Bukefalos 28 år!

hjälp mig * växa fråga*

N

Natha

Om en häst är 148 cm i manke vid 3 års ålder , va bör den stanna på som fullvuxen?
Jag är 173 cm , måste veta hur mkt hon bör växa till, Det är ett halvblod-conemara blandning.
 
Sv: hjälp mig * växa fråga*

om den är tre så skulle jag gissa på att den inte växer så mycket mer än 3-4 cm max.
 
Sv: hjälp mig * växa fråga*

ja de var de jag anade , dvs för liten för mig.
 
Sv: hjälp mig * växa fråga*

så kan man ju inte säga.. min har växt 10 cm efter att han var 4 år! det finns inget fasitsvar.

dock gör det sällan någon större skillnad om en häst är 153 eller 157. kan du rida den ena kan du rida den andra!
 
Sv: hjälp mig * växa fråga*

tyvärr tror inte jag heller att den växer så mycke mer....
hur står vill du ha den?!

den lär väll inte väga några dm hur som
 
Sv: hjälp mig * växa fråga*

Om en häst är 148 cm i manke vid 3 års ålder , va bör den stanna på som fullvuxen?
Jag är 173 cm , måste veta hur mkt hon bör växa till, Det är ett halvblod-conemara blandning.

Eftersom att han/hon redan är 148 och det är ju vad som är maxat för en connemara och även övergång till stor häst. Dock så finns det inget exakt mått eftersom att ett svenskt halvblod kan bli över 180. Så din häst kanske nu har slutat växa eller så växer den kanske 1 dm till :) Men eftersom att den redan är 3 så skulle jag nog tippa på 3-4 cm till :grin:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 268
Senast: Twirro
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 466
Senast: zarmino
·
Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
11 233
Senast: Marita73
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp