hjälp med namn till stall

S

stallbacken

hejhej

skulle bli glad om jag fick hjälp med att hitta på ett bra stallnamn
som ni ser är vårat nuvarande stallnamn tråkigt ....:cry:

det får nästan inenehålla vad som helst men det ska vara tävlingsinriktat..

och ska börja med

stall .......

skulle bli jätte tacksam för alla svar jag får :D :d :laugh:
 
Sv: hjälp med namn till stall

Stall Ganar (vinna på spanska)
Stall Kilpailu (tävling på finska)
Stall Ratsain (till häst på finska)

Tyckte att dom lät rätt coola. Man kan ju översätta ord på olika språk. Skriv lexin i adressfältet och tryck enter så kommer du till en översättningssida.
 
Sv: hjälp med namn till stall

Tycker det snyggaste är när stall heter efter var det ligger. Tex. om stallet ligger på ett ställe som heter Torpaskog. Så döper man stallet till "Stall Torpaskog":love: Enkelt och snyggt ;)
 
Sv: hjälp med namn till stall

men det skulle inte låta så snyggt .... inte i mitt fall ....

stall solvalla ??=/

men tack endå ^^
 
Sv: hjälp med namn till stall

kanske men det skall vara rätt enkelt

förr hette vi stall solbacka

nu stallbacken

och nu vill vi ha ett snyggt namn som är enkelt :d:D

men tack så mycket :love::bow::D
 
Sv: hjälp med namn till stall

Oj vad svårt...men jag o en kpmpis hade en gång en stallpsedonym som hette Stall Pluto se Glad ut....kan ni skoja till det eller ska det vara "seriöst"

Vårat stall heter Stall Tornado nu och är ju lite tråkigt egenligen
 
Sv: hjälp med namn till stall

hahaha hmm,, det ska vara ett tävlings stall så det låter inte så proffsigt men tack endå :bow::love::rofl::D:laugh:
 
Sv: hjälp med namn till stall

hmm... det ska vara väldigt seriöst eftersom det ska vara ett tävlings stall

hahaha
:bow::love::bow::love::rofl::d:D:laugh:
 
Sv: hjälp med namn till stall

men vi hade ju tävlingsstall :D

Plutostallet var en häst som hette Auriol.....han var lite aristokratisk i sitt utseende, han var ledsen och hade inte haft det så roligt, min kompis tyckte han såg ut som en lippizaner, dom har ju en liten böj på nosryggen :D....Han ser ut som en Pluto sa hon...( Pluto och Ziglavi är typ våra Brodda o Hornline) Pluto + Ziglavi = Pluto se glad ut :rofl:
..så blev hästen glad och alla som såg han i programmet var också glada när dom såg stalllnamnet
 
Sv: hjälp med namn till stall

annars kan man döpa namnet efter "området" det ligger i, (eller vad det kallas när flera hus på landet har samma "namn".)

där vi hade hästarna innan hette stallet Ängaskog (Ängaskogs stuteri tilloch med :p)
alla gårdar runtomkring hade ängaskog och det stod dessutom en fin skylt med Ängaskog på vägen :idea:

stallet vi står i nu heter bara Stall Lennings.
lite trist, det är stallägarens efternamn ^^, (han har nästan inget att göra med stallet förutom gödelstack, kostnader för hagar och sånt)
 
Sv: hjälp med namn till stall

Vad heter du? Min gamla hopptränare tog sitt förnamn och efter namn. Allså blev det Stall RR. Snyggt tycker jag.
 
Sv: hjälp med namn till stall

men det gjorde vi ^^

stall solbacka
men vi vart inte nöjda med det ^^:bow::love:
 
Sv: hjälp med namn till stall

Hmm.....

alltså skulle min förkortning bli A.F

så något i stil med

stall: A.F hopp och dressyr

???:o:laugh::bow::love::banana:
 
Sv: hjälp med namn till stall

Stall Levad
Stall Capriole
Stall Jump & Style

vad håller du på med för diciplin
 
Sv: hjälp med namn till stall

AF låter som arbetsförmedlingen
Om du tycker det, borde du inte ha det på ditt stall/drömstall. Dessutom,det skulle inte stå AF utan A.F Hopp och Dressyr, om hon skulle välja namnet.
Men om du tycker att det var snällt att klaga på andras namn så gjorde du rätt i att skriva det du skrev. Men jag är snäll och klagar inte på andras ideer...
 
Sv: hjälp med namn till stall

klaga ??!!

är det tíll att vara lättstött?

Vrf tycker du att att jag är lättstött? Var inte så negativ. Om du inte tycker om namnet kunde du ha hållit det kvar hos dig och låta personen som ska ha ett namn på sitt stall bestämma.
Och om du tycker att jag är "lättstött" som du uttrycker dig kan du vara snäll och förklara det på något annat sätt än här på detta forumet. Om inte du vill "bråka" här förstås;).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 413
Senast: Elo
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 533
Senast: Linda_A
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
774
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 092
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp