Hjälp med ny stil!

Silkisif

Trådstartare
Hallå alla!
Jag har alltid varit klädd i hoodie och gympadojor-stilen, men nu när jag börjar bli vuxen fungerar inte det längre. Jag ska in i bankvärlden om mindre än ett år och tänkte köpa på mig lite nytt som fungerar typ okej där också.

Först ut är skoproblemet. Jag har grova (!!) ben så smala/väldigt fina skor går bort. Jag har också väldigt breda fötter.
Jag är inne på typ chelsea boots (?), det känns ganska snyggt och ändå okej för min typ.
Vad kan jag kika på för typ av skor till våren?

Vill någon ge tips på bekväma men ok stilrena kläder så är jag väldigt tacksam. Jag kommer aldrig klä mig i kjol vill jag dock påpeka :angel:
 
Jag önskar också hjälp med vad jag ska googla på för att få inspiration. Jag är 164 och väger 64 så bilderna jag får upp när jag googlar ger ju en helt annan bild än hur jag ser ut. Morr.
 
F1421A020-K11@8.jpg


Jag hade kollat kostymbyxor på Filippa K. Dyrt men sjuktsnygga. Lite snygga blusar också.

När det kommer till skor hade jag tittat på Clarks, bekväma och finns i många olika utföranden.
60025-55.png
 
Hallå alla!
Jag har alltid varit klädd i hoodie och gympadojor-stilen, men nu när jag börjar bli vuxen fungerar inte det längre. Jag ska in i bankvärlden om mindre än ett år och tänkte köpa på mig lite nytt som fungerar typ okej där också.

Först ut är skoproblemet. Jag har grova (!!) ben så smala/väldigt fina skor går bort. Jag har också väldigt breda fötter.
Jag är inne på typ chelsea boots (?), det känns ganska snyggt och ändå okej för min typ.
Vad kan jag kika på för typ av skor till våren?

Vill någon ge tips på bekväma men ok stilrena kläder så är jag väldigt tacksam. Jag kommer aldrig klä mig i kjol vill jag dock påpeka :angel:
Engelska kvalitetsskor, eller boots, i brouge eller släta finns att få i olika bredder, randsydda med antingen lädersula eller klassisk Dainite gummisula. Kostar lite mer men håller å andra sidan i många år och går att sula om.
 
F1421A020-K11@8.jpg


Jag hade kollat kostymbyxor på Filippa K. Dyrt men sjuktsnygga. Lite snygga blusar också.

När det kommer till skor hade jag tittat på Clarks, bekväma och finns i många olika utföranden.
60025-55.png

Tack!!
Hur ser sådana byxor ut på människor som jag som inte är sådär smala? Jag drar 38-40 i byxor och har liksom.. mycket ben! Jag skulle fylla ut de där byxorna och så vips skulle de inte sitta särskilt snyggt, eller? Jag vägrar dessutom gå i högklackat så får ingen skjuts därifrån.
Skorna ska jag kika in asap! ;)
 
Engelska kvalitetsskor, eller boots, i brouge eller släta finns att få i olika bredder, randsydda med antingen lädersula eller klassisk Dainite gummisula. Kostar lite mer men håller å andra sidan i många år och går att sula om.

Hmm jag avverkar skor på löpande band (de slits strax bakom stortån), så sula om har aldrig varit aktuellt hittills!
Var hittar jag sådana?
 
Tack!!
Hur ser sådana byxor ut på människor som jag som inte är sådär smala? Jag drar 38-40 i byxor och har liksom.. mycket ben! Jag skulle fylla ut de där byxorna och så vips skulle de inte sitta särskilt snyggt, eller? Jag vägrar dessutom gå i högklackat så får ingen skjuts därifrån.
Skorna ska jag kika in asap! ;)
Jag har också mycket ben och tycker den typen av byxor sitter snyggt. Men det ÄR ovant i början. :)
 
Hmm jag avverkar skor på löpande band (de slits strax bakom stortån), så sula om har aldrig varit aktuellt hittills!
Var hittar jag sådana?
footway.se har både clarks och rieker, har aldrig blivit att jag handlat där. men tror det borde gå att skicka tillbaka om de inte sitter bra när man provar?
 
Tack!!
Hur ser sådana byxor ut på människor som jag som inte är sådär smala? Jag drar 38-40 i byxor och har liksom.. mycket ben! Jag skulle fylla ut de där byxorna och så vips skulle de inte sitta särskilt snyggt, eller? Jag vägrar dessutom gå i högklackat så får ingen skjuts därifrån.
Skorna ska jag kika in asap! ;)
Jag har ett par kostymbyxor från Filippa K, de sitter bra, jag är 162 lång och väger 70 kg... ;) Och ja pressvecken slätas ut på låren och man får ju gå upp i storlek.

Men i övrigt är Filippa K faktiskt lite känd för att hon ville göra kläder till folk som var mycket små, hon hade svårt att hitta kläder själv, så Tiger kanske är bättre på det viset, för byxor, men speciellt för jeansen. Samtidigt är mina kostymbyxor från Tiger inte alls lika fina. (I övrigt lever jag på Filippa K för toppar och tröjor, de håller i en evinnerlighet och är fina i åratal.)
 
Jag kollade, tar jag en trip från huvudstaden så ska jag definitivt gå in på en sådan butik! Tack!![t/QUOTE]
De finns bland annat på Nilson Skor som finns på en del olika ställen. Och säkert flera andra butiker
De finns bland annat på Nilson Skor som finns på en del olika ställen. Och säkert flera andra butiker
 
Jag har också föredragit hoodie/sneakers. Underlättade inte för stilen att arbeta som personlig tränare i 3 år :angel:.

Idag jobbar jag i tröjor eller skjortor. Alltså antingen helt vanliga tröjor i typ kashmir eller billigare varianter från typ H&M men roliga detaljer som t.ex. paljetter kring halsen, eller spetsdetaljer.
Chinos eller jeans på benen, gärna med ett snyggt skärp (använder ofta tävlingsskärpen på jobbet, eller jobbskärpen då jag tävlar) på fötterna har jag fortfarande sneakers ibland, dock helsvarta och stiligare varianter. Alternativt RM Williams eller loafers. :)
 
Jag hade gått till en affär som har den typ av kläder du letar efter, bett om hjälp och förklarat läget. Sen tar du plats i provhytten och får hjälp med allt. Om de inte ställer upp på det i den affären säger du Tack och hej och går vidare.
 
Hallå alla!
Jag har alltid varit klädd i hoodie och gympadojor-stilen, men nu när jag börjar bli vuxen fungerar inte det längre. Jag ska in i bankvärlden om mindre än ett år och tänkte köpa på mig lite nytt som fungerar typ okej där också.

Först ut är skoproblemet. Jag har grova (!!) ben så smala/väldigt fina skor går bort. Jag har också väldigt breda fötter.
Jag är inne på typ chelsea boots (?), det känns ganska snyggt och ändå okej för min typ.
Vad kan jag kika på för typ av skor till våren?

Vill någon ge tips på bekväma men ok stilrena kläder så är jag väldigt tacksam. Jag kommer aldrig klä mig i kjol vill jag dock påpeka :angel:
Jag har aldrig provat dessa skor, eftersom jag har ganska smala fötter men har haft deras sandaler.
http://knulp.se/category/sortiment/knulp/ tror de har lite bredare skor. RM Williams är nog inte jättesmala direkt men är inte så kul för ekonomin ev. På länken, vanliga hederliga chelsea boots, utan åthävor.

Ducksfeet har ju jättebreda skor, men de är väldigt lätta att känna igen som ett märke som har breda skor :D

Själv tycker jag det är fint med jodphurs stilen på skor, men lite högklackade.
 
Senast ändrad:
F1421A020-K11@8.jpg


Jag hade kollat kostymbyxor på Filippa K. Dyrt men sjuktsnygga. Lite snygga blusar också.

När det kommer till skor hade jag tittat på Clarks, bekväma och finns i många olika utföranden.
60025-55.png
Håller med om Clarks förresten! Till och med min man har lyckats få in fötterna i ett par. De verkar ha vissa skor med -extra bred läst.
 
Hmm jag avverkar skor på löpande band (de slits strax bakom stortån), så sula om har aldrig varit aktuellt hittills!
Var hittar jag sådana?
Överallt i princip, Loake är ett av de större märkena som säljs även i Sverige. Är skorna randsydda brukar det alltid vara möjligt att byta sula. Jag vet inte vilka bredder Loake har i dam men i herr är det G som är extra bred, F normal och H extra extra bred (men ovanligare).
 
Ducksfeet har ju jättebreda skor, men de är väldigt lätta att känna igen som ett märke som har breda skor :D
Duckfeet är väldigt sköna, mina favoritkängor, men kanske inte riktigt för bank. Bredden är något bredare än Loakes G men de har en trubbig nos som gör att de ser mycket bredare ut.
 
Hmm jag avverkar skor på löpande band (de slits strax bakom stortån), så sula om har aldrig varit aktuellt hittills!
Var hittar jag sådana?
Slits de bakom stortån på ovansidan av skon? Kanske är de för korta, jag hade det problemet när jag brukade köpa en halvstorlek små-korta när jag var yngre.
 
En sak jag märkt är att fötterna blir bredare när man går i rymligare skor som duckfeet. Och det handlar inte bara om skav utan om hela fotmekaniken som hämmas om skorna är för smala, fötterna mår mycket bättre i skor där de kan behålla sin naturliga bredd utan att tryckas ihop :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har gått ner ganska mycket i vikt och tänkte testa på kjol eller shorts i sommar. Jag har inte varit bekväm i det förrän (kanske)...
2
Svar
27
· Visningar
2 101
Senast: Badger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 890
Senast: TygerTyger
·
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 540
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp