Bukefalos 28 år!

Hjälp, vad gör jag?

Skulle du kunna hyra någon stuga någonstans eller bo på lugnt vandrarhem? Bara som "nödboende" för att komma bort från den där mannen alltså. Kanske någon bukefalist har gäststuga eller liknande annars?

Jagkan bo i en ministuga. Bara häst och hund är med för att dämpa ångest.
Utan dem
Tror jag ångesten kan bli för mkt och jag sätta p för allt.

Man tror inte jag är deppig när msn ser mig. Men jag vill inte plåga andra med det.
 
Jag finns mellan Lindesberg och Kopparberg och kan erbjuda enkelt boende i vinterbonad friggebod. Tyst område. Kyl och matlagningsmöjlighet går att ordna där. Vatten får man hämta hos mig några meter bort och så lånar jag ut dusch och tvättmaskin. Det finns stall i närheten.
 
Bor tyvärr i södra Sverige så jag kan inte hjälpa rent praktiskt men jag måste bara säga att du är stark som tagit det första steget och berättar för oss hur du har det.

Nästa steg är att acceptera hjälpen. Du fixar det också. Ett steg i taget bara.

Stor stor kram
 
Jag finns mellan Lindesberg och Kopparberg och kan erbjuda enkelt boende i vinterbonad friggebod. Tyst område. Kyl och matlagningsmöjlighet går att ordna där. Vatten får man hämta hos mig några meter bort och så lånar jag ut dusch och tvättmaskin. Det finns stall i närheten.

Tack snälla du!
Jag hoppas kunna hamna närmre mitt kontaktnät. Men ska ha ditt snälla erbjudande i åtanke!
 
Bor tyvärr i södra Sverige så jag kan inte hjälpa rent praktiskt men jag måste bara säga att du är stark som tagit det första steget och berättar för oss hur du har det.

Nästa steg är att acceptera hjälpen. Du fixar det också. Ett steg i taget bara.

Stor stor kram

Tack snälla du!
Jag skäms ju över att behöva hjälp.
Men jag börjar inse att det här boendeläget gör mig sjuk. Och IOM att jag inte klarar mig själv får jag svälja stoltheten pch ta hjälp av helt fantastiska Buke.
 
Tack snälla du!
Jag skäms ju över att behöva hjälp.
Men jag börjar inse att det här boendeläget gör mig sjuk. Och IOM att jag inte klarar mig själv får jag svälja stoltheten pch ta hjälp av helt fantastiska Buke.

Du ska vara så himla stolt över dig själv som ber om hjälp. Ta nu hjälpen som erbjuds, så fort du känner dig redo.
Annars borde du kontakta kvinnojouren närmast dig.
 
Tack snälla du!
Jag skäms ju över att behöva hjälp.
Men jag börjar inse att det här boendeläget gör mig sjuk. Och IOM att jag inte klarar mig själv får jag svälja stoltheten pch ta hjälp av helt fantastiska Buke.
Buke är ju bäst :heart så mycket fina vänner jag träffat här och så många hjältedåd som utförts när folk sträckt ut en hand.
Förstår hur det känns att man inte vill plåga andra med att man mår dåligt, det kan vara skönt att ha folk att vara "glad och vanlig" med, samtidigt tror jag att det tär på en att umgås med folk på det viset, att de inte vet att man mår dåligt. Tro mig, det finns folk som kan växla, som man både kan få vara bruten med och som kan skratta och vara glad med en när andan faller på.
Du klarar det här. VI klarar det här. Jag lovar :heart
 
Tack snälla du!
Jag skäms ju över att behöva hjälp.
Men jag börjar inse att det här boendeläget gör mig sjuk. Och IOM att jag inte klarar mig själv får jag svälja stoltheten pch ta hjälp av helt fantastiska Buke.

Du har INGET att skämmas för! Ibland behöver man hjälp, ibland kan man hjälpa.

Det är skittufft av dig att våga starta den här tråden :up: Tyvärr kan jag inte bistå med så mycket praktiskt men skickar en massa pepp :heart
 
Tack snälla du!
Jag skäms ju över att behöva hjälp.
Men jag börjar inse att det här boendeläget gör mig sjuk. Och IOM att jag inte klarar mig själv får jag svälja stoltheten pch ta hjälp av helt fantastiska Buke.
Du ska INTE INTE INTE skämmas!!
Vi människor är flockdjur och ingen är människa är en ö.

Här på buke finns hjälpande händer. Både pepp och konkret hjälp
Du har fått ett antal erbjudanden. Våga ta emot.
 
Jag är i en relation som inte är bra. Jag får ofta köra hur tjock jag är, att jag inget kan, är en idiot, dum i huvudet etc.
Jag har inte blivit fysiskt skadad med flit. Även om det borde kunnat undvikas det som skedde.

Jag får dagligen höra att jag är jobbig, besvärlig och för långsam i svar/tanke.

Jag är just nu sjuk och orkar inte så mkt och är inte lika bubblig och energisk som vanligt. Så jag är inte lika kul. Jag gör inte alla de extrasaker jag gjort förr.

Men jag sköter tvätt och städning och hjälper till med matlagning.
Vi hag inget mkt mer att fixa med huset.

Min man blir osams med många och bryter kontakten med dem och snackar sen skit om dem för andra kunder.
Jag har öppnat upp rejält och är rädd att han ska berätta allt för folk om vi delar på oss.

Jag är dessutom sjukskriven med häst och hund jag kan betala IOM att vi bor billigt.
Jag är väldigt deprimerad och vet inte om jag klarar mig utan häst och hund. De håller mig vid liv.

Och när mannen än full och arg kan jag rymma till stallet.

Hur gör man för att ens orka ta sig iväg.?
Jag vill idagsläget bara lägga mig ner och dö.
Jag älskar ju min man och har stannat så länge därför.

Han är inte villig Tt sök hjälp. För han har i ha problem enligt honom.

Jag blir rädd för de plötsliga utbrotten då jag missatvatt middag är 18 och kommer 18:05.
Jag är också ledsen över att jag inte får umgås med alla mina vänner.

Jag trodde aldrig jag som varit så stark skulle bli en tassande, rädd kvinna.

Hur gör jag för att ta mig härifrån?
Finns möjlighet att hålla häst som sjukskriven med eget boende?
Jag vet inte idag om jag klarar mig utan faktiskt.

Om någon bara orkar prata på PM blir jag tacksam för det. Har ingen att pratats längre IOM att han sett till att vännerna försvunnit till stor del.
Har lusläst lite i tråden och vill även jag gärna ge mitt stöd till dig! Tycker du är stark som har sett över situationen och faktiskt känt efter hur du vill ha det. Jag tror inte det är så enkelt som det kan se ut. Jag blir också väldigt glad över att läsa den fina responsen här! :) Och du är fortfarande stark! Du är fortfarande du! I just denna stund, du andas, du lever. Även om han försöker klösa i din själ och trycka ner dig- så är du fortfarande du. Du är modig som vågar ta dig an denna utmaning och mycket klok. Ett stort lycka till! Det här klarar du galant och allting löser sig med tiden ska du se. :up:
 
Men jag börjar inse att det här boendeläget gör mig sjuk.
Det är nog alldeles säkert att det är så tyvärr. Vilket också innebär att du kommer att må enormt mycket bättre när du kommer ifrån en miljö där du hela tiden är på spänn, blir itutad hur hemsk du är etc.

Och du ska absolut inte skämmas! Du ska istället vara stolt över att du är tillräckligt stark, tillräckligt smart och tillräckligt försigkommen för att faktiskt ta tag i dina problem och söka hjälp. Att du frågar efter hjälp är ju enormt starkt! :bow:
 
I ett första steg kan det vara bra att komma iväg geografiskt. Inte minst för att få mannen på distans.

Att sedan komma tillbaka när allt lugnat sig kan alltid vara en möjlighet.

Du har nog rätt. Jag är bara rädd förvar vara ensam när jag mår så här.
Jätterädd!
 
Jag har ett enkelt fristående boende du och hunden kan få bo i, det är helt tyst. Kök och badrum finns i stora huset men jag jobbar vardagar så då har du stället för dig själv. Tyvärr är stallet fullt men det kan finnas möjlighet att ställa hästen på gården 1 km bort. Gården ligger mellan Uppsala och Enköping.
 
Ts, Du ska inte skämmas och det kanske inte känns så just nu men du är så stark när du ber om hjälp för att ta dig ur en otroligt destruktiv situation för att må bättre, för att du ska få ett bättre liv.
En stor kram till dig :heart


Jag bor inte åt ditt håll, men behöver du någon att prata med så finns jag på PM. Buke är fantastiskt. Här finns en otroligt kunskap, ett fantastiskt nätverk och kom i håg att du är inte ensam i det här, vi på buke är med dig och finns här och stöttar, hjälper och klurar på lösningar.
 
Jag tycker du är alldeles fantastisk! Alla här säger det så ta åt dig! I den situationen du befinner dig, där du helt förklarligt mår uruselt, börjar du pyra och glöda som en arg drake och snart flyger du! Bara att du skrivit som du gjort här är ett gigantiskt steg! Allvar! Du är på väg mot ett nytt liv och hur skrämmande det än känns just nu, kan framtiden bli helt underbar. Fortsätt blåsa rök och eld!
 
Du har nog rätt. Jag är bara rädd förvar vara ensam när jag mår så här.
Jätterädd!
Hos mig är du inte ensam :heart
Bor på landet så det är tyst !
Jag är ofta hemma ( i stort sett arbetslös) och kan både ge space om du behöver det samt vara social om det är vad du behöver!
Hund får också plats hos mig -bara den inte är jätteilsk på katter(har tre st)

Det är jätteskrämmande att faktiskt tro på att just man själv kan ha rätt, när man fått veta att man inte egentligen duger till nåt alls efter att fått höra det som du fått och med de andra otrevliga, kontrollerande drag din soon-to-be-ex uppvisar så är mitt oavkortade råd att :
DRA - helst igår - det finns många som erbjudit sin hjälp om du behöver det oavsett vilket av dem som passar bäst att åka till (geografiskt)
det viktiga är att du kommer därifrån asap !
Ok?
 
Jag är helt habdlingsförlömad och bara hoppas att det inte det inte ska bli något nästa utbrott.

Jag, häst och hund måste bort. Tyvärr är jag för svag och sjuk just nu för att orka åka långt mellan stall och häst.
Jag skulle må bäst om jag hittade ett litet torp på landet där hag kunde hyra in häst i grannstall.
Jag behöver få var ifred och läka. Hitta någon
Form av självkänsla igen. Och energiz


Även om det känns jobbigt kanske du kan sätta in annons om bostad sökes med tillgång boxplats? Känns ju som att det kanske känns lättare att ta det stora steget om du vet att det praktiska löser sig.

Önskar jag kunde hjälpa dig men verkar som att vi bor alldeles för långt ifrån varandra för att jag ska kunna vara till praktisk hjälp.

Lycka till och heja dig :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 285
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 923
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 818
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 252
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp