Hjälp med kostnad av stallhyra!

Alexus

Trådstartare
Hej, jag kommer att hyra ut mitt stall fram till maj.
Det är ett litet stall med 2 boxar, en stallgång, sadelkammare/foderkammare i ett och en höskulle. Det kommer att ingå el, vatten och hage som är ca 100x100m.
Det är 2 storhästboxar och de som skall hyra kommer att ha båda sina hästar där.
Själva stallet är byggt på 90-talet men jag har köpt in nya saker som sadelhängare, krubbor och diverse saker som ska tillhöra stallet.
Vi bor på en gård 2 min med bil från "centrum" av samhället och det finns massor av ridvägar samt tillgång till en ridbana, dock inte min men man får rida på den gratis.
Jag kommer ju alltså att hyra ut hela byggnaden så de som har hästarna ska få sköta sina hästar som de vill.
Vad hade ni satt för pris?
 
Hej, jag kommer att hyra ut mitt stall fram till maj.
Det är ett litet stall med 2 boxar, en stallgång, sadelkammare/foderkammare i ett och en höskulle. Det kommer att ingå el, vatten och hage som är ca 100x100m.
Det är 2 storhästboxar och de som skall hyra kommer att ha båda sina hästar där.
Själva stallet är byggt på 90-talet men jag har köpt in nya saker som sadelhängare, krubbor och diverse saker som ska tillhöra stallet.
Vi bor på en gård 2 min med bil från "centrum" av samhället och det finns massor av ridvägar samt tillgång till en ridbana, dock inte min men man får rida på den gratis.
Jag kommer ju alltså att hyra ut hela byggnaden så de som har hästarna ska få sköta sina hästar som de vill.
Vad hade ni satt för pris?
2000 kanske. Det är ungefär det kallhyra häromkring kostar i ett motsvarande stall som ditt. Alltså 1000/Box. Nåt sånt. Då ingår det dock också viss service.
 
Jag reagerar på det du skriver om ridbanan. Du kan ju inte ta hänsyn till den i din hyressättning eftersom den inte är din. I övrigt handlar det ju dels om tillgång och efterfrågan, dels hur du värderar att ha boxarna uthyrda. Hur mycket vill du ha för att ha folk där? Är någon beredd att betala det?
 
Kolla vad en kallhyra kostar i ditt område. Kostnaden av två kallhyror hade jag utgått ifrån. Sen borde priset kanske bli ngt lägre om hyresgästen själv ska sköta inköp av foder, gödselhantering, och liknande. Tycker jag.
 
Jag skulle byggt en liten ligghall för ungefär 4-5 hästar i hagen och haft lösdrift.. Fixat hem ensilagebalar och strö. Haft stor bal med hösilage i hagen och termobar med vatten. Då behövs inget in-utsläpp och fodringar flera gånger per dag så hästägarna slipper åka till stallet mer än en gång om dagen. Du själv kan ta på dig att kolla hästarna morgon och kväll, typ räkna dem och se om de har 4 ben var allihop och fylla på vatten vid behov. Tar max 10 minuter. Hyresgästerna har tillgång till hela stallet. De kan ta in sin häst om den ska sadlas/klippas ed och ingen häst blir ensam kvar i hagen om den andre går ut osv. Då får du in fler hästar med mindre arbete för hästägarna och du får in mer pengar. Dessutom kan de själva ha rullande schema på helgerna för att kolla av hästarna morgon och kväll om de har lust med det. Lättare för alla och framförallt roligare med sällskap för både hästar och ryttare. Så skulle jag ha gjort. Har du klurat ut hur du vill ha det? :)
 
Hej, jag kommer att hyra ut mitt stall fram till maj.
Det är ett litet stall med 2 boxar, en stallgång, sadelkammare/foderkammare i ett och en höskulle. Det kommer att ingå el, vatten och hage som är ca 100x100m.
Det är 2 storhästboxar och de som skall hyra kommer att ha båda sina hästar där.
Själva stallet är byggt på 90-talet men jag har köpt in nya saker som sadelhängare, krubbor och diverse saker som ska tillhöra stallet.
Vi bor på en gård 2 min med bil från "centrum" av samhället och det finns massor av ridvägar samt tillgång till en ridbana, dock inte min men man får rida på den gratis.
Jag kommer ju alltså att hyra ut hela byggnaden så de som har hästarna ska få sköta sina hästar som de vill.
Vad hade ni satt för pris?
Ja du, för att det skulle vara värt besväret för mig, 1000 kr per box per månad. Hyra av byggnad inkl sadelkammare och höskulle, hagarna är stängslade av dig antar jag?
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 862
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 263
Senast: Ajda
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 205
Senast: skogaliten
·
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 560
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp