hjlp att inreda sadelkammaren...

_Skifting_

Trådstartare
Hej hej.. har byggt ut min sadelkammare till det dubbla!! :bump:
Och behöver hjälp med att inreda det hela...
Jag ska förklara vad ritningen betyder..

nr 1 är den delen som fanns från början, del 2 är den nybyggda.
De röda sträcken är dörrar och de gröna är fönster. Den oranga biten i del nr 1 är en betong "klack", alltså en upphöjning på ca 8cm. denna kommer att vara kvar..

Rummen är ca 3,5x3,5m vardera. ca 2,20 i taket. "Klacken" är 50djup och 8cm hög.

I den första delen ska det vara förvaring, Täcken, lindor, mm.. 7 hästar i stallet. Vars en förvaringsplats.
i del 2 ska det vara läder då denna kommer att bli uppvärmd.
Det som jag bestämt ska hänga på varje "rad" är:
- en (gärna två) sadelhängare.
- hjälmhängare
- tränshängare.

Något som hade varit bra är om man lämnar en vägg fri i nåot av rummen till att kunna sätta upp plattor med krokar på (tex. 5st på varje) till varje häst att hänga grimmor, extra träns, longerlinor osv på...

nåå.. vad har ni för ideer??
Alla tips är välkommna...

Länken:
28230807.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: hjlp att inreda sadelkammaren...

Jag har inga direkta super idéer .. men det jag kan komma på just nu, är att antingen så har du en vägg där du hänger alla sadlar och en vägg med alla träns osv .. så att allt av allting hänger på samma vägg/del ..

Eller så får du ha en liten hörna för varje häst där all hästens utrustning som ska finnas där, kan hänga ..

Det är bara det jag kommer på just nu ... :D
 

Liknande trådar

Gnägg Vet att det finns många trådar om detta men nu frågar jag iaf... Vår blivande sadelkammare är 14 kvm (ca 3,5mx4m). Längs ena långsidan...
2
Svar
25
· Visningar
4 812
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 064
Senast: LillaMusse
·
Hästmänniskan Börjar bli lite trött på hästägare om jag ska vara helt ärlig. De ska ha sin häst, de ska ha sin stallplats som ska ge full service (och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 792
Senast: Zamira
·
Anläggning Varning för långt inlägg: Har nyligen (äntligen:D:laugh:) köpt ett litet ställe på landet där det finns möjlighet att bygga stall...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
27 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp