Hjälp, vad gör jag?

kahaja

Trådstartare
Jag är i en relation som inte är bra. Jag får ofta köra hur tjock jag är, att jag inget kan, är en idiot, dum i huvudet etc.
Jag har inte blivit fysiskt skadad med flit. Även om det borde kunnat undvikas det som skedde.

Jag får dagligen höra att jag är jobbig, besvärlig och för långsam i svar/tanke.

Jag är just nu sjuk och orkar inte så mkt och är inte lika bubblig och energisk som vanligt. Så jag är inte lika kul. Jag gör inte alla de extrasaker jag gjort förr.

Men jag sköter tvätt och städning och hjälper till med matlagning.
Vi hag inget mkt mer att fixa med huset.

Min man blir osams med många och bryter kontakten med dem och snackar sen skit om dem för andra kunder.
Jag har öppnat upp rejält och är rädd att han ska berätta allt för folk om vi delar på oss.

Jag är dessutom sjukskriven med häst och hund jag kan betala IOM att vi bor billigt.
Jag är väldigt deprimerad och vet inte om jag klarar mig utan häst och hund. De håller mig vid liv.

Och när mannen än full och arg kan jag rymma till stallet.

Hur gör man för att ens orka ta sig iväg.?
Jag vill idagsläget bara lägga mig ner och dö.
Jag älskar ju min man och har stannat så länge därför.

Han är inte villig Tt sök hjälp. För han har i ha problem enligt honom.

Jag blir rädd för de plötsliga utbrotten då jag missatvatt middag är 18 och kommer 18:05.
Jag är också ledsen över att jag inte får umgås med alla mina vänner.

Jag trodde aldrig jag som varit så stark skulle bli en tassande, rädd kvinna.

Hur gör jag för att ta mig härifrån?
Finns möjlighet att hålla häst som sjukskriven med eget boende?
Jag vet inte idag om jag klarar mig utan faktiskt.

Om någon bara orkar prata på PM blir jag tacksam för det. Har ingen att pratats längre IOM att han sett till att vännerna försvunnit till stor del.
 
Då finns buke här för att stötta :heart
Jag tycker det är jättebra gjort att du har insett att du vill lämna. Jättestarkt av dig att skriva tråden.
Det viktiga rent praktiskt tänker jag är att du kommer därifrån antingen till eget boende eller till någon som kan hjälpa tills du kommer vidare.
Vill du tala om vilken del av landet du bor?
 
Då finns buke här för att stötta :heart
Jag tycker det är jättebra gjort att du har insett att du vill lämna. Jättestarkt av dig att skriva tråden.
Det viktiga rent praktiskt tänker jag är att du kommer därifrån antingen till eget boende eller till någon som kan hjälpa tills du kommer vidare.
Vill du tala om vilken del av landet du bor?

Tack!
Jag bara grinar och grinar. Känner mig så rädd och ensam.
Jag vet inte om jag vill lämna. Men inser att jag borde. Man ska vara med någon som är snäll mpt en iAd. Respekterar folk.
Pch jag orkar inte med fyllan.
Jag finns i Mellansverige.
 
Har inga råd att ge, men vill ändå skriva för att visa mitt stöd.

Du har genom att starta tråden tagit det första steget. Du är stark, du kommer klara detta, även om det sannolikt kommer bli ännu jobbigare en period innan det blir bättre.

Heja dig!

Tack så Mkt för svar!
Just nu är jag fick inte stark. Jag är ett vrak fysiskt och psykiskt.
Så jag vet inte hur jag ska orka försöka ta mig härifrån.
Jag orkar inte ens leta. Jag vill bara ge upp allting.

Ursäkta om jag låter som offerkofyan 1 och bara ser problem.
Men jag mår så himla dåligt och är så otroligt slutkörd av det här som varit en längre tid.
 
Tack så Mkt för svar!
Just nu är jag fick inte stark. Jag är ett vrak fysiskt och psykiskt.
Så jag vet inte hur jag ska orka försöka ta mig härifrån.
Jag orkar inte ens leta. Jag vill bara ge upp allting.

Ursäkta om jag låter som offerkofyan 1 och bara ser problem.
Men jag mår så himla dåligt och är så otroligt slutkörd av det här som varit en längre tid.
Du är visst stark.mdu har insett att du behöver göra en förändring, och även om det inte känns så nu så är den här tråden ett stort steg, och en början :) Ta lite i taget, du kommer klara det!

Vad är det mest akuta att lösa? Behöver du flytta hästen för att kunna flytta, eller står den uppstallad?
 
Jag är i en relation som inte är bra. Jag får ofta köra hur tjock jag är, att jag inget kan, är en idiot, dum i huvudet etc.
Jag har inte blivit fysiskt skadad med flit. Även om det borde kunnat undvikas det som skedde.

Jag får dagligen höra att jag är jobbig, besvärlig och för långsam i svar/tanke.

Jag är just nu sjuk och orkar inte så mkt och är inte lika bubblig och energisk som vanligt. Så jag är inte lika kul. Jag gör inte alla de extrasaker jag gjort förr.

Men jag sköter tvätt och städning och hjälper till med matlagning.
Vi hag inget mkt mer att fixa med huset.

Min man blir osams med många och bryter kontakten med dem och snackar sen skit om dem för andra kunder.
Jag har öppnat upp rejält och är rädd att han ska berätta allt för folk om vi delar på oss.

Jag är dessutom sjukskriven med häst och hund jag kan betala IOM att vi bor billigt.
Jag är väldigt deprimerad och vet inte om jag klarar mig utan häst och hund. De håller mig vid liv.

Och när mannen än full och arg kan jag rymma till stallet.

Hur gör man för att ens orka ta sig iväg.?
Jag vill idagsläget bara lägga mig ner och dö.
Jag älskar ju min man och har stannat så länge därför.

Han är inte villig Tt sök hjälp. För han har i ha problem enligt honom.

Jag blir rädd för de plötsliga utbrotten då jag missatvatt middag är 18 och kommer 18:05.
Jag är också ledsen över att jag inte får umgås med alla mina vänner.

Jag trodde aldrig jag som varit så stark skulle bli en tassande, rädd kvinna.

Hur gör jag för att ta mig härifrån?
Finns möjlighet att hålla häst som sjukskriven med eget boende?
Jag vet inte idag om jag klarar mig utan faktiskt.

Om någon bara orkar prata på PM blir jag tacksam för det. Har ingen att pratats längre IOM att han sett till att vännerna försvunnit till stor del.
Du kanske kan hitta inspiration o kraft från @Vallmo ´s inlägg i tråden
http://www.bukefalos.com/threads/konsroller-jamlikhet-och-barn.1422450/

Tråden är väldigt lång men helt klart nyttig att läsa när man befinner sig i en väldigt destruktiv relation.
biteme_bigarmhug.gif
 
I ett första skede måste du nog försöka fundera över vad som kan fungera med hästen. Dels för kostnaden, men också för energin och praktiska detaljer.

För separara, DET ska du absolut. Nu ska vi bara fundera ut hur du kan komma igenom detta och ut på andra sidan. Som ett elddop.

Och med vi menar jag du och hela Buke. Som är rätt bra på det här med separationer. Allt är gjort innan, inget är nytt under solen och inget är omöjligt. Vi får bara brain storma lite.
 
Du är visst stark.mdu har insett att du behöver göra en förändring, och även om det inte känns så nu så är den här tråden ett stort steg, och en början :) Ta lite i taget, du kommer klara det!

Vad är det mest akuta att lösa? Behöver du flytta hästen för att kunna flytta, eller står den uppstallad?

Jag är helt habdlingsförlömad och bara hoppas att det inte det inte ska bli något nästa utbrott.

Jag, häst och hund måste bort. Tyvärr är jag för svag och sjuk just nu för att orka åka långt mellan stall och häst.
Jag skulle må bäst om jag hittade ett litet torp på landet där hag kunde hyra in häst i grannstall.
Jag behöver få var ifred och läka. Hitta någon
Form av självkänsla igen. Och energiz
 
I ett första skede måste du nog försöka fundera över vad som kan fungera med hästen. Dels för kostnaden, men också för energin och praktiska detaljer.

För separara, DET ska du absolut. Nu ska vi bara fundera ut hur du kan komma igenom detta och ut på andra sidan. Som ett elddop.

Och med vi menar jag du och hela Buke. Som är rätt bra på det här med separationer. Allt är gjort innan, inget är nytt under solen och inget är omöjligt. Vi får bara brain storma lite.

Jag är så enormt tacksam att ni finns!
Jag själv finns knappt längre. Så
Det är enormt skönt med stöd.
 
Jag är så enormt tacksam att ni finns!
Jag själv finns knappt längre. Så
Det är enormt skönt med stöd.

Du finns, men du har tappat bort dig. Det är lugnt, du kommer hitta dig om det är vad du är ute efter. Vi är många som gjort den där resan där vi famlat i mörkret efter det som en gång var ett "jag". Men om du vill smyga igång, försök hitta en bra lösning för hästen minst ett halvår framåt, som du känner kan sköta sig själv. Sällskapshäst kanske? Med ett mindre bidrag från dig?
 
I ett första skede måste du nog försöka fundera över vad som kan fungera med hästen. Dels för kostnaden, men också för energin och praktiska detaljer.

För separara, DET ska du absolut. Nu ska vi bara fundera ut hur du kan komma igenom detta och ut på andra sidan. Som ett elddop.

Och med vi menar jag du och hela Buke. Som är rätt bra på det här med separationer. Allt är gjort innan, inget är nytt under solen och inget är omöjligt. Vi får bara brain storma lite.

Jag har ju ork att sköta hästen. Och har sjukdomar fysiskt som mår bra av ridning. Annars blir jag så dålig att inget funkar.

Jag är en gammal användare jag hoppas ingen outar om man vet vem.
Men har jobbat med hästar i 20 år pch kan som lite friskare vara till god hjälp på jhästgård.
 
Du finns, men du har tappat bort dig. Det är lugnt, du kommer hitta dig om det är vad du är ute efter. Vi är många som gjort den där resan där vi famlat i mörkret efter det som en gång var ett "jag". Men om du vill smyga igång, försök hitta en bra lösning för hästen minst ett halvår framåt, som du känner kan sköta sig själv. Sällskapshäst kanske? Med ett mindre bidrag från dig?

Jag måste rida för min kropps skador och sjukdomar rent fysiskt. Rent psykiskt tror jag inte jag klarar separation från både man och häst.
Har varit självmordsbenägen ca 2-3 år och är nu sämre igen.
Jag tror dock mina föräldrar i värsta fall skjuter till bara det finns någonstans jag kan vara om jag orkar hitta någon och orkar ta mig dit.
Jag är lite orolig för att vi själv i nuvarande tillstånd. Att jag ska må för dåligt.
Men jag tror mycket släpper om jag vågar slappna av hemma.
 
Jag har ju ork att sköta hästen. Och har sjukdomar fysiskt som mår bra av ridning. Annars blir jag så dålig att inget funkar.

Jag är en gammal användare jag hoppas ingen outar om man vet vem.
Men har jobbat med hästar i 20 år pch kan som lite friskare vara till god hjälp på jhästgård.
Finns ju annonser lite nu o då här på buke där det söks hästskötare där det även finns bostad att hyra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 376
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 521
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 096
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp