hjälp med namn till stall

Sv: hjälp med namn till stall

det kryllar av stall i byn så det känns kanske lite väl häftigt att skriva "Stall Veckebo" då det blir lite hybrisvarning kanske :angel:


KL

Stall Pro låter som om det vore ett superproffsstall av typ internationell klass... i mina öron iaf ;)
 
Sv: hjälp med namn till stall

Stall Lindbygården kallar vi oss.
Byn heter Lindby så då blev det Lindbygården:)
 
Sv: hjälp med namn till stall

Hej!
Jag tycker du/ni ska heta "Nilsson(alt. det andra efternamnet) på Backens". Det är bra, inte för högtravande;) och lätt att komma ihåg.
mvh
Jenny
 
Sv: hjälp med namn till stall

Jättefint!
Vår gård har ju redan ett gårdsnamn så det blir svårt att döpa den till nått annat för då vet ingen häromkring vad man menar :p

N på Backens.... mmm ja kanske det... Lättsamt! men kanske ganska intesägande? dvs det skvallrar inte så mkt om verksamheten i företagsnamnet. Låter lite mer som "nu ska vi hälsa på Nilsson på Backens!"

Jag funderar på "Stall Hammarlunds" Eller kanske "Hammarlunds Gård" "Gård Hammarlund"

"Gård Backens"


grubblar vidare!
 
Sv: hjälp med namn till stall

det kryllar av stall i byn så det känns kanske lite väl häftigt att skriva "Stall Veckebo" då det blir lite hybrisvarning kanske :angel:


KL

Stall Pro låter som om det vore ett superproffsstall av typ internationell klass... i mina öron iaf ;)

Veckebo Gård kanske? :)

Edit: Läste nu att gårdens "ursprungsnamn" är Hammarlunds så då tycker jag givetvis den ska heta något med det :) Eller kanske "felstava" lite och döpa den till Hammarlunda Gård ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hjälp med namn till stall

oh, det gillade jag! Hammarlunda Gård...
 
Sv: hjälp med namn till stall

hejhej

får jag inte fler förslag ?? :o:D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 491
Senast: Elo
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 533
Senast: Linda_A
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
774
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp