Hjälp med matteproblemet igen...

Empalie

Trådstartare
Hej! Ni känner igen matteproblemet sedan tidigare, nu hr vi fått till uppgift att förenkla det så det passar mellanstadieelever som behöver börja lite enklare. jag tänker mig färre påståenden att ta hänsyn till. Hur tänker ni och hur skulle ni anpassa problemet, ge mig era braiga tips tack:idea:
Här kommer problemet igen:

Fyra barn spelar ett kortspel som går ut på att vinna så många kort som möjligt ur kortleken som har 52 kort. När spelet är slut jämför de hur många kort de har:
Carl har 7 kort fler än Ari
David har 3 kort fler än Carl
Ari har tre kort färre än Anna
Hur många kort hade var och en och vem vann????
 
Kanske

a)
Karl och Anna spelar ett kortspel som går ut på att vinna så många kort som möjligt ur kortleken som har 52kort. När spelet är slut jämför de hur många kort de har.
Carl har tre gånger så många kort som Anna
Hur många kort har Carl och Anna?

b)
David vill sedan vara med och spela. Anna får lika många kort som förra gången. Carl får dubbelt så många kort som Anna. Hur många kort får David?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur tänker ni här, kan ni hjälpa mig med en lösning? Fyra barn spelar ett kortspel som går ut på att vinna så många kort som möjligt ur...
Svar
16
· Visningar
1 461
Senast: Silkisif
·
Relationer hejsan jag vet att det finns en hel del trådar om svartsjuka pojkvänner / flickvänner men jag känner mig så ångest fylld och taskigt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 855
Senast: Ullmerkott
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 120
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 003
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp