Bukefalos 28 år!

S

sweetpanter

Jag har en valack på 8 år som har lättare än normalt för att dra på sig "ledvärk". Han har tidigare haft problem med knäna (som 2-3åring) men detta är väl inget direkt problem nu, utan det största problemet nu är kotorna och knäna där bak. finns det något kost tillskott man kan ge för att bättra på hans försvar mot värken i benen? Om det är karenstid så ange även detta.
Ps. Det är viktigt också för mig att veta om det sammtidigt kan ha en uppiggande effekt då detta EJ är önskvärt eftersom vi redan har fullt scho med att hålla honom lugn.
Tack på förhand!
 
Sv: HjÄlp!!

Glukosamin är bra till hästar med led problem.:bump:
Men det är ganska dyrt och effekten ser man inte fören efter ca 2 veckor.:crazy:

Okej okej. tack för tippset...
Vet du om det är någon karrens på det? har tittat igenom karens listan men det finns inte med där, och eftersom det är fodertillskott så kan jag gissa att det är 0-96 timmars karens?
 
Sv: HjÄlp!!

Okej okej. tack för tippset...
Vet du om det är någon karrens på det? har tittat igenom karens listan men det finns inte med där, och eftersom det är fodertillskott så kan jag gissa att det är 0-96 timmars karens?

Nej, ingen karens van jag vet.Men glukosamin ger man ju liten mängd per dag,så det är väl bäst att kolla upp karensen noga.:smirk:
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
2 943
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Hej! Jag har en 8 årig häst som nu är sprutad för hovledsinflammation på bägge fram sam höger kota och knä sedan knappt en vecka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 830
Senast: Rubinen
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
30 029
Senast: mackan
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 727
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp