Hjälp mig förklara gåtan!

Den kvinnan (hennes dotter) är min (hon själv) mors (mormor?) dotter (hon själv).

Eller hennes syster/bror. Men hon hade ju ingen syster eller bror.
Svaret är dotter och jag tror du kommer fram till det om du utgår från att det är dottern som allt utgår från och sen prövar alla leden igen.

Dotterns mor är ju mormoderns dotter.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Exakt! Jag FATTAR inte varför jag svarade, jag VET ju att jag inte kan sånt här. Om jag ser fyra geometriska symboler, triangel, kvadrat, rektangel, triangel och frågan är Vilken ska den femte vara? - så ritar jag en apelsin. Och Om Pelle har tio godisbitar och ger fyra till lillasyster och köper ett par nya till sig själv, hur många blir över till mamma? så skriver jag Bettan. Jag är en kass människa.
:laugh: jag stör mig på mig själv för jag VET att jag kan sånt här, men självförtroendet var visst lite väl bra och jag var alldeles för snabb :o. Fast såna där symboler där en saknas är mycket roligare.
 
Exakt! Jag FATTAR inte varför jag svarade, jag VET ju att jag inte kan sånt här. Om jag ser fyra geometriska symboler, triangel, kvadrat, rektangel, triangel och frågan är Vilken ska den femte vara? - så ritar jag en apelsin. Och Om Pelle har tio godisbitar och ger fyra till lillasyster och köper ett par nya till sig själv, hur många blir över till mamma? så skriver jag Bettan. Jag är en kass människa.
Det här är en av mina favoritbilder här i världen:

111.jpg


:laugh: jag stör mig på mig själv för jag VET att jag kan sånt här, men självförtroendet var visst lite väl bra och jag var alldeles för snabb :o. Fast såna där symboler där en saknas är mycket roligare.
Ja, sådana har jag däremot inga problem med! Oftast. :angel:
 
Gud vad jag fick kämpa för att räta ut det hela :D

Om jag är kvinnan som håller i fotot: "Fotots mor är min mors dotter". "Min mors dotter" måste vara jag själv iom att jag inte har några syskon. Vilket ger "Fotots mor är jag", dvs min dotter.

Dagens bedrift!:banana:
 
Har läst svaren men håller inte med.
Så det så.

...
Är också urkass på sådant här. Trots alla förklaringar får jag det till hon själv. :banghead:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 357
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 365
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook. Jag skulle kunna göra det enkelt för mig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 439
Senast: sthu
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 991
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp