Hjälp att välja stallplats

Bukefalos 30 år!

Vilken stallplats hade du valt?

• Stall 1

Röster: 0 0,0%
  • Stall 2

Röster: 6 10,0%
  • Stall 3

Röster: 54 90,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    60
Om det finns någon kompis han kan gå med i stall 2 hade jag valt det, annars stall 3. Det finns inga andra stall i området som är bättre?

Våra går ute dygnet runt från mitten/slutet av maj till början av oktober. Inget konstigt med det. Bara en hage som har ligghall och dom är ute längre. Jag tog in dom i December typ för det blev så jädra kallt. Men det var mest för min skull hahaha.

Om det finns någon kompis han kan gå med i stall 2 hade jag valt det, annars stall 3. Det finns inga andra stall i området som är bättre?
Har letat som en dåre och får fortfarande svar på min annons, men hittar väldigt lite/inget av intresse… Verkar vara hårt tryck på stallplatserna på min nya ort, annonserna försvinner snabbt och ser många annonser från folk som letar. Många söker sig utanför staden, till andra orter tom.

Har letat som en dåre och får fortfarande svar på min annons, men hittar väldigt lite/inget av intresse… Verkar vara hårt tryck på stallplatserna på min nya ort, annonserna försvinner snabbt och ser många annonser från folk som letar. Många söker sig utanför staden, till andra orter tom.
Jag hade behållit det stall han står i idag och inte flyttat om det inte dyker upp något som är klart bättre.

Förra säsongen började våra gå ute i april och stallades upp igen i slutet av oktober, då växte det fortfarande gräs.

Så brukade vi ha det i första stallet som jag hade häst i. Vi hade väldigt stora sommarhagar (som gick att öppna så att hästarna hade tillgång till hela) där, med både skog och öppna gräsytor. Ingen ligghall. Norr om Stockholm.

Häromkring har det inte funkat lika bra att ha hästarna ute dygnet runt, imo. Riktigt högt insektstryck under säsong och inte alls samma hagmöjligheter (när jag hade häst, det har hunnit gå en handfull år sedan dess..). Men ja, om förutsättningarna (hagar, väder etc) finns så ser jag inget konstigt alls med det :) .

Till TS: Jag hade nog, utefter vad du skrivit i tråden, haft kvar den stallplats där ponnyn står nu. Om det fungerar bra även i praktiken, även för dig.

Kanske du kan kolla upp olika anläggningar och ställa dig på kö?

Jag hade inte velat stå på stall 1-2 pga ensamheten.
3 låter väl ok för stunden. Men kanske skönt för dig att få närmre tex.

Jag hade haft kvar hästen där han står nu och sen fortsatt leta bättre alternativ närmre hemmet 🙂 Att ha två byten med kollektivtrafik känns inte hållbart i längden även om det är nära arbetsplatsen, men inget av de andra två alternativen låter bra så därför hade jag ändå stått ut med pendlingen ett tag tills något bättre dyker upp.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka