Bukefalos 28 år!

Hjälp, vad gör jag?

Om relationen med dina föräldrar är hyfsad, försök prata med dem. Hitta någonstans där du kan ha hästen, kanske kan någon pålitlig bukefalist ha hästen ett litet tag även om den inte är nära dig, så kan du bo hos dina föräldrar tills du hittat nytt boende för dig och djuren.
 
Jag skulle satsa på en liten håla med gott om bostäder, hyra en sketen etta och behålla hästen.

Huvudsaken man är beredd på att kompromissa nåt djävulskt borde man ha råd.
Jag drog runt häst på CSN tack vare låg boendekostnad och så buss/cykel till stallet.

Hyra hus och ordna allt kring hästskötsel är ju ganska krävande? Dessutom får man stallkamrater

Väl på plats - hitta någon lokal förening. Vad som, skitsamma om det är en drömhobby eller fika på röda korset- bara träffa nya bekantskaper och komma loss emotionellt :)
 
Om relationen med dina föräldrar är hyfsad, försök prata med dem. Hitta någonstans där du kan ha hästen, kanske kan någon pålitlig bukefalist ha hästen ett litet tag även om den inte är nära dig, så kan du bo hos dina föräldrar tills du hittat nytt boende för dig och djuren.


Håller med. Prata med föräldrarna om hur du har det. Det är liksom nödvändigt för att kunna få hjälp och för att folk ska veta att de får hjälpa.
Sen därifrån så fort som möjligt. Finns det bukefalister du känner till i rätt del av landet kan du ju skicka PM så vi kan hjälpas åt, eller bara en bukefalist du litar på?
 
Bara en bukefalist får chansen att hjälpa brukar denne kunna dra igång oerhörd hjälp genom sina egna kontakter.
Att du skriver här är ett första steg. Den du älskar har visat sig vara nån du inte trodde, det är klart som fan det gör ont, men du behöver ta dig därifrån.
Du klarar det!
 
Vet om ett hus att hyra 2 km från mig, och kan erbjuda lösdriftsplats under vintern inklusive grovfoder gratis.
Men det är glesbygd där jag bor, större städer finns 5-6 mil bort.

Jag blir så enormt tacksam för såna här erbjudanden. Jag vet inte hur jag ska klara mig själv, utan den jag älskar och hoppats ska bli bättre.
Men det bara måste gå.
Du får hemskt gärna kolla om damen hyr ut, hur stort och till vilket pris.
Vågar du säga var? Annars kanske på PM?
Igen, tack!
 
Om relationen med dina föräldrar är hyfsad, försök prata med dem. Hitta någonstans där du kan ha hästen, kanske kan någon pålitlig bukefalist ha hästen ett litet tag även om den inte är nära dig, så kan du bo hos dina föräldrar tills du hittat nytt boende för dig och djuren.

Mina mamma bor i lägenheter som låter hemskt mkt. Med en man som låter hemskt Mkt. Så jag klarar inte att bo så. Jag blir superstressad och sover ännu mindre.
 
Jag blir så enormt tacksam för såna här erbjudanden. Jag vet inte hur jag ska klara mig själv, utan den jag älskar och hoppats ska bli bättre.
Men det bara måste gå.
Du får hemskt gärna kolla om damen hyr ut, hur stort och till vilket pris.
Vågar du säga var? Annars kanske på PM?
Igen, tack!

Glömde: Givetvis betalar hästen för sig!
 
Mellan Sverige är ju ganska stort? Är det i Sthlm trakten? Skicka PM isåfall så här ska du inte ha det :)
@kahaja Kontakta en kvinnojour! Och kontakta vänner och familj så att du kan få hjälp. Du måste därifrån!

Jag ska kontakta min förälder imorgon.
Hästen får ev bo kvar här någon tid tills jag hittat ngt annat.
Problemet är att jag har grava sömnproblem och går på tabletter etc. Just nu måste jag sova. Det kan jag inte i deras lägenhet eller vänners.
 
Jag ska kontakta min förälder imorgon.
Hästen får ev bo kvar här någon tid tills jag hittat ngt annat.
Problemet är att jag har grava sömnproblem och går på tabletter etc. Just nu måste jag sova. Det kan jag inte i deras lägenhet eller vänners.
Skulle du kunna hyra någon stuga någonstans eller bo på lugnt vandrarhem? Bara som "nödboende" för att komma bort från den där mannen alltså. Kanske någon bukefalist har gäststuga eller liknande annars?
 
Vilken himla tråkig livsituation du har :(
Sådär ska man inte ha det !
Ser att andra redan skrivit det jag tänkte göra så nöjer mig med att skriva så här
Mellansverige är det i närheten av Karlstad så finns det rum för både dig i mitt hus och häst( på lösdrift) här bara att Pm:a i så fall
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 844
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 252
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp