Bukefalos 28 år!

Hjälp! Probelm...

Sv: Hjälp! Probelm...

Nu vet vi ju inte vad som star in kontraktet som Sanna tydligen har med stallagaren.
Allting som inte ar pa papper kan bortses fran, speciellt sedan Sanna inte har ratt att anvanda delar av stallet (sadelkammaren i detta fallet).

Jag hoppas hon tar sin hast, sina saker och flyttar darifran sa fort som hon kan och sedan forsoker att glomma dessa manniskor. Hon skall inte behova aka dit och ta pass. Det ar ju helt vansinnigt.

Men jag vill garna hora hur det har gatt (hur det gar) med allt detta? Har det blivit en losning?


kat
 
Sv: Hjälp! Probelm...

Det är jag som är "Sanna", jag har nämnt vissa av dessa saker i tidigare trådar, men väljer ändå anonymt nick.

Vi har flyttat, flytten skedde ganska omgående, tack vare nya stallägaren som förstod mig precis när jag ringde henne i panik en söndagkväll och förklarade läget.

Två dagar senare ledde jag hästen till nya stallet, dagen därpå flyttade jag och pappa alla saker (en av de andra var i stallet, men "tack vare" att dom inte lät mig
använda sadelkammaren, började hon inte krångla, utan trodde nog att jag bara gjorde som dom ville).

Det finns inget avtal ang kollektivet, det är något som poppade fram när jag sa att vi skulle flytta.
Kontraktet är vad som gäller mellan den inackorderade och stallägaren, inte mellan olika inackorderade.

Och nej, jag ska inte ta några pass under uppsägningstiden.
Jag vägrade blankt, men däremot erbjöd jag mig att ta en hel del pass i början (framförallt för att jag från början sa att jag skulle stå kvar månaden ut, men flyttade i början av månaden).
Men nej, det ville dom inte veta av, jag skulle ju ta 18 utsläpp, 18 insläpp och 18 kvällsfodringar..
Så dom står nu tre i stallet och får lösa det bäst dom vill.

Det har varit helt underbart (jag kan nog inte ens beskriva känslan) den här månaden och 11 dagarna i det nya stallet!
Jag trivs fantastiskt bra, och hästen mår som en prinsessa.

Jag hade lagt där här bakom mig, när igårkväll mobilen ringde medan jag jobbade. Det var stallägaren.
Nu kräver han
- att jag fixar staketen (det har gått hästar där de senaste veckorna, jag har själv sett helt färska gnagmärken)
- att jag slänger skräp (det står xx antal torvsäckar med DERAS skräp, dom har städat och tycker att jag ska slänga)
- att jag skrubbar ur boxen snarast (trots att jag har maj månad på mig)

Det här gjorde att jag bröt ihop TOTALT.
Jag ringde en kompis (som ringde vica), innan jag satt på toaletten i över en timme och bara skakade.
Jobbarkompisarna fick givetvis veta varför jag blev så upprörd över telefonsamtalet, och ja.. dom var alla redo att ringa och skälla ut stallägaren.
De sista 4-5 timmarna på jobbet var riktigt tuffa.

Eftersom jag har boxen att skrubba ur, samt lite kvar att mocka ur, så måste jag åka tillbaka dit.
Idag lovade jag min mamma att inte under några omständigheter åka dit ensam, om hon så skulle följa med själv (hon är jätteallergisk).

Det här har varit (och är fortfarande) så fruktansvärt jobbigt.
Men jag har fått så himla bra stöd, härifrån, mobilen och hemifrån, annars hade jag aldrig klarat av det här - TACK!
 
Sv: Hjälp! Probelm...

Men herregud vilka idioter!!!!!!:mad:
Hade jag kunnat skulle jag gärna följa med dej och fixa det sista i stallet.
Vad stolparna anbelangar så påpeka vad som står i ev kontrakt och att det faktiskt ingår i normalt slitage. Tror dom försöker driva med dej dom där andra sk. stallkompisarna:confused: men var stark för i mina ögon har du helt rätt och boxen hade jag i detta fallet väntat med tills den siste maj om du nu hade maj månad med i din uppsägning......

STYRKE KRAMAR OCH STÅ PÅ DEJ!!!!
 
Sv: Hjälp! Probelm...

Oh sa skont att hora om din flytt. Jag hoppas det verkligen (och det verkar sa) fungerar battre i det nya stallet.

Varfor stallagaren ber DIG att fixa staket forstar jag inte. Jag ar stallagare, jag har haft inhysning har pa garden, och det "monstret" brot av varenda "vit plasticstolpe" i hagen (har blandat plastic och tra), samt gnagade av a trastolpar. Det skulle aldrig falla mig in att krava hastagaren for det. Aldrig i varlden. Hur kan jag vara saker det ar bara HENNES hast som har gjort skadorna?? Jag star inte dar och kollar varenda timme.

Och visst stada ur boxen skall du gora.. Den sista maj. OM stallagaren inte kommer och sager han har hyrt ut den. Men da skall du ha pengar till baka.

Snall mamma du har, men hon ar ratt, ga inte ut dar ensam. Verkar som de andra stall 'kompisarna' ar lite underliga. Och tack for updaten. Det ar alltid skoj att fa hora om ett "lyckligt slut".


Kat
 
Sv: Hjälp! Probelm...

skit i dom. bittra, patetiska personer som uppenbarligen inte har ngt bättre för sig än att gå och tugga och reta upp sig.

ang. boxen så den kan du ju städa ut en lördagkväll kl 22.00 :angel:. så är det över sen.
 
Sv: Hjälp! Probelm...

Snarare sent på kvällen innan boxen ska vara tom! ;) Tills dess, hänglås på boxen.
 
Sv: Hjälp! Probelm...

Om man vill bråka och göra saker värre än de behöver vara - ja.
annars skulle jag bara ta det lätta för en själv, dvs åk dit och fixa när ingen är där och sen är saken ur världen.
 
Sv: Hjälp! Probelm...

Att vissa orkar hålla på :eek:. Aldrig att jag hade orkat stå kvar i den där hönsgården. Ännu ett exempel på vad dålig ledning leder till :grin:.
 
Sv: Hjälp! Probelm...

jag hade inte låtit någon köra över mig så!!

Flytta hästen
betala dubbla hyror eftersom de va uppsägningstid
inte ta några jourpass
betala inte några stolpar!

de e vad jag skulle ha gjort!

de kan ju inte tvinga henne till och ta hand om deras hästar!!

läste resten!
skönt att du kommit därifrån nu!!!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp! Probelm...

Jag förstår dej i det mesta men inte i en sak. Skura boxen nu. Vänta inte.

Skit i om den blir uthyrd innan din tid är ute. Du har ju flyttat. :crazy:

Kan ju vara en tjej som är i samma sits som dej och måste komma från ett annat stall som kan få boxen. :idea:
(alla vantrivs ju inte i stallet..)

Även om man blir behandlad som skit så mår man bättre själv (i längden) om man står med rak rygg och uppför sej enligt sina egna normer. Allra värst är när man själv sänker sej till den nivån som den har som man kritiserar och klagar på. Det blir aldrig bra. Den hämnden skadar mest en själv. :crazy:
 
Sv: Hjälp! Probelm...

Även om man blir behandlad som skit så mår man bättre själv (i längden) om man står med rak rygg och uppför sej enligt sina egna normer. Allra värst är när man själv sänker sej till den nivån som den har som man kritiserar och klagar på. Det blir aldrig bra. Den hämnden skadar mest en själv. :crazy:

:bow:

Så brukar jag också försöka att tänka. Man lämnar en miljö som man mår dåligt i, man uppför sig enligt de moraliska regler som man har själv och man ruvar inte på hämnd. Man ruvar inte, men om möjligheten uppenbarar sig så.... Go For IT....

Folk som inte kan släppa dåliga händelser kan ibland kallas rättshaverister och en del är otroliga och harvar runt i rättsväsendet. Speciellt om de har pengar. Jag undrar om en del människor som köper hästar och absolut ska stämma säljaren ibland är rättshaverister. Djur är djur.

Nuförtiden om man är kvinna har komikerna Nour och Petra Mede verkligen givit BitterFittan ett ansikte. Älskar er båda, Nour och Mede.
 
Sv: Hjälp! Probelm...

Nuförtiden om man är kvinna har komikerna Nour och Petra Mede verkligen givit BitterFittan ett ansikte. Älskar er båda, Nour och Mede.

Ja verkligen. Ruskar om lite i vår syn på våra roller :rofl:

Till TS. Jag brukar försöka (lyckas inte alltid :angel:) göra det som jag egentligen tycker är rätt. Min hämnd blir då att "mej ska de inte kunna klaga på". :)
 

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 605
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 660
Senast: SiZo
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 964
Senast: ameo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 555
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp