hjälp med råd behövs!

E

erika nilsson

Jag har länge funderat över hur de är
att ha hona och hane tsm, kan tiken få
valpar efter hon löpt eller måste hon vara i 2-3 v i
hennes ''höglöp''?

t.ex om tiken började löpa den 28/6 och 3v framåt o
om nu den 13/8 kan hon då bli med valpar om en hanen
var på henne?

Måste hanen sitta fast i tiken för att de ska bli
små bebisar, eller går de med en snabbis?

Tacksam för många svar/råd :)
 
Sv: hjälp med råd behövs!

Tiken kan bara paras i höglöpet, innan dess och efteråt brukar tiken fräsa ifrån rätt rejält. Så fick de till en parning, så är nog risken stor att det blidde något så att säga.

Vanligast är att det blir en hängning men tiken kan även bli dräktig av en "snabbis".

Gnist, brukar en ickelöpande tik ens acceptera en parning av hanhund?
 
Sv: hjälp med råd behövs!

Nja, inte en regelrätt parning, men hanhundar kan ju jucka på hundar utan att fälla ut snoppen och para och det kan ju andra hundar "stå ut med" ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 447
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 770
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 996
Senast: lady_vip
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 281
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp