Hjälp! Okastrerad hane som blivit som förbytt

Sv: Hjälp! Okastrerad hane som blivit som förbytt

Dels kan de lukta förvirrande eller gott.

Dels funderar jag på hur den nykastrerade har förändrats? Kan det beror på något i "bemötandet" mot den äldre hunden?

Jag kastrerade min hane för 2 månader sen och han är som förbytt. Har iof inte märkt nån skillnad på hundarnas relation mer än att de leker lite mer, men i övrigt är han förvisso samma personlighet, men sanslöst mycket mer energi! :)
 
Sv: Hjälp! Okastrerad hane som blivit som förbytt

Nej 9 år är egentligen inte gammalt, men det är en rätt stor hund. (40 kg) och den här höften är inte rolig. Den ligger inte mycket i ledskålen. Massor av pålagringar runt som följd. För ett år sedan var jag beredd att låta honom somna. Då haltade han rejält, slutade skutta omkring och kunde inte hoppa upp i bilen själv. På veterinärens inrådan gav jag medicinering en chans och det har ju tack och lov fungerat väldigt bra. Sen hjälper det väl knappast att han är av den sorten som tror han är unghund fortfarande. han hoppar och skuttar hela tiden. Han borde hålla sig lugnare för att inte fresta på höften i onödan, samtidigt så är det ju ett tecken på att han inte är så besvärad av den.
Jag ska prata med veterinär om chip och kemisk kastration och höra vad de säger.

Tråkigt, men är ju tyvärr inte ovanligt :( Du hade väl en tråd om det då men kommer inte ihåg vad utlåtandet blev tillslut.

Det är väl bättre att han får ha kul sista tiden även om den blir lite kortare än om han har tråkigt. Jag anser att när de inte vill ha kul längre (trots medicinering) då är de dags att säga hejdå, men det är min personliga åsikt.

Hoppas det löser sig så nu får en behaglig tillvaro igen.
 
Sv: Hjälp! Okastrerad hane som blivit som förbytt

Ja det är precis så jag resonerar. Så länge han är pigg och glad får han hänga med, mejn märker jag att han inte är sitt vanliga överglada jag längre får han somna.
 
Sv: Hjälp! Okastrerad hane som blivit som förbytt

Den lilla kastrerade är som vanligt. Möjligtvis aningen lugnare och det är enbart positivt. Duracellhunden kallar jag honom för han verjar ha hur mycket energi om helst. Aningen coolare nu. I övrigt märker jag ingen skillnad än.
 
Sv: Hjälp! Okastrerad hane som blivit som förbytt

Tänkte bara uppdatera. Den okastrerade hanen var som sagt helt tokig och det höll på 2-3 veckor. Sen blev han som vanligtiigen. Nu är båda precis som innan kastreringen. Den kastrerade har än så länge inte visat sig något annorlunda jämfört med tiden som okastrerad. Tycker väldigt många påpekar att deras hundar blir slöare/mkndre alerta efter kastrering. Det hade varit en bra bonus i det här fallet men tyvärr blev det inte så. ;) Han är precis lika atomladdad som alltid. Duracellhunden är kvar. (Mycket hjärngympa behövs).
Jag är i alla fall väldigt glad att den äldre hanen blev sig själv igen. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 810
Senast: ako
·
Övr. Katt Jag har ju två katter och bor på gård, men än så länge är de innekatter. Båda kastrerade, en hona på 2 år och en hane på 9. Hanen är en...
Svar
3
· Visningar
620
Övr. Hund Hej, Har en Grand Danois hanne på drygt ett år som är helt galen i min frus systers hund. Vi brukar vara på hundön bredvid drottningholm...
2
Svar
23
· Visningar
4 491
Senast: snorp
·
Övr. Hund Vi planerar att köpa en engelsk springer spaniel valp under våren. Tidigare har vi varit fodervärd för en hund i flera år så vi har...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp