Bukefalos 28 år!

Hjälp! Sprukna barfota hovar

Jag får ju se vad som händer i framtiden. Men det var skönt å få prata med någon och få lite råd på vad jag borde göra. :) tack för hjälpen :D
 
Svårt att råda, men det hela låter som en tråkig situation. TS du låter som en väldigt ansvarsfull människa, men samtidigt är det ju inte rätt att du tar på dig ett alltför stort ekonomiskt ansvar för hästar du inte äger. Faktum är att jag hade, om jag var du, velat antingen köpa loss en av hästarna eller fått skrivet ett ordentligt fodervärdsavtal (om eventuellt också då flyttat hästen till ett annat stall). På så vis får du full kontroll över skötsel av t.ex. hovarna. Det låter ju absolut som att någon annan skulle behöva kika på hovarna också, och kanske också slå på skor, speciellt som det då i nuläget bara är ägaren själv som står för hovvården.
 

Liknande trådar

Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 705
Senast: muslidag
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
3 931
Hästvård Satt och funderade på det här med hovproblem, och orsakerna till dessa. Herr Häst har haft risig hovkvalité alltid. Det blev betydligt...
Svar
18
· Visningar
2 405
Senast: Speedway
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 618
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp