Bukefalos 28 år!

Hjallerup hästmarknad

Jag är generellt helt emot hästmarknader och anser att dessa skall bort helt och hållet! Hästarna är fraktade långa vägar och säljs till vem som helst. Många av hästarna hamnar på slakttransporter till södra Europa. Bästa sättet att få bort dessa marknader är att bojkotta dem och göra det svårt och krångligt med lagar. I Sverige har flera organisationer arbetat aktivt med information och kampanjer och fått stängt flera marknader och jag hoppas att Danmark också kunde inse att detta är en verksamhet som inte har djurens bästa som första prioritet.
 

Liknande trådar

Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 317
Senast: Sleepan
·
Juridik & Ekonomi Läste i Sydsvenskan om att en 14-åring dömts att betala ett skadestånd på 1,3 miljoner. Hur funkar det rent praktiskt? Hur betalas...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 072
Senast: Mia_R
·
Gnägg Går det? Hade tänkt ta lite fina bilder i snön idag men Dolly har såklart legat i bajs inatt. Eftersom det är -17 känns dusch inte som...
Svar
10
· Visningar
1 177
Senast: jemeni
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp