Hjälp med ny stil!

Hallå alla!
Jag har alltid varit klädd i hoodie och gympadojor-stilen, men nu när jag börjar bli vuxen fungerar inte det längre. Jag ska in i bankvärlden om mindre än ett år och tänkte köpa på mig lite nytt som fungerar typ okej där också.

Först ut är skoproblemet. Jag har grova (!!) ben så smala/väldigt fina skor går bort. Jag har också väldigt breda fötter.
Jag är inne på typ chelsea boots (?), det känns ganska snyggt och ändå okej för min typ.
Vad kan jag kika på för typ av skor till våren?

Vill någon ge tips på bekväma men ok stilrena kläder så är jag väldigt tacksam. Jag kommer aldrig klä mig i kjol vill jag dock påpeka :angel:

Finns en byxa på kappahl som heter nickie. De har mycket stretch och är rättså korta i benen, supersnygga!
 
Jag är rund och har breda kalle ankafötter.

Jag går helst i sladdrigare byxor och har ett antal Riekerskor i garderoben. Jag gillar klack men det finns gott om varianter utan.

Byxor som sitter hudnära känns bara otäckt. Jag vill inte visa mina ben i byxor. det ser bara löjligt ut. Alltså totalvägrar jag allt som är stretch. De sitter åt och avslöjar. Jag har inte kläder för att framhäva kroppen. Jag har kläder för att se snygg ut.
 
Hej
Inte svar på din detaljerade fråga men ett tips för att börja intressera sig för kläder och organisation kring kläder färgval och garderob är
miniroben.se
En blogg (och instagramkonto) som tar upp kapselgarerob på enklast möjliga sätt.
Tips från den är ex hur du ska tänka kring färgschema och vilken typ av kläder du bör ja in en garderob. Gillar tipsen i den väldigt mycket och jag fick tillbaka mitt intresse för snygga kläder med hjälp av den!

Hallå alla!
Jag har alltid varit klädd i hoodie och gympadojor-stilen, men nu när jag börjar bli vuxen fungerar inte det längre. Jag ska in i bankvärlden om mindre än ett år och tänkte köpa på mig lite nytt som fungerar typ okej där också.

Först ut är skoproblemet. Jag har grova (!!) ben så smala/väldigt fina skor går bort. Jag har också väldigt breda fötter.
Jag är inne på typ chelsea boots (?), det känns ganska snyggt och ändå okej för min typ.
Vad kan jag kika på för typ av skor till våren?

Vill någon ge tips på bekväma men ok stilrena kläder så är jag väldigt tacksam. Jag kommer aldrig klä mig i kjol vill jag dock påpeka :angel:
 
Jag har också alltid gått klädd i jeans, hoodie och sneakers, och känner mig långt ifrån bekväm med höga klackar (eller för den delen såna skor som ser ut som ridskor, det känns liksom som att jag är på väg till stallet hela tiden), klänning, eller än värre, kjol. Jag tar under inga som helst omständigheter på mig en kjol. Jag söker jobb inom ett område som gör att jag kommer behöva se lite mer vuxen och anständig ut, och inte se ut som om jag är på väg till en idrottslektion på högstadiet.

Skor har jag inga bra tips att komma med, jag har bara 35 i skostorlek och till det smala fötter, så mitt utgångsläge är lite annorlunda mot de flesta vuxna människor jag känner. Men det finns ju faktiskt snygga, mer vuxna sneakers också.

Kläder tänker jag något i stil med

70853151001~edit-stickad-troja-vit.jpg

Nu vägrar den här förbaskade sidan att samarbeta, så fortsätter i ett nytt inlägg eftersom den inte vill ladda upp fler än en bild.
 
Tröjan ovan går ju att använda tillsammans med
71472565401~jessie-skjorta-bla.jpg

Kan ju även vara snyggt att bara ha skjortan. Någonstans tycker jag även att jeans inte behöver vara helt fel, men då kommer jag inte jobba på exakt så strikta/korrekta ställen som bank. Men snygga, mörka jeans utan revor (jag älskar egentligen jeans med revor) kan vara snyggt tillsammans med mer "klassiska" överdelar. Genom min utbildning var jag runt på en del myndigheter, och många av de som jobbade där var faktiskt klädda som modellen på bilden här.
 
Jag jobbar som konsult inom financial services - sa banker och forsakringsbolag, och mitt forsta rad ar val att det ar sallan sa strikt, och nasta, att kladeskulturen kan variera stort mellan foretag, men ocksa mellan avdelningar pa samma foretag.
Jag ser dock fa kvinnor dressade i hogklackat och pennkjol, likval som det ar fa herrar som ar fullt dressade i svart kostym och slips.

Skor som varken ar flickiga eller 10 cm hoga klackar, men professionella tycker jag brogues, typ som dessa funkar bra
HHR7Yw8Z.jpg


Sen har jag ofta ganska anonyma svarta kostymbyxor och en vanlig blus till - med en kort kavaj jacka om det skulle vara nagot sarskilt formellt, annars kofta eller en ulltroja over om det ar kallt.
Funkar 100% - ta inte inspiration fran amerikanska tv serier i kontorsmiljo - ingen klar sig som karaktarerna i suits!
 
Hej
Inte svar på din detaljerade fråga men ett tips för att börja intressera sig för kläder och organisation kring kläder färgval och garderob är
miniroben.se
En blogg (och instagramkonto) som tar upp kapselgarerob på enklast möjliga sätt.
Tips från den är ex hur du ska tänka kring färgschema och vilken typ av kläder du bör ja in en garderob. Gillar tipsen i den väldigt mycket och jag fick tillbaka mitt intresse för snygga kläder med hjälp av den!
Åh, så inspirerande!
 
Hej
Inte svar på din detaljerade fråga men ett tips för att börja intressera sig för kläder och organisation kring kläder färgval och garderob är
miniroben.se
En blogg (och instagramkonto) som tar upp kapselgarerob på enklast möjliga sätt.
Tips från den är ex hur du ska tänka kring färgschema och vilken typ av kläder du bör ja in en garderob. Gillar tipsen i den väldigt mycket och jag fick tillbaka mitt intresse för snygga kläder med hjälp av den!
Väldigt trevlig blogg, passa mig bra just nu då jag också är mitt uppe i en uppdateringsfas. Men attans vad mycket kläder (i mina ögon) hon har. :o
 
Hej
Inte svar på din detaljerade fråga men ett tips för att börja intressera sig för kläder och organisation kring kläder färgval och garderob är
miniroben.se
En blogg (och instagramkonto) som tar upp kapselgarerob på enklast möjliga sätt.
Tips från den är ex hur du ska tänka kring färgschema och vilken typ av kläder du bör ja in en garderob. Gillar tipsen i den väldigt mycket och jag fick tillbaka mitt intresse för snygga kläder med hjälp av den!
TACK!!! :bow: :bow: :bow:
OJ, vad jag verkligen behöver den där sidan, nu kanske det kommer att hända något med mig och mina kläder också!
 
Alltså tack ni!! :love::love:

Nu ska jag börja spara pengar och aktivt gå in i sådär läskiga finare butiker! ;)
 
Nu ska jag börja spara pengar och aktivt gå in i sådär läskiga finare butiker! ;)
Fast stil och klass handlar inte om pengar utan om just stilen. Du kan komma ut från HM och se riktigt flott ut för mycket mindre pengar än om du går in på HM och köper liknande plagg.

Många människor hävdar att kvalitet är bra för då håller plagget längre. Jag har en stor blandning i min garderob, men någonting som är säkert är att jag tröttnar på kläder fortare än jag slitit ut dem, oavsett märke eller kvalitet.
 
Fast stil och klass handlar inte om pengar utan om just stilen. Du kan komma ut från HM och se riktigt flott ut för mycket mindre pengar än om du går in på HM och köper liknande plagg.

Många människor hävdar att kvalitet är bra för då håller plagget längre. Jag har en stor blandning i min garderob, men någonting som är säkert är att jag tröttnar på kläder fortare än jag slitit ut dem, oavsett märke eller kvalitet.

Jag tycker bara att HMs kläder inte passar mig.. Jag har breda axlar så skjortorna är för smala där (om jag inte går upp i storlek, men då är de för pösiga), och byxorna har så gott som aldrig min passform.
 
Jag tycker bara att HMs kläder inte passar mig.. Jag har breda axlar så skjortorna är för smala där (om jag inte går upp i storlek, men då är de för pösiga), och byxorna har så gott som aldrig min passform.
HM var ett exempel av många andra affärer som inte kostar multum, men som funkar fint. Lindex och Kappahl funkar också bra, precis som mycket av kläderna på Zalando eller Nelly. Poängen är att snygga kläder inte handlar så mycket om pris och kvalitet, utan om vad som passar och att man får till stilen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har gått ner ganska mycket i vikt och tänkte testa på kjol eller shorts i sommar. Jag har inte varit bekväm i det förrän (kanske)...
2
Svar
27
· Visningar
2 095
Senast: Badger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 955
Senast: jemeni
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 890
Senast: TygerTyger
·
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 537
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp