Hjälp mig att planera min semester!

Bukefalos 30 år!

Om du väljer att åka Indalsleden finns också Döda fallet att besöka. Kan verkligen också rekommendera kraftverksmuseet i Krångede som ligger längs väg 87. Intressant utställning om uppbyggnaden av ett stort vattenkraftverk, ett mysigt café och man kan också gå en bit i en fd flottningsränna längs indalsälven, mäktig upplevelse av älven! I närheten finns också vandringsleder och natursköna rastplatser tex vid tunneln genom Stadsberget och Fiskviken.

Om du väljer att åka Indalsleden finns också Döda fallet att besöka. Kan verkligen också rekommendera kraftverksmuseet i Krångede som ligger längs väg 87. Intressant utställning om uppbyggnaden av ett stort vattenkraftverk, ett mysigt café och man kan också gå en bit i en fd flottningsränna längs indalsälven, mäktig upplevelse av älven! I närheten finns också vandringsleder och natursköna rastplatser tex vid tunneln genom Stadsberget och Fiskviken.
I Krångede finns även en tand från en mammut som de hittade när kraftverket byggdes.

För ett par veckor sedan så var jag på min första resa runt Vättern. Nästa vecka tänkte jag göra min nästa resa upp till höga kusten och däromkring. Ska bli skoj!
Så ni får gärna fortsätta med förslag om ni kommer på fler!
När jag var vid Vättern så var jag i Askersund, Vadstena, Gränna, Omberget, Röttle, Hooks herggård. Så körde hela vägen längs med Vättern och hade tre övernattningar
Jag blev påmind om hur mkt jag tycker om bilsemester dvs bara köra runt på småvägar och typ stanna och fika när man ser fina utsiktsplstser.

Men vad i h-e! Jag vaknade vid fem imorse med svinont i ena foten. Fortfatande så ont så jag kan knappt stå upp och haltar rejält. Inget syns, foten ät inte svullen
Så skumt. Får vila och hoppas det går över. Hade tänkt åka imorgon men avbokade hotell. Kan ju inte köra 6 timmar imorgon om der är såhär.
Sååå typiskt. :rage: :arghh:

Är bättre i foten. Är nu i valet och kvalet om jag ska åka upp eller inte. Problemet är att jag börjar på måndag så blir en lite kortare tur om jag åker typ imorgon. Bättre i foten men skulle såna fall ta det lugnare. Får åka runt och kolla på natur från bilen eller så.
Visst jag kan ju göra det nästa sommar men nu hade jag ju ställt in mig på det.

Hm... jag hatar när jag blir såhär velig..

Kolla gärna Skandevalls på Instagram om du åker upp. Hon var just på Höga Kusten och kom med massa bra tips.

Åk Indalsleden ena vägen (den är fantastisk!) och Höga kusten andra vägen?
Sollefteå är väldigt vackert, Hallstaberget är enkel att nå och häftig om man inte sett nipor och berg. Österåsen är en annan vacker plats som är ganska lätt att nå vackra utsikter från.
Åka turistvägen från Sollefteå till Näsåker är också en bra bilväg för att se vackra vyer från bilen. Höga kusten (Kramfors/Örnsköldsvik) är också nåt man borde planera in 😅
Om man är i Näsåker ska man se hällristningarna.

Är bättre i foten. Är nu i valet och kvalet om jag ska åka upp eller inte. Problemet är att jag börjar på måndag så blir en lite kortare tur om jag åker typ imorgon. Bättre i foten men skulle såna fall ta det lugnare. Får åka runt och kolla på natur från bilen eller så.
Visst jag kan ju göra det nästa sommar men nu hade jag ju ställt in mig på det.

Hm... jag hatar när jag blir såhär velig..
Hoppas du åkte. Det är ju ändå några dagar kvar till söndag när du bör vara på väg hem igen.
Möjligen kan du väl korta ned turen och åka så långt norrut som känns lagom?

Det blev ingen höga kusten resa. Jag kände att den resan inte skulle bli som jag ville pga fortfarande lite ont i foten och vill ha mindre tid. Det får nog bli nästa sommar
Istället gör jag en liten spa- semester i bergslagen. Ikväll är jag på Sätra Brunn utanför Sala och imorgon vid Loka Brunn vid Grythyttan och kanske en natt till sen.
Så tar gärna emot förslag även denna gång! :D:rofl::laugh:

Det blev ingen höga kusten resa. Jag kände att den resan inte skulle bli som jag ville pga fortfarande lite ont i foten och vill ha mindre tid. Det får nog bli nästa sommar
Istället gör jag en liten spa- semester i bergslagen. Ikväll är jag på Sätra Brunn utanför Sala och imorgon vid Loka Brunn vid Grythyttan och kanske en natt till sen.
Så tar gärna emot förslag även denna gång! :D:rofl::laugh:
Härligt att du tog dig iväg på något!
Cred till att du tänkte om så snabbt och hittade ett alternativ du verkar uppskatta.

Liknande trådar

• Sevärdheter längs vägen?
  • Prag
  • Flytt till Malmö
  • Var vill jag bo?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat