Hjälp mig hitta passande sadel

Sv: Hjälp mig hitta passande sadel

Det är ett mindre helvete att hitta sadlar till dessa kortyggade ponnyhästar och tyvärr så kostar det också när man inte hittar att prova utan måste köpa och sälja osv. Jag har helt börjat köpa uteslutande direkt från england för där har de sadlar som passar dessa ponnysar. Hade du en mindre ryttare så finns det ju fler alternativ att kolla på i 15-16" men det är ju omöjligt om ryttaren ligger runt 150-160cm eller mer med normalvikt.

Tekna har jag pratat om tidigare och de är ganska små i 16,5 bara de har så de kan vidga den på plats. Om du inte vill åka till Hööks varför inte skicka efter sadeln istället likaså med Lady Hawk, det kostar ju inte mer med frakten än att åka med bilen runt flera mil per vecka.
Det finns sadlar som kommer passa henne bara tålamod finns.
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp mig hitta passande sadel

Ryttaren är ca 166 och väger ca 57 kg. Så en vuxen ryttare. Sadeln ska passa ponnyn och ryttaren får i detta fallet gå i andra hand:/ Tyvärr!

Jag har kikat på sadlar det dubbla min budget. Men det spelar ju ingen roll när de inte finns att prova i min närhet:/
Åker förbi hööks nästa måndag (på väg till laholm). Tänkte åka inom och låna sadel från dem. De kan vidga tekna på plats i laholm.

Har inte kikat på ÅF åt Lady Hawk. Men ska kika! Har ju några dagar på mig innan jag ska iväg! Kommer ta med lite sadlar till dem om jag hinner "få ihop".
 
Sv: Hjälp mig hitta passande sadel

Kl Har lånat hem ytterligare sadlar från en kompis. ( Hon hade 2 liggandes hemma och det skadar inte att testa)

Bates Precioux 16.6" Vet ej bom vidd.

32127811.jpg


Henry De Rievel 16.5 "

32127808.jpg


Fler bilder här:
http://www.pixbox.se/alb_show_id1217376_page0.html

Och ingen av dem passar, men det hade jag inte förväntat mig heller. Men ytterligare 2 sadlar att stryka från listan!
 
Sv: Hjälp mig hitta passande sadel

Hej!

Känner så väl igen det..

Jag har nästan slutat leta sadel och roar mej nu mest med att "stryka från listan"..

/Lavinia, som ska försöka få tag på en sån lady hawk att prova.
 
Sv: Hjälp mig hitta passande sadel

Hej!

Känner så väl igen det..

Jag har nästan slutat leta sadel och roar mej nu mest med att "stryka från listan"..

/Lavinia, som ska försöka få tag på en sån lady hawk att prova.

Ja Lady hawk verkar svår att få tag på. Jag bor ju inte i sadeltäta kommunen precis:/
 
Sv: Hjälp mig hitta passande sadel

Hej!

Jag bor ju där det dräller av sadlar.. Bara inte såna jag vill ha.. Här finns mest låååånga sadlar eller jättesmala sadlar (ok allt under vid är jättesmalt för oss!) eller jättesvängda sadlar eller helt raka sadlar.. Inte en enda sadel för stora arabfröknar med udda rygg. Tur att hon är snäll att rida barbacka iaf!

/Lavinia
 
Sv: Hjälp mig hitta passande sadel

Nu har vi en passande sadeln. Blev en prestige Golden står. 17" och 34 i bom. Ska användas med pad nu i början. Bild kommer i morgon!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har just fått hem en ny ponny och vi fick till en hoppsadel. Problemet är att vi upptäckt att sadeln inte passar, den backre...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Oknytt
·
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 210
Senast: ylvalill
·
Utrustning Hej! Jag är ny på forumet. Det måste finnas fler ponnyer som vår och vilken sadel har de (som ligger bra:). Vi har en b-ponny, 126cm som...
2
Svar
27
· Visningar
3 726
Senast: caballus
·
Utrustning En av mina sadlar ligger inte bra på hästen den har används på längre. Började med att hästen blev sur när sadeln kom på i samband med...
Svar
0
· Visningar
585
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp