hjälp med namn till stall

Sv: hjälp med namn till stall

jo ja det lät väldigt bra ^^:love::bow:
men...

nu har jag ca:7-8 namn som jag inte kan välja mellan ^^
 
Sv: hjälp med namn till stall

Vrf tycker du att att jag är lättstött? Var inte så negativ. Om du inte tycker om namnet kunde du ha hållit det kvar hos dig och låta personen som ska ha ett namn på sitt stall bestämma.
Och om du tycker att jag är "lättstött" som du uttrycker dig kan du vara snäll och förklara det på något annat sätt än här på detta forumet. Om inte du vill "bråka" här förstås;).

Haha, men hej och hå. :rofl:
Martha sade vad hon tänkte, det är tillåtet i detta land.
Om du inte tycker samma sak som henne så är det la fine, men det är ingen big deal för folk tycker olika. TS frågade om ett namn, hon fick svar och någon tyckte inte om detta svaret - fullt tillåtet att yttra det då!

Föresten, jag tycker också AF låter som arbetsförm.. :o
 
Sv: hjälp med namn till stall

Om du inte tycker om namnet kunde du ha hållit det kvar hos dig och låta personen som ska ha ett namn på sitt stall bestämma.
Jag tycker du överreagerar. Det är väl bra att martha sa vad hon tyckte, eftersom hon säkerligen inte är ensam om att associera till arbetsförmedlingen. Bättre att upptäcka redan nu att folk kan associera fel, än att stå där efter att ha organiserat allt med namnändringen och först då komma på att hoppsan, det kanske blev lite fel...

Nu kan ju TS ta ställning till om hon tycker att arbetsförmedlingsassociationen spelar någon roll eller inte.
 
Sv: hjälp med namn till stall

Eller också så tar du bara efternamnet/förnamnet. "Mitt" stall heter "Stall Efternamn och co".

En annan idé är ju att kolla runt lite, var ligger det någonstans? Vad ligger i närheten? Vad är utmärkande för just den platsen? Har stallet någon historia? Går det att hitta gamla gårdsnamn? Eller namnet på h*n som byggde stället? Vad fanns på just den platsen innan det blev stall? Etc. etc.

Lycka till!
 
Sv: hjälp med namn till stall

Till er som tycker jag överreagerar och bla bla: Vrf bryr ni er!?:o
Självklart är det tilllåtet att tycka vad man tycker men jag tycker ändå att man inte ska klanka ner på andras namn. De kanske har satt och funderat på de ett bra tag.
Men forstätt ni och klanka ner mig också...Snällt. För visst, sitter ni där hemma och garvar,elr har jag fel? och tänker den där tjejen är helt dum i skallen.

Låt stallbacken bestämma namnet och bryr er inte om det här. Just nu förstoras det här upp helt i onödan....
 
Sv: hjälp med namn till stall

Självklart är det tilllåtet att tycka vad man tycker men jag tycker ändå att man inte ska klanka ner på andras namn.

Låt stallbacken bestämma namnet och bryr er inte om det här.

Jag har inte klankat ner på någons namn. Jag kom med kritik och det är väl ändå det som tråden är till för också.
Hur kul skulle det vara om alla höll med när man kom med ett namn men att man egentligen kopplar samman namnet med någonting annat bara för att ingen sagt något.
Jag skulle tacka den personen som kom och påpekade att *** lät som det och det, att det KAN bli missuppfattningar osv.
TS får gärna välja vilket namn hon är vill, det är upp till henne, alla tycker olika. Det är ändå TS som ska trivas med namnet och tycker inte hon att det gör något att det kan tänkas kopplas samman med någonting annat så är det upp till henne. Hon kommer inte bli elakt behandlad enbart för att vi inte håller med henne.
 
Sv: hjälp med namn till stall

Det här är ett disskusions forum. Hur ska det kunna bli diskussioner om man inte får säga vad man tycker om man nu råkar säga emot någon annan? ;)
 
Sv: hjälp med namn till stall

Min häst heter Rubin Novak, så mitt stall skulle heta Stall Novak :)
 
Sv: hjälp med namn till stall

Föressten stallet jag står i heter Stall Nila. Enkelt och ganska sött tycker jag :) Passar bra till våra knubbiga ponnyer ;)
 
Sv: hjälp med namn till stall

Jättesnyggt:love::bow:Blir som en liten hyllning till din häst

Tack :D :bow:

Vi har gått igenom mycket tillsammans, så även om han inte finns kvar när jag väl flyttar tillbaka till gård, så kommer det ändå döpas till Stall Novak. :)
 
Sv: hjälp med namn till stall

ja, sådär, en gammal travavelshingst...en bekant till mig hade hans bästa avkomma, Idol Brodde
 
Sv: hjälp med namn till stall

KL


Rolig tråd!

Får jag knipa den lite? vill oxå ha förslag! fast mitt behöver inte absolut börja med "Stall" om nån kommer på nått annat.
Det är en stor gård i Norrland.

Andra namn förknippat med gården

Hammarlunds (gårdsnamnet från begynnelsen)
På Backens (man talar om att vi bor "på backen")
L´amour (min fölunge)
Ambrosius (min första unghäst)
Angelica (mitt förnamn)
Nilsson/Näslund (våra efternamn men lite svårt att döpa efter dessa då vi ev planerar att gifta oss i framtiden)
Veckebo (bynamnet)
 
Sv: hjälp med namn till stall

Jag gillade Veckebo! Stall Veckebo, alt Gård Veckebo. Låter intressant och mysigt på nå' vänster. Förutsätter dock lite att det inte finns så många andra stall i närheten....
 
Sv: hjälp med namn till stall

Jump n´style Stables låter kanon för ert ändamål. Lätt att komma ihåg. säger något om ert stall och om verksamheten, låter seriöst och lite käckt med attityd.
(någon skrev jump n´style ovan och jag tyckte det lätt bra)
Säg det högt en gång eller två så låter det kanon :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 384
Senast: Elo
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 533
Senast: Linda_A
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
774
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 092
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp