Bukefalos 28 år!

Hjälp med analys..

Deus

Trådstartare
Hej.
Finns det någon kunnig som möjligen kan hjälpa mig att reda ut analysen jag har på höet vi ger. Jag skulle verkligen vilja veta vad jag ska ta/tillägga för bästa förutsättningarna för våra godingar.

Tack på förhand.
 
tack snälla, jag kollade där, men alla dom värdena som står på den sidan finns inte med på analysen. Hur reder jag ut vad som saknas i foderform, som kraftfoder tex?
 
De värden som krävs för grovfoder är MJ, smrp, kalcium och fosfor. Selen finns sällan eller aldrig, eftersom svenska marker har brist på selen. När du har fått resultatet där går du tillbaka och tillämpar ev mineral foder, kraftfoder osv.
 
Kan man ju göra när man gjort en egen foderstat, så finns det något att diskutera. ;)
Jag uppfattade det som att TS ville ha hjälp med att just göra foderstat. Då behöver man ju se analysen för att kunna hjälpa. Hon skriver ju att hon vill ha hjälp med att tolka analysen för att se om nuvarande foderstat är bra eller om någonting fattas, bör läggas till. Hur ska man kunna veta det utan att se analysen?
 
Jag uppfattade det som att TS ville ha hjälp med att just göra foderstat. Då behöver man ju se analysen för att kunna hjälpa. Jag kanske missuppfaddade?
Så kan det vara, men nu är det ju inte tillåtet att få hjälp i diskussionsforumet med en foderstat. Så först gör man en egen foderstat, och därefter kan man diskutera kring den. Vill man ändå ha den hjälpen så får man lägga en sådan på annonssidorna.
 
Så kan det vara, men nu är det ju inte tillåtet att få hjälp i diskussionsforumet med en foderstat. Så först gör man en egen foderstat, och därefter kan man diskutera kring den. Vill man ändå ha den hjälpen så får man lägga en sådan på annonssidorna.
aha, Ja då förstår jag.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja få era bästa tips på stallströ. Gärna lite bädd aktigt det vill säga att det håller lite längre (typ att man...
Svar
2
· Visningar
569
Foder & Strö Hej! Har fått analysen på hösilaget och är rätt novis på området. Har förstått att kvoten är låg. Någon som vill kolla denna och vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 787
Senast: Indiana
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 672
Senast: Hoarfrost
·
Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 323
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp