är annars kelig). Eftersom han inte äter och dricker ordentligt har han kanske bara kissat 1 gång. Sovrumsdörren har varit öppen på natten.

Vad är feliway?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 225
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 853
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 700
Senast: Zaria
·
Övr. Katt har jag och sambon (och hunden) haft nu.. Och det börjar minst sagt bli lite jobbigt. *långt* Hoppas någon orkar läsa! Lite...
2
Svar
25
· Visningar
4 340
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp